Gå til innhold

Intel 12 serie Alder Lake cpu

Nizzen

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Mumriken said:

Kjøp nå og avbestille neste uke for å velge en annen modell. Men jeg hadde tatt for MSI i første omgang når budsjett er i fokus 👌

Msi unify X :green:
--------
Tror bios igjen kommer til å ha mye å si, så Asus er og blir en vinner der.

MEN om man ikkje er så veldig hardcore, så er nok Strix mere enn bra nok for 99.9% som kjøper 12900k :)

https://www.proshop.no/Hovedkort/ASUS-ROG-STRIX-Z690-F-GAMING-WIFI-Hovedkort-Intel-Z690-Intel-LGA1700-socket-DDR5-RAM-ATX/3001097

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det beste med ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO er at man har 2stk plasser som kjører med x16 på skjermkortet. Har skjedd ofte at jeg setter i en stor kjøler slik at jeg må sette GPU i et spor som bare har x8.

Nå som jeg vet jeg får cashback vis jeg shopper hos proshop så blir det enda bedre

Lenke til kommentar
Rosewell1983 skrev (25 minutter siden):

det beste med ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO er at man har 2stk plasser som kjører med x16 på skjermkortet. Har skjedd ofte at jeg setter i en stor kjøler slik at jeg må sette GPU i et spor som bare har x8.

Nå som jeg vet jeg får cashback vis jeg shopper hos proshop så blir det enda bedre

Det har jeg særdeles vanskelig for å tro er tilfelle. De første 8 sporene har nok ingen PCIe-switcher.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Rosewell1983 said:

Noen som vet når 6400mhz ram kommer eller har Nizzen kjøpt alt av det også?

G.skill 6000/6400/6800mhz kitta kommer litt senere. Hvor sent de kommer, vites ikke. 6800 kommer nok ikkje før neste år. Minne pleier å ta litt tid fra det blir lansert, til de faktisk kommer ut på markedet. Jeg vedder en banan på at g.skill 5600 1.2v kan overklokkes ganske greitt med ekstra spenning. 6400/6800 har stock spenning på 1.3-1.35v :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...