Carillo Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 Ja det blir spennde Jeg mottar Prime kortet, 12600K og 12900K i dag, om ikke posten kjører av veien Så da får vi delidde og se om vi klarer å få noen spennende resultat med litt kaldt vann 1 2 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 Strix d4 og 12900k er i rute @Carillo Sannsynligvis Apex ila dagen også 😎 1 1 Lenke til kommentar
QuadFeed Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 1 hour ago, Mumriken said: Strix d4 og 12900k er i rute @Carillo Sannsynligvis Apex ila dagen også 😎 Konge, får 12900k , ddr5 og hero idag. så skal det testes 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg FiveInline Skrevet 5. november 2021 Populært innlegg Del Skrevet 5. november 2021 (endret) Hello Endret 5. november 2021 av FiveInline 10 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. november 2021 Forfatter Del Skrevet 5. november 2021 16 minutes ago, FiveInline said: Hello Mitt ligger hjemme, mens jeg er på jobb i Tyskland 😆 Får ta en "Bayer" i kveld, mens jeg ser resultater fra dere 😁 3 3 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 DDR5 er reservert på lager og Apex kommer på mandag sannsynligvis og derretter litt cpuer slag i slag. Men i helgen blir det DDR4 testing 😁 1 5 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 Jeg får DDR5-kort om en time. Minne er det verre med. Lenke til kommentar
Vitallini Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 Heisann! Spørsmål knyttet til hovedkort. Ser at enkelte er godkjent opp til 6000 MHz sånn ca. Det er slengt på en + bak tallet på enkelte. Er det slik å forstå at disse hovedkortene vil garantert kunne benyttes med ram brikker som overstiger 6000 MHz eller er dette uavklart? Bruksområdet er i hovedsak simulatorer så jeg trenger så mange usb-porter som mulig for utstyr så det blir uansett ikke snakk om noen av de billigere hovedkortene og da jeg vil helst ikke være i en situasjon hvor det å bytte ut ram betyr nytt hovedkort. Lenke til kommentar
Carillo Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 Vitallini skrev (1 minutt siden): Heisann! Spørsmål knyttet til hovedkort. Ser at enkelte er godkjent opp til 6000 MHz sånn ca. Det er slengt på en + bak tallet på enkelte. Er det slik å forstå at disse hovedkortene vil garantert kunne benyttes med ram brikker som overstiger 6000 MHz eller er dette uavklart? Bruksområdet er i hovedsak simulatorer så jeg trenger så mange usb-porter som mulig for utstyr så det blir uansett ikke snakk om noen av de billigere hovedkortene og da jeg vil helst ikke være i en situasjon hvor det å bytte ut ram betyr nytt hovedkort. Nei. Absolutt ingen garanti. Det vil også bero på om hvor heldig du var i silikon lotteriet ( IMC) 2 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 (endret) Vitallini skrev (36 minutter siden): Heisann! Spørsmål knyttet til hovedkort. Ser at enkelte er godkjent opp til 6000 MHz sånn ca. Det er slengt på en + bak tallet på enkelte. Er det slik å forstå at disse hovedkortene vil garantert kunne benyttes med ram brikker som overstiger 6000 MHz eller er dette uavklart? Bruksområdet er i hovedsak simulatorer så jeg trenger så mange usb-porter som mulig for utstyr så det blir uansett ikke snakk om noen av de billigere hovedkortene og da jeg vil helst ikke være i en situasjon hvor det å bytte ut ram betyr nytt hovedkort. Dette betyr at hovedkortene er kompatible med XMP profiler opp til 6000 og over, man finner ut hvilken moduler som kan kjøre mer enn 6000 ved å sjekke fabrikanten sin QVL liste for det aktuelle hovedkortet, denne finner man som regel under support for det aktuelle hovedkortet, merk at dette er lister som blir oppdatert etter hvert, så selv om minne/Ram ikke er på den listen så kan det fungere med hovedkort, men det er ikke garantert. Siden de fleste hovedkort og Ram moduler er nesten nylig lansert vil ikke disse listene være så veldig utfyllt ennda. Endret 5. november 2021 av Dragonlove 1 Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 Nå mangler bare ddr5 til 12900k builden og arctic freezer bakplata til 12700k/ddr4 builden 2 2 Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 magnusavr skrev (19 minutter siden): Nå mangler bare ddr5 til 12900k builden og arctic freezer bakplata til 12700k/ddr4 builden Hvor fikk du tak i den ek bakplata? på ekwb.com? Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 Just now, bruker-540634 said: Hvor fikk du tak i den ek bakplata? på ekwb.com? Ja ble bestilt der Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 magnusavr skrev (4 minutter siden): Ja ble bestilt der Super service fra ek det👌 1 Lenke til kommentar
Vitallini Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 Takk for klargjøring i forhold til hovedkort og ram! Bestilte en 12900k i går på netonnet, ombestemte meg, men kunne ikke kansellere selv og den ble sendt i dag tidlig før kundeservice var åpent. Rask håndtering er ja vanligvis topp. Får vurdere om jeg sender den tilbake slik at jeg får sett ann utviklingen hos AMD sin refresh og forhåpentligvis lavere pris på øvrige komponenter. Kjenner at jeg begynner å få et elsk/hat forhold til 8700k’en. Liker den fordi den fortsatt yter godt og misliker den for at den gjør «oppgradering verdt det?» spørsmålet mer komplisert. Reviews for VR og simulatorer er det jo sjeldent man finner i første runde av reviews. I-lands problematikk på sitt beste. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 Prosessoren er grei nok. Man kan begrense effektbruken uten stort tap av ytelse. 6490 kr er meget billig. Lenke til kommentar
Robotix Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 Da har jeg fått HK, RAM og 12900K. Mangler bare festebrakett til CPU-kjøleren. Jaja, får ta meg god tid når jeg bygger sammen det som er kommet 👍 1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 10 minutes ago, BadCat said: Prosessoren er grei nok. Man kan begrense effektbruken uten stort tap av ytelse. 6490 kr er meget billig. MO-RA FTW 😎 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 (endret) Mumriken skrev (9 minutter siden): MO-RA FTW 😎 Noe sånn? Endret 5. november 2021 av Dragonlove Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 9 minutes ago, Dragonlove said: Noe sånn? Jepp 1 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå