Gå til innhold

Intel 12 serie Alder Lake cpu

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Garvis skrev (9 timer siden):

Finner ikke noe info hos Komplett at de støtter denne kampanjen, men av Intel kan man få Crysis Remaster + Humankind av å kjøpe Intel CPU i disse dager (12600, 12700 og 12900 er støttet) Komplett ligger i listen under "partners"

https://softwareoffer.intel.com/Campaign/LearnMore/952432fe-aaca-42fe-87eb-32a6864ef1fc?r=1&utm_source=ISAPHOME&utm_medium=Learnmore&utm_campaign=21Q322gamerdays

Jo, bla litt ned og se under:  (der ligger komplett) :) 

Participating Retailers: Participation and timing of promotion will vary by retailer. Please check with the retailer before purchasing to make sure the promotion is still valid.

Norway

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Cowboystrekk said:

Nei, noen av de første DDR4-brikkene takla spenning særs dårlig, blir ikke overraska om det blir sånn med enkelte DDR5-ICer og, men vi får vell en arvtager til B-die om ikke lenge ;)

G.skill har iallefall Samsung IC, så det kan jo være et godt valg fra begynnelsen av.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (3 minutter siden):

G.skill har iallefall Samsung IC, så det kan jo være et godt valg fra begynnelsen av.

Samsung har vell egentlig bare en virkelig bra type ram da på DDR4, Samsung A, C, D og E er ikke noe å rope hurra for og de yter generelt dårligere enn Hynix C\D\J og Micron B\E\H. Vi får håpe B-die arvtageren kommer tidlig. B-die dukka vell opp relativt tidlig etter DDR4-lanseringa så lov å håpe :)

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Cowboystrekk said:

Samsung har vell egentlig bare en virkelig bra type ram da på DDR4, Samsung A, C, D og E er ikke noe å rope hurra for og de yter generelt dårligere enn Hynix C\D\J og Micron B\E\H. Vi får håpe B-die arvtageren kommer tidlig. B-die dukka vell opp relativt tidlig etter DDR4-lanseringa så lov å håpe :)

Kjøper man G.skill, så vet man at det er bra. 99% av tilfellene :) Tviler ikkje et sekund på at G.skill ddr5 blir noe av det bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som flere HK produsenter har begynt å få vet nok i hodet til å lansere open ended PCI-e slotter, selv om det enda er mange som ikke gjør det.

PCIE 5 1x gir og 3GB båndbredde som faktisk ikke er så verst heller, så da blir 16 PCI lanes plutselig ikke så lite lenger. Men nå kjenner jeg ikke til noen 100GbE nettverkskort som kjører på PCIe5 enda heller. Eller jo https://www.nvidia.com/content/dam/en-zz/Solutions/networking/ethernet-adapters/connectx-7-datasheet-Final.pdf

Endret av siDDis
Lenke til kommentar
siDDis skrev (14 minutter siden):

Ser ut som flere HK produsenter har begynt å få vet nok i hodet til å lansere open ended PCI-e slotter, selv om det enda er mange som ikke gjør det.

PCIE 5 1x gir og 3GB båndbredde som faktisk ikke er så verst heller, så da blir 16 PCI lanes plutselig ikke så lite lenger. Men nå kjenner jeg ikke til noen 100GbE nettverkskort som kjører på PCIe5 enda heller. Eller jo https://www.nvidia.com/content/dam/en-zz/Solutions/networking/ethernet-adapters/connectx-7-datasheet-Final.pdf

Det der er jo opptil 400Gbe (Terabit Ethernet) , trenger vel ikke mer enn Pcie 4.0 for 100Gbe kort, blant annet Intel sine E810 kort.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Just now, chrisf said:

@Mumriken OK. Er litt stressa fordi jeg ikke vet hvor vanskelig det kommer til å være å kjøpe Z690 hovedkort om noen uker. Tror du at disse nye hovedkortene kommer til å være vanskelig å få tak i sånn som nesten all annen elektronikk akkurat nå?

Tror ikke det blir noe problem med mindre du går etter Apex og andre spesielle modeller. I de lavere prisklassene har jeg veldig god erfaring med MSI MPG og TOMAHAWK f.eks 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, chrisf said:

@Mumriken OK. Er litt stressa fordi jeg ikke vet hvor vanskelig det kommer til å være å kjøpe Z690 hovedkort om noen uker. Tror du at disse nye hovedkortene kommer til å være vanskelig å få tak i sånn som nesten all annen elektronikk akkurat nå?

Hva er budsjettet ditt, og hvilken cpu har du kjøpt?

Lenke til kommentar

@Nizzen Har bestilt 12900k står forventet på lager 11 nov. Siden jeg må kjøpe nytt kabinett, kjøler og DDR5 minne så hadde jeg håpet at jeg ikke måtte bruke for mye på hovedkortet. Så lurer egentlig på om jeg i stedet for å kjøpe prime heller bør kjøpe Strix z690 f?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...