Gå til innhold

USB eller PS/2 mus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller egentlig ikke noe rolle.

Utenom at PS/2 går på 33Hz, mens USB er vel noe sånt som 100Hz (arrester meg hvis jeg tar feil her)

Spilling bør en ha en raskere mus, da ville jeg ha anbefalt en USB optisk mus.

Men jeg har hatt en Microsoft Intelli PS/2 mus i en drøss av år, og jeg synes den funker helt fint.Også til spilling UT etc.

Lenke til kommentar

Jeg har en USB dual optical med USb og PS/2....

Skal flytte ledningen nå....

Har bare ikke gidda å flytte ledningen, men jeg tenkte jeg skulle høre etter om det var noen vits før jeg bøyde meg ned og gjorde det...(Slitsomt vettu)

Lenke til kommentar

Hei og hå! :grin:

Vil våge å pastå at PS/2 utgang kjører med 40hertz og USB kjører med 125hertz. Dette gjør at musepekeren er mye renere og hakker mindre.

Dpi er også noe som spiller mye rolle ved valg av optisk mus. Hadde før Logitech Mouseman optical wheel kombinert med Func musematte. Dette fungerte greit, men noen ganger virket ikke musen som den skulle ved raske bevegelser. Kulemus var et bedre valg da. Nå har jeg kjøpt meg MS Intelley eye 3.0 optisk med 6000 avlesning og denne fungerer perfekt til Spill (Cs). Det jeg vil fram til er at usb optisk det må jo være den beste løsningen, fordi når jeg bruker PS/2 på MS musen virker det som musen "lagger" når jeg snur meg i opengl.

Nicson

Lenke til kommentar

Jeg har ei optisk USB mus, men jeg bruker overgangen til ps2, fordi jeg synes den virker mer stabil, at når den står på usb rykker den noen ganger.

Det du må gjøre hvis du har ps2 er å sette instillingene så den rapporterer 100ganger i sekundet eller mer. På win2000/xp kan du bare gå i musinstillinger for å gjøre dette, mens i win98 må du laste ned et program som heter PS2rate (tror jeg), der kan du sette den opp til 200hz.

ps2 er bra ! du sparer usb ingangen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...