Redaksjonen. Skrevet 7. september 2021 Del Skrevet 7. september 2021 TEST: Førsteinntrykk: Samsung Galaxy Z Flip3 – blir dette telefonen alle skal ha? Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 8. september 2021 Del Skrevet 8. september 2021 Selvfølgelig måtte skjermen bli mykere, og mere sårbar på den måten. En skal vere forsiktig med hva man ønsker seg, jeg hopper nok ikke på dette med det første. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 8. september 2021 Del Skrevet 8. september 2021 Jeg synes tanken på en brettbar mobil som ganske forlokkende, men jeg liker virkelig ikke denne. elefonen er ikke større enn at da taer jeg heller en som har utslått størrelse, og så godt som hele fronten til skjerm. Og etter mye tenkevirksomhet, har jeg kommet frem til at jeg heller vil ha en som foldes som en z, og derved klarer å beholde et litt mere wide skjermoppsett. Og jeg ønsker at de to skjermflatene som nødvendigvis møtes i sammenslått tilstand, skal være ganske tynne, slik at ikke hele telefonen blir alt for tykk. Samtidig er jeg smertelig klar over at det nok vil være mange år til dette er på plass, og vil være svært dyrt sammenlignet med en standard 1-skjerms mobiltelefon, og dyr telefon er jeg ferdig med, 3-5 K er et helt greit prisleie, selv om jeg kanskje kunne lagt på 1-2 K for å være "passelig" raskt med å skaffe en slik. En alternativ måte å brette telefonen, som ikke gir så skarpe brett, er at siste skjermdel brettes samme retning som den midterste, og da vil legge seg over første 3-del. Da vil 2 av skjermene alltid være på utsiden, og dermed mer utsatt for riper etter opphold i veske eller lomme. Men da kan man og benytte 2 av skjermene til forskjellige apper uten å brette ut mobilen. Ert siste alternativ er rulleskjerm, der øvre og nedre kant, gjerne sammen med siden som dras ut, er som en telskopbasert ramme som sørger for at skjermen holdes rett, og ikke får uønskede bøyninger i kantene når skjermen er rullet ut, tilsvarende som kan være et problem med projektorlerret. Dog, en slik telefon blir nok vanskeligere/"umulig" å gjøre vanntett (IP67) uten å bli veldig dyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå