Dragonlove Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 BadCat skrev (14 minutter siden): Dual Bios, er nice da Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 6 hours ago, Nizzen said: Delidda 12900k Der8auer har en egen engelsk YT kanal nå 1 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Garvis skrev (9 timer siden): Finner ikke noe info hos Komplett at de støtter denne kampanjen, men av Intel kan man få Crysis Remaster + Humankind av å kjøpe Intel CPU i disse dager (12600, 12700 og 12900 er støttet) Komplett ligger i listen under "partners" https://softwareoffer.intel.com/Campaign/LearnMore/952432fe-aaca-42fe-87eb-32a6864ef1fc?r=1&utm_source=ISAPHOME&utm_medium=Learnmore&utm_campaign=21Q322gamerdays Jo, bla litt ned og se under: (der ligger komplett) Participating Retailers: Participation and timing of promotion will vary by retailer. Please check with the retailer before purchasing to make sure the promotion is still valid. Norway Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Dragonlove skrev (1 time siden): Regner med du mener Tidlige DDR5 brikker. Nei, noen av de første DDR4-brikkene takla spenning særs dårlig, blir ikke overraska om det blir sånn med enkelte DDR5-ICer og, men vi får vell en arvtager til B-die om ikke lenge Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Cowboystrekk skrev (1 minutt siden): Nei, noen av de første DDR4-brikkene takla spenning særs dårlig, blir ikke overraska om det blir sånn med enkelte DDR5-ICer og, men vi får vell en arvtager til B-die om ikke lenge Ja det er vel ulempen med å hoppe på første tog Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2021 18 minutes ago, Cowboystrekk said: Nei, noen av de første DDR4-brikkene takla spenning særs dårlig, blir ikke overraska om det blir sånn med enkelte DDR5-ICer og, men vi får vell en arvtager til B-die om ikke lenge G.skill har iallefall Samsung IC, så det kan jo være et godt valg fra begynnelsen av. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Nizzen skrev (3 minutter siden): G.skill har iallefall Samsung IC, så det kan jo være et godt valg fra begynnelsen av. Samsung har vell egentlig bare en virkelig bra type ram da på DDR4, Samsung A, C, D og E er ikke noe å rope hurra for og de yter generelt dårligere enn Hynix C\D\J og Micron B\E\H. Vi får håpe B-die arvtageren kommer tidlig. B-die dukka vell opp relativt tidlig etter DDR4-lanseringa så lov å håpe Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2021 4 minutes ago, Cowboystrekk said: Samsung har vell egentlig bare en virkelig bra type ram da på DDR4, Samsung A, C, D og E er ikke noe å rope hurra for og de yter generelt dårligere enn Hynix C\D\J og Micron B\E\H. Vi får håpe B-die arvtageren kommer tidlig. B-die dukka vell opp relativt tidlig etter DDR4-lanseringa så lov å håpe Kjøper man G.skill, så vet man at det er bra. 99% av tilfellene Tviler ikkje et sekund på at G.skill ddr5 blir noe av det bedre. 1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 (endret) Ser ut som flere HK produsenter har begynt å få vet nok i hodet til å lansere open ended PCI-e slotter, selv om det enda er mange som ikke gjør det. PCIE 5 1x gir og 3GB båndbredde som faktisk ikke er så verst heller, så da blir 16 PCI lanes plutselig ikke så lite lenger. Men nå kjenner jeg ikke til noen 100GbE nettverkskort som kjører på PCIe5 enda heller. Eller jo https://www.nvidia.com/content/dam/en-zz/Solutions/networking/ethernet-adapters/connectx-7-datasheet-Final.pdf Endret 28. oktober 2021 av siDDis Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 (endret) siDDis skrev (14 minutter siden): Ser ut som flere HK produsenter har begynt å få vet nok i hodet til å lansere open ended PCI-e slotter, selv om det enda er mange som ikke gjør det. PCIE 5 1x gir og 3GB båndbredde som faktisk ikke er så verst heller, så da blir 16 PCI lanes plutselig ikke så lite lenger. Men nå kjenner jeg ikke til noen 100GbE nettverkskort som kjører på PCIe5 enda heller. Eller jo https://www.nvidia.com/content/dam/en-zz/Solutions/networking/ethernet-adapters/connectx-7-datasheet-Final.pdf Det der er jo opptil 400Gbe (Terabit Ethernet) , trenger vel ikke mer enn Pcie 4.0 for 100Gbe kort, blant annet Intel sine E810 kort. Endret 28. oktober 2021 av Dragonlove Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Men du må bruke flere pci'e lanes med versjon 4 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Om noen ennå ikke har fått: https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/prosessor/intel-socket-1700/intel-core-i9-12900k-52ghz/1020680.18344/ 1 Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Hva synes folk om dette hovedkortet til 12900k: ASUS PRIME Z690-A? https://www.komplett.no/product/1198172/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/intel-socket/asus-prime-z690-a-lga1700-hovedkort? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 1 minute ago, chrisf said: Hva synes folk om dette hovedkortet til 12900k: ASUS PRIME Z690-A? Uten at vi vet så mye om Z690, så kan jeg si på generelt grunnlag at prime er skikkelig ræva Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 @Mumriken OK. Er litt stressa fordi jeg ikke vet hvor vanskelig det kommer til å være å kjøpe Z690 hovedkort om noen uker. Tror du at disse nye hovedkortene kommer til å være vanskelig å få tak i sånn som nesten all annen elektronikk akkurat nå? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Just now, chrisf said: @Mumriken OK. Er litt stressa fordi jeg ikke vet hvor vanskelig det kommer til å være å kjøpe Z690 hovedkort om noen uker. Tror du at disse nye hovedkortene kommer til å være vanskelig å få tak i sånn som nesten all annen elektronikk akkurat nå? Tror ikke det blir noe problem med mindre du går etter Apex og andre spesielle modeller. I de lavere prisklassene har jeg veldig god erfaring med MSI MPG og TOMAHAWK f.eks Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2021 2 minutes ago, chrisf said: @Mumriken OK. Er litt stressa fordi jeg ikke vet hvor vanskelig det kommer til å være å kjøpe Z690 hovedkort om noen uker. Tror du at disse nye hovedkortene kommer til å være vanskelig å få tak i sånn som nesten all annen elektronikk akkurat nå? Hva er budsjettet ditt, og hvilken cpu har du kjøpt? Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 @Nizzen Har bestilt 12900k står forventet på lager 11 nov. Siden jeg må kjøpe nytt kabinett, kjøler og DDR5 minne så hadde jeg håpet at jeg ikke måtte bruke for mye på hovedkortet. Så lurer egentlig på om jeg i stedet for å kjøpe prime heller bør kjøpe Strix z690 f? Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 @Nizzen @Mumriken Alt spørs jo også om man kan vente til reviews før alt blir utsolgt... Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 1 minute ago, chrisf said: @Nizzen @Mumriken Alt spørs jo også om man kan vente til reviews før alt blir utsolgt... Kjøp nå og avbestille neste uke for å velge en annen modell. Men jeg hadde tatt for MSI i første omgang når budsjett er i fokus 👌 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå