Gå til innhold

Intel 12 serie Alder Lake cpu

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nizzen skrev (10 timer siden):

Fordi Apex får fortest og de mest oppdaterte biosene. Apex overklokker også minne særdeles bra, samt ALT minne har en tendens til å funke på Apex.

Rett og slett konge, hilsen en som hatt alle Asus Apex igjennom tidene :) 
Vi på overclock.net får også betabioser direkte fra Asus representanter, som Shamino og Safedisk 😎

Håper Asus kjører 2 dimm-kort i større grad på neste toppserier, kanskje ddr5 7000+ er mulig da? :)

Lenke til kommentar

Jaja...på tide å pensjonere min 6700k nå da. Om Komplett åpner for bestilling av alder lake på onsdag, hvor stor er sjansen for at jeg må vente 2-3mnd minst vis jeg legger inn bestilling?

Jeg kommer til å bestille toppmodellen til alder lake. Men, er det noen grunn til å velge DDR5 hovedkort over et med DDR4? DDR5 har høyere latency, men har muligens andre ting som veier opp for det negative?

Lenke til kommentar
1 minute ago, Rosewell1983 said:

Jaja...på tide å pensjonere min 6700k nå da. Om Komplett åpner for bestilling av alder lake på onsdag, hvor stor er sjansen for at jeg må vente 2-3mnd minst vis jeg legger inn bestilling?

Jeg kommer til å bestille toppmodellen til alder lake. Men, er det noen grunn til å velge DDR5 hovedkort over et med DDR4? DDR5 har høyere latency, men har muligens andre ting som veier opp for det negative?

Du vil ikkje ha ddr 4, fordi ddr 4 er vi lei av :p

Lenke til kommentar
1 hour ago, Nizzen said:

Du vil ikkje ha ddr 4, fordi ddr 4 er vi lei av :p

hehe det var et skikkelig svar. Jeg har drevet med data i mange år, men har ikke gått skikkelig i dybden slik enkelte her på forumet gjør. Blir spennende å se hva som skjer når jeg får DDR5 =D
Får kjøpe den høyeste hastigheten som er tilgjengelig 

Long story short...

Det er egentlig for tidlig å si om DDR5 er tabbe eller ei? Evt må jeg kanskje bare kjøpe et hovedkort med DDR5 og så evt om 6-12mnd bytte ut ram vis det kommer noe raskere/bedre

Lenke til kommentar
5 hours ago, Rosewell1983 said:

hehe det var et skikkelig svar. Jeg har drevet med data i mange år, men har ikke gått skikkelig i dybden slik enkelte her på forumet gjør. Blir spennende å se hva som skjer når jeg får DDR5 =D
Får kjøpe den høyeste hastigheten som er tilgjengelig 

Long story short...

Det er egentlig for tidlig å si om DDR5 er tabbe eller ei? Evt må jeg kanskje bare kjøpe et hovedkort med DDR5 og så evt om 6-12mnd bytte ut ram vis det kommer noe raskere/bedre

Jeg kan love at ddr5 blir bedre enn ddr4 :)

Jeg har allerede bestillt g.skill 5600 ddr5 fra proshop :)

Lenke til kommentar

Kommer ikke til låsen. Da er det bare å vrikke, røske og håpe på det beste.

Hvordan skal man komme til låsen her når en murstein av et 3090 ligger som klistret på armor og metalldekselet på chassi og man har hender i størrelse XXL?

image.thumb.png.a527be69384dbda17e3d784c38d92f0a.png

image.thumb.png.ff3ecfe114efeba09a7776c30cbb20c5.png

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...