Klaus Wiese-Hansen Skrevet 9. september 2021 Del Skrevet 9. september 2021 (endret) Hei, Jeg har en rekke tall i excel som skal gjøres om til dato men jeg får det ikke til å virke på grunn av at det ikke er punktum i tallrekken. Eks: 20180505 ønsker jeg at skal erstattes med 2018.05.05 slik at excel oppfatter det som en dato og returnerer 05.05.2018 Tips mottas med takk 🙂 Vennlig hilsen Klaus Endret 9. september 2021 av Klaus Wiese-Hansen Lenke til kommentar
Klaus Wiese-Hansen Skrevet 9. september 2021 Forfatter Del Skrevet 9. september 2021 Hei, Jeg er helt ny på Diskusjon.no og ville bare gi beskjed at jeg har funnet ut av det så ingen bruker tid på dette. Innlegget kan slettes men jeg er usikker på hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. september 2021 Del Skrevet 9. september 2021 Kan du ikke heller gi en rask forklaring på hvordan du løste problemet? Det kan hende noen kan få nytte av det senere, eller inspirasjon til å løse et lignende problem. 1 Lenke til kommentar
Klaus Wiese-Hansen Skrevet 10. september 2021 Forfatter Del Skrevet 10. september 2021 Hei, Jeg løste dette på følgende måte: Marker feltene det gjelder Data -Tekst til kolonner - neste Skilletegn - Tabulator - neste Dato - ÅMD - Fullfør 2 Lenke til kommentar
Hogstad Rådgivning Skrevet 12. september 2021 Del Skrevet 12. september 2021 Om du skulle løst det med formel, kunne du brukt denne: =TALLVERDI(HØYRE(C3;2)&"."&DELTEKST(C3;5;2)&"."&VENSTRE(C3;4)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå