Mosess Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Trenger en programvareløsning som kan hente data fra variable kilder, helst dvi-kamera, noe alle sannsynligvis kan, siden vil jeg ha muligheten til å spille av denne videoen i sanntid og kunne streke opp og tegne i bildet.. a la fotballkommentatorer. Da jeg ikke har særlig med erfaring i dette feltet, spør jeg dere Lenke til kommentar
mrflonaldo Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hei hei.. Du må ha ett videoredigerings program for å takle de her tingene. Regner med at du har firewire ingang på maskinen, slik at du kan overføre til programmet. I win xp er det ett innebygget slikt, som heter Windows Movie maker, uten at jeg synes det programmet innponerer mye. Prøv heller: Unlead videostudio 7 eller pinacle studio 7. Det finnes maaaaange videoredigeringsprogrammer, så det er bare å sette igang å prøve og se hvilket som passer deg best. Det finnes masse gratis også, så du kan jo ta turen innom www.download.com eller tucows.com og søke etter. lykke til- mvh, mrflo Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Det du kan tenke på er en pakkeløsning... De har mye rart på komplett... Kjøp fra pinnacle.. de er geniale i kombinasjon med premier... Jeg jobber ofte på en løsning som heter "reeltime" dette fungerer veldig bra... Men for å få skikkelig kvalitet behøver du riktig nok en Stoor harddisk... kontakt meg på [email protected] om du lurer på noe... Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Pinnacle liquid edition. Adobe Premier 7. Vegas Video 4. Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Hey, fikk svar til slutt.!! Visste det var noen oppegående mennesker på forumet her ett sted hehe... det eneste programmet jeg har vært borti er movie maker fra microsoft.. siden sammenhengen er å ta opp en sportsevent og vise denne på en skjerm etterpå, siden ha muligheten til å tegne og forklare blir det kanskje en blanding av videoprogrammer.... skal se hva pinnacle har å tilby... blir nok bra til slutt !! Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Vent! Skal du ha mye illustrasjoner og slik vil jeg annbefale Vegas Video... De er best på sånt.. Jeg trodde først du skulle ha hardware løsning for å få effekter i ordentlig realtid.. men om du har en OK CPU så gjør vegas jobben til amatørbruk.... Men LÆR deg vegas, så kan du gjøre det aller meste med grafikk og slik.. Det programmet er også VELDIG "underholdene" å jobbe i fordi at redigeringen går utrolig fort om du skjønner hva jeg mener! Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 ikke SÅ bra for nybegynnere, og det er faktisk dårligere (tro det eller ei) en Vegas da det kommer til grafikk og tegninger og slik på skjermen.... Pluss at det er MYE morsommere å jobbe i.... Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 oi.. trur jeg misforstod litt nå! Mener du å liksom lage en "direktesendt" fotballkamp på en måte ?? Da trenger du minst 4 mann, og mye utstyr.... Skal du ta inn fra forskjellige kilder så behøver du bildemikser, og en til å styre.. En bak mixer. en på lyd og en på grafikk.. -minst.... Om du på en måte bare skal sende FRA tven, og bare ha fra en kilde... så kan du bruke et såkalt grafikkprogram, men jeg vet ikke om noe til PC, her er det mest vandlig å bruke Amiga... Er det sånn du mener ?? Skjønte ikke helt spørsmålet... Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 neida neida.. jeg mener at man har ett kamera, til eksempel et vanlig dvi-kamera, dette er fastmontert et sted med god oversikt over arrangementet og er koblet til en datamaskin.. med datamaskinen vil jeg kunne se på innholdet etter arrangementet samtidig som jeg tegner noen streker her og viser hvordan man burde gjøre.. lettere..? Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 ja.. hmm... veit ikke om du får tegnet rett på filem med noen av de programmene... Et alternativ er jo å tegne streken i feks photoshop, spare den som en fil, og legge den på... Har aldri drevet med dette på denne måten.. Trur ikke det er noen standard funksjon i noen av de redigeringspakkene du får kjøpt så du kan tegne streker rett på filmen liksom... Mulig at det her finnes noen plugins.... Du må i alle fall ha en hardware løsning for å sende ut innholdet uten å behøve å "rendere" det... Dvs. Skape filmen... Sånne er ikke ALT FOR billige.... Det spørs litt hvor viktig dette er... Og litt hvor lang tid i etterkant av arrangementet det skal sendes... Du bør kanskje ta kontakt med en lokal "film-guru".. hehe.. alle plasser har sånne... Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Er veldig enig med det som "Thoma_S" sier. Tror det letteste for deg kan være å tegne streken i f.eks. photoshop med transparant bakgrunn. Så bare legger du den til som et videospor nr. 2 over det du skal vise. Men har ikke allverdens peiling på videoredigering selv, bare jobbet endel med premiere. Kanskje andre som har en formening om en lettere måte å gjøre dette på? Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 sonic foundry vegas 4 is from now called "Sony Vegas 4" Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 ja.. hmm... veit ikke om du får tegnet rett på filem med noen av de programmene... Et alternativ er jo å tegne streken i feks photoshop, spare den som en fil, og legge den på... Har aldri drevet med dette på denne måten.. Trur ikke det er noen standard funksjon i noen av de redigeringspakkene du får kjøpt så du kan tegne streker rett på filmen liksom... Mulig at det her finnes noen plugins.... Du må i alle fall ha en hardware løsning for å sende ut innholdet uten å behøve å "rendere" det... Dvs. Skape filmen... Sånne er ikke ALT FOR billige.... Det spørs litt hvor viktig dette er... Og litt hvor lang tid i etterkant av arrangementet det skal sendes... Du bør kanskje ta kontakt med en lokal "film-guru".. hehe.. alle plasser har sånne... ingen filmguruer på forumet da?? hehe.. neida.. litt av mitt poeng er at filmen kun skal kunne taes opp på en datamaskin, bli vist på en skjerm i ettertid og at man da, i sanntid, skal kunne pause filmen (hittils kan man jo bruke hva som helst, t.o.m. det som følger med kameraet) men så skal jeg kunne tegne litt og forklare, og siden spille filmen videre... vet ikke om det ble litt uklart bortider, men uansett så holder ikke photoshop løsningen da det blir veldig mye arbeid rundt prosessen, som helst skal være så enkel og "ren" som mulig.. (right ) vel... tror det er en videosjappe i nærheten hvor det jobber en kyndig kar.. (han har briller hvertfall ) takk for all hjelp sålangt hvertfall Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg vet hva du mener. Har sett det samme på CNN da de hadde live innslag om Mars landing. De tegnet på bildene mens de forklarte hva var filmet. Dessvere, jeg vet ikke hva bruker de. Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hei. Kanskje ikke verdens beste program, men PowerPoint har denne funksjonen, samt at den kan spille av video. Det går jo å prøve.. Det er sikkert mulig andre presentasjonsprogrammer også kan dette.. -Kisp Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg har pinnacle 8.1 og det klikker heletiden og alt jeg har lagd blir ødelagt. det komemr ikke opp noen feilmeling og så går den bare ut og jeg må begynne på nytt. Noen som har noen ideer for og bli kvitt det??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå