guttorm Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 (endret) N o r e n g skrev (7 minutter siden): Når opp til hva? 5950X i Cinebench? Det er kanskje derfor 12900K er billigere? AMD trenger et spark i ræva etter 5000-lanseringen, prisene har bare økt. Når opp til AMD i spill ytelse, og for ikke å snakke om i syntetisk. Anyways, du synes vell det er gøy å kjøpe nytt hovedkort for hver CPU gen som kommer, og utviklingen til Intel var intet mindre en tragisk. De er ansvarlig for et 10 år med stagnering, mens de kunne kjørt fletta av AMD, så hvilte de på laubærene og mens AMD cruset forbi 150 miles per houer, så spurte Intel styret, oh, how did we make a cpu agan, lets look at Prescott, that was great. Hot=preformance! Fint du snakker om pris, for Intel melket jo aldri markedet......til en ytelse som.... Jesus Endret 3. november 2021 av guttorm Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 56 minutes ago, guttorm said: Når opp til AMD i spill ytelse, og for ikke å snakke om i syntetisk. Snart 2 år gamle 10900k oc ligger da vitterlig ikke langt bak det raskeste AMD har å by på i rå spillytelse. OC mot OC så er det kun 5950X som har et lite forsprang pga massiv cache, men alle under blir parkert ADL tunet blir nok helt sjef 😎 1 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 Altså forskjellen var ikke så stor over alt, missforstå meg rett, Intel må gjerne bedre seg, for å holde tilbake en helg generasjon, sltså med 10 år med utvikling, det suger. Ja så får AMD klar seg selv, så har vi konkurranse og alle er happy. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. november 2021 Forfatter Del Skrevet 4. november 2021 ‐--‐------------- Fra denne linja og nedover blir det kun snakk om Alder Lake. 🤓👍 6 1 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 Mumriken skrev (11 minutter siden): Snart 2 år gamle 10900k oc ligger da vitterlig ikke langt bak det raskeste AMD har å by på i rå spillytelse. OC mot OC så er det kun 5950X som har et lite forsprang pga massiv cache, men alle under blir parkert ADL tunet blir nok helt sjef 😎 Det får vi håpe for Intel sin del, for et er nok av "eksperter" om har gitt dem det glatte lag det siste 10 år. Amd har ikke vert stort bedre, men det prøver i hvert fall å forbdre seg. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 Quote Fra PROSHOP AS Underveis Estimert levert 04.nov. 2021 03.nov. 2021 Vi har sendt pakken(e) fra LANGHUS til ÅNDALSNES 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 MSI-ATX-Gjengen med to minnespor. https://www.proshop.no/Hovedkort/MSI-MEG-Z690-UNIFY-X-Hovedkort-Intel-Z690-Intel-LGA1700-socket-DDR5-RAM-ATX/3012957 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. november 2021 Forfatter Del Skrevet 4. november 2021 (endret) Treigt ddr5.... Endret 4. november 2021 av Nizzen 1 1 Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 Er det noen som vet hvorfor Komplett ikke har sendt ut 12900k ennå? De pleier vel å være ganske gode på å sende ut ting sånn at man får dem på release. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. november 2021 Forfatter Del Skrevet 4. november 2021 13 minutes ago, chrisf said: Er det noen som vet hvorfor Komplett ikke har sendt ut 12900k ennå? De pleier vel å være ganske gode på å sende ut ting sånn at man får dem på release. For at du skulle ha noe å spørre om. 🤣 (De sender fra release tidspunktet) 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 2 hours ago, Nizzen said: snipp Så endelig får Intel mainstream samme minne ytelse som 4 år gamle X299. Jeg trodde at Alder Lake fortsatt hadde dual channel jeg, men der tok jeg visst feil? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. november 2021 Forfatter Del Skrevet 4. november 2021 1 minute ago, Betroz said: Så endelig får Intel mainstream samme minne ytelse som 4 år gamle X299. Jeg trodde at Alder Lake fortsatt hadde dual channel jeg, men der tok jeg visst feil? 2 kanaler per dimm Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 Hvilken review av 12900k kommer dere til å lese eller se på først kl.15? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. november 2021 Forfatter Del Skrevet 4. november 2021 (endret) 5 minutes ago, chrisf said: Hvilken review av 12900k kommer dere til å lese eller se på først kl.15? Allerede sett hele til Linus TT 🤣 Lagt ut ved en "feil" Guru3d.com først, så skal jeg "mobbe" Amd fanboysa på forumet der Endret 4. november 2021 av Nizzen Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 Nizzen skrev (2 timer siden): Treigt ddr5.... Nice, dette lover bra. Hva slags ddr5 hastighet? Tweaks? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 Det er ikke mulig med Thunderbolt på Dark Hero. Poenget med ny Z690-PC var å koble sammen produktiviteten via Thunderbolt. Må visst bytte til B550 hovedkort. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 (endret) 26 minutes ago, Nizzen said: Allerede sett hele til Linus TT 12900K ble ganske varm under den Blender Gooseberry benchen... Det var stock også. Tenk da overklokket. Jaja jeg vet at den ble ikke så varm under gaming, men det kan tyde på at en god 360mm AIO er det minste man bør ha. Ellers ser 12600K som et bedre alternativ for gamere Endret 4. november 2021 av Betroz Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 Nå går Komplett til behanding. Rakk ikke kansellere. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 13 minutes ago, BadCat said: Nå går Komplett til behanding. Rakk ikke kansellere. Et ørlite håp for helgen da, men har sannsynligvis apex i morgen(dog uten cpu og ram) 😅 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå