BadCat Skrevet 3. desember 2021 Del Skrevet 3. desember 2021 Der satte de opp prisen på minnet. Hva er dette for en katt og mus lek? 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 3. desember 2021 Del Skrevet 3. desember 2021 BadCat skrev (56 minutter siden): Jeg sovnet av i stolen mens jeg ventet. Ble det ikke åpnet for muligheten til å kjøpe minne hos Proshop? Når er det sannsynlig at det kommer til å skje? https://www.proshop.no/RAM/Kingston-FURY-Beast-DDR5-4800-C38-SC-16GB/3008556 https://www.proshop.no/RAM/Kingston-FURY-Beast-DDR5-5200-C40-SC-16GB/3008558 Prøv igjen kl 14 på mandag Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. desember 2021 Del Skrevet 3. desember 2021 Det kommer utslag på blodtrykkvarsleren. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. desember 2021 Del Skrevet 3. desember 2021 14 minutes ago, BadCat said: Det kommer utslag på blodtrykkvarsleren. Har du ikke trygghetsalarm da? Hva med å selge hovedkortet og bytte til et som støtter DDR4... Holder det til Alder Lake i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 3. desember 2021 Del Skrevet 3. desember 2021 Jeg tenker at dette er relevant siden det er en 12900k, men hva bør man gjøre hvis Pc'en starter i Safe mode fordi den mener at radiatoren ikke er plugget inn i CPU header? Har prøvd å plugge den inne på nytt uten at det har funket. Hva bør jeg gjøre? Er CPU header'en defekt? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. desember 2021 Del Skrevet 3. desember 2021 1 hour ago, Betroz said: Hva med å selge hovedkortet og bytte til et som støtter DDR4... Holder det til Alder Lake i de fleste tilfeller. Den tid jeg spesielt valgte hovedkortet på grunn av lyden og Thunderbolt vil det være en dårlig løsning. Lenke til kommentar
Robotix Skrevet 3. desember 2021 Del Skrevet 3. desember 2021 (endret) chrisf skrev (2 timer siden): Jeg tenker at dette er relevant siden det er en 12900k, men hva bør man gjøre hvis Pc'en starter i Safe mode fordi den mener at radiatoren ikke er plugget inn i CPU header? Har prøvd å plugge den inne på nytt uten at det har funket. Hva bør jeg gjøre? Er CPU header'en defekt? Det står jo der at du kan sette fan headeren til ignore i BIOS. Men selvsagt må du se på temperaturen om den er som forventet. Var det ledning på radiatoren for å koble til USB 2.0 på hovedkortet? Mulig den rapporterer lavere RPM enn hovedkortet liker, derfor kan man sette ignore i BIOS på CPU-fan. Endret 3. desember 2021 av Robotix Lenke til kommentar
Ola Norman Skrevet 4. desember 2021 Del Skrevet 4. desember 2021 Noen som har mulighet å starte en single thread benchmark før dere hopper til køys, slik at vi kan se hvor mye Alder Lake gruser Zen3 ? Download @ http://www.sanmayce.com/Quicksort_says_rev8.zip Benchen tar cirka 1 time.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2021 (endret) 7 hours ago, Ola Norman said: Noen som har mulighet å starte en single thread benchmark før dere hopper til køys, slik at vi kan se hvor mye Alder Lake gruser Zen3 ? Download @ http://www.sanmayce.com/Quicksort_says_rev8.zip Benchen tar cirka 1 time.. Hvorfor finner du slike benchmarks som "ingen" bruker. Hva tester denne benchmarken da? Du fikk visst svar på OCN: Endret 4. desember 2021 av Nizzen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2021 Enda en ny en for samsung IC DDR5 for Apex https://www.dropbox.com/s/3xg8jr54mybi9g4/ROG-MAXIMUS-Z690-APEX-ASUS-0806.rar?dl=0 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2021 On 11/26/2021 at 5:05 PM, Datafriken said: betalte 4011kr jeg og ordren er sendt Har du fått noe fart på rammen? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 4. desember 2021 Del Skrevet 4. desember 2021 Ser AMD next gen kan kommer allerde i Q2 eller Q3 22. Foreløbig DDR5 only. Kan vell fort bli sinnsyk rift om DDR5 om produksjonen ikke holder tritt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2021 2 hours ago, guttorm said: Ser AMD next gen kan kommer allerde i Q2 eller Q3 22. Foreløbig DDR5 only. Kan vell fort bli sinnsyk rift om DDR5 om produksjonen ikke holder tritt. Det er vanskeligere å få tak i DDR5 enn skjermkort nå. 😅 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. desember 2021 Del Skrevet 4. desember 2021 Nizzen skrev (1 time siden): Det er vanskeligere å få tak i DDR5 enn skjermkort nå. 😅 Jepp og Proshop har tydeligvis gjort som salg med skjermkort, har du kjøpt ett sett med minnebrikker får du aldri mer kjøpe flere 😂🙈 Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 4. desember 2021 Del Skrevet 4. desember 2021 (endret) Nizzen skrev (12 timer siden): Har du fått noe fart på rammen? Tydelig så surrer Computersalg noe fordi har fått "Leveringsinformasjon epost" med dato når ordren forsatt er i rest 😒 En eller flere vare(r) på din ordre er på fjernlager, og skal bli levert til vårt lager først før ordren blir videre sendt. Ordren forventes leveret mandag 06-12. Leveringsdatoen er beregnet således: ONSDAG 01-12 Sending fra fjernlager TORSDAG 02-12 Mottakelse og videresending fra vårt lager. Vi sender en ny mail med informasjon om pakken når den er sendt fra oss. FREDAG 03-12 Transport LØRDAG 04-12 Helg. SØNDAG 05-12 Helg. MANDAG 06-12 Forventet levering på leveringsadressen Men er ikke engang sendt så får jeg sånne epost Endret 4. desember 2021 av Datafriken Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 5. desember 2021 Del Skrevet 5. desember 2021 Liten advarsel ang Asus Z690 hovedkortene, og skruene (lange og tynne) som er i bruk for å feste M.2 kjøleribbene; De knekker LETT, og da er eneste muligheten å få tilsendt en helt ny skrue + hele festet (mutra) som er festet i hovedkortet som skrua går inn i. Jeg bryr meg ikke med dette nå, får være til senere, men en advarsel til andre. Vær VELGID forsiktig når du skrur på igjen disse ultra tynne skruene. Jeg tok IKKE mye i, likevel knakk den av NEDE i mutra. Så nå henger nederste kjøleribbe bare i en skrue på ene siden (det er ingen M..2 der, jeg ville bare se hvordan det var bak, så dum var jeg liksom....) Irriterende!... 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 On 12/4/2021 at 1:25 PM, Dragonlove said: Jepp og Proshop har tydeligvis gjort som salg med skjermkort, har du kjøpt ett sett med minnebrikker får du aldri mer kjøpe flere 😂🙈 Kan du utdype dette så jeg ikke tråkker i salaten? Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 Er det mulig.... Vet IKKE hva som Asus sliter med, men jeg klarer ikke å få oppdatert BIOS i BIOS (Asus EZ Flash Utility). Prøvd forskjellig formateringer på USB stick, 2 forskjellige USB sticks, og forskjellige porter. Kjørt med og uten Rename toolen. Samme driten skjer! "Selected file is not a propper BIOS" Dette er med lastet ned Asus Tuf PLus D4, bios 0707. Noen som kan si meg hva dette kommer av?! Lenke til kommentar
Carillo Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 (endret) JarleGutt skrev (4 minutter siden): Er det mulig.... Vet IKKE hva som Asus sliter med, men jeg klarer ikke å få oppdatert BIOS i BIOS (Asus EZ Flash Utility). Prøvd forskjellig formateringer på USB stick, 2 forskjellige USB sticks, og forskjellige porter. Kjørt med og uten Rename toolen. Samme driten skjer! "Selected file is not a propper BIOS" Dette er med lastet ned Asus Tuf PLus D4, bios 0707. Noen som kan si meg hva dette kommer av?! 99% sikkert du har feil bios... Har aldri hatt dette problemet med z490 og z690 Asus. Jeg laster ned bios uten rename, rett på usb stick i hvilken som helst usb port. Har bytta bios på z690 strix d4 sikkert 20 ganger bare de siste 14 dagene Endret 6. desember 2021 av Carillo 1 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 (endret) 7 minutes ago, Carillo said: 99% sikkert du har feil bios... Har aldri hatt dette problemet med z490 og z690 Asus. Jeg laster ned bios uten rename, rett på usb stick i hvilken som helst usb port vet ikke om jeg skal le eller gråte..... Av en eller annen grunn har jeg gått inn på WIFI versjonen, jeg har UTEN WIFI....SIkkert dette ja, skal si ifra Jepp, da fungerte det....for en kløne jeg er....vel får skylde på at jeg er litt stressa... Og jeg vet nå hvorfor det har skjedd; jeg hadde 2 tabs åpne, og av en eller annen grunn var den ene for WIFI modellen, og det var det jeg brukte da jeg skulle laste ned BIOs. Endret 6. desember 2021 av JarleGutt oppdatering 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå