Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 hours ago, tommyb said:

Jeg antar de har jobbet med motivasjonen å bli ferdig med saken men dette tror jeg kommer til å sprenge i fleisen på dem. Potente greier. Blir kanskje regjeringskrise, eller hva?

Ser ikke bort fra det, for det er veldig vanskelig og skulle forklare folket hvorfor også embedsverket og juristene ved smk er villig til å undergrave folkets tillit til skatteetaten. Ingen bør flagge at skatteetaten ikke kan jobben sin, for å redde eget skinn, eller so et ledd i ein prosess der en søker å opprettholde urimelige politikergoder. 

For hva skjer om folket ikke lengre har tillit til skatteetaten? Det er et langt verre og et større problem enn kun griske politikere, so jukser for personlig vinning. Sviktende tillit til skatteetaten vil kunne gi grobunn for en stor svart økonomi, og det er hverken politikere eller nasjonen tjent med. Og det kan vi si med sikkerhet, vi har sett det i andre land. Og da er plutselig landet vi lever i ikke bedre enn andre land. 

Igjen blir det tydelig at eliten er hevet over alle lover, og er det kritiske journalister so ser de i kortene er de villige til bøye lovene, underminere andre etater slik at deres narrativ blir virkelighet. 

At hele støtteapparatet til politikerne har engasjert seg i saken, og vi ser hvor langt de er villig til å gå for at eliten skal kunne fortsette so før er skremmende. No handler ikke saken kun om griske politikere, no viser det seg at dette er en systemfeil der eliten ikke kan tape og folket og nasjonen tar regningen. 

Endret av bojangles
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

AP konstituerer sin nye stortingsgruppe idag. Hadia Tajik fikk ingen tunge verv. Da er det vel noen so har gangsyn i AP? 

Tajik hever fortsatt sykepenger. Hvorfor det egentlig?  

Det er jo underlig at Hadia Tajik fortsatt er sykemeldt. Hun fortsetter og misbruke ordninger som gir henne gevinst. Er nok ingen andre so kunne hatt en åpen sykemelding. Arbeidskonflikt er ikke gyldig grunn til sykepenger for andre av landets borgere. 

So juks i sykepenger er og en av hennes synder no?

Endret av bojangles
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Kan bli syk og må ha sykepenger av mindre, ikke få lov å fortsette som arbeidsminister og nestleder når hun har undratt skatt, og virkelig misbrukt systemet, hun blir syk av å ikke ha makt lenger overfor de jævla tullingene av borgere som skal stikke nesa si hva hun driver med på fritida.  

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Jeg synes det er rart at pressen ikke setter fokus på Tajik sin misbruk av sykemeldingsordningen nå. Og hvor er NAV i dette?

Det er jo nesten utenkelig, hun trekker seg fordi hun har svindlet og jukset i boligsaken og med skatten, og no  svindler og jukser hun til seg sykepenger og det er det ingen so tar tak i?

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eliten har alt skapt sitt eget univers der de alle er konger og dronninger og resten av nasjonen er en gjeng klovner so betaler sin skatt og gir tillit til eliten slik at de kan bedrive togrørveri på høylys dag av fellesskapets ressurser slik at de skaper private formuer og kan leve et helt annet liv enn stemmekveget so ga de tillit. Eliten er ikke alene, de har et helt støtteapparat inkludert skarpe jurister og uendelige budsjetter til innkjøp av nødvendige konsulenttjenester når elitens handlinger krever en alternativ virkelighet.  

Jeg er temmelig desillusjonert no, jeg hadde ikke sett for meg at de griske og grådige politikerne har skapt en alternativ verden der de er hevet langt over resten av landets hattemakere.

"Alle er vi like - men noen er likere enn andre" hilsen stortingspolitikerne og deres støtteapparat

Ps: Husk skattemelding og korrekt betalt skatt. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jaha nåvel, Støre er taus i denne saken? Klok av skade etter at han lovpriset Hadia Tajik og fortalte hele landet at han hadde full tillit til Tajik. Og vi vet jo hvordan det gikk. 

Initiert av Jonas eller ei, sannheten finner vi nok aldri ut av, har notatet og ideen blitt kokt i hop av embedsverket eller etter instruks fra Jonas so blir jo resultatet akkurat det samme. 

Og det ska nok bli mye verre, for en kan bare spekulere i hvorfor dette notatet ble laget. Noen har vist at det vil bli langt flere politikere so blir tatt for boligjuks og skattesvik. Og derfor ville de lage en alternativ "sannhet". 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Er der noe makteliten er god på så er det tåkelegging og avledningsstrategi. Jeg er glad for å se at vi fortsatt har en fungerende 5. statsmakt som kan få det ut i lyset.

Det er en sann glede å se at sterk, god og samfunnsnyttig journalistikk fortsatt eksisterer.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 hours ago, tommyb said:

Fjerde statsmakt, er det visst. Femte statmakt er forumbrukerne. ;)

haha, sånn går det når man skriver i halvsøvne :D

Men jeg stiller meg fortsatt kritisk til dette.
https://fagbladet.no/nyheter/dette-skal-hadia-tajik-gjore-na-6.91.863108.e36b2f08f7

Hvordan kan de bestemme dette på noen som helst måte? Betyr det at alle nå bare kan bestemme dette selv?

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
58 minutes ago, Theo343 said:

haha, sånn går det når man skriver i halvsøvne :D

Men jeg stiller meg fortsatt kritisk til dette.
https://fagbladet.no/nyheter/dette-skal-hadia-tajik-gjore-na-6.91.863108.e36b2f08f7

Hvordan kan de bestemme dette på noen som helst måte? Betyr det at alle nå bare kan bestemme dette selv?

Jeg har tatt meg selv i å skrive femte statsmakt flere ganger, så det er nok ikke så uvanlig. Lurer på om det var en satire-greie i en av nettavisene på et tidspunkt. 

Jeg tror det er sånn det alltid har fungert. Hvilke komiteer man sitter på har vært litt styrt fra egne erfaringer/interesser. Ikke bare for de som er i posisjon, men også for resten av gruppa. Og så er det litt sånn at hver gruppe har forskjellig "status", slik at man må være litt meritert for å komme inn på noen av gruppene. Der jeg tror denne gruppa og Tajik begge kvalifiserer for status og meritert. 

Så er det også sånn at når politikere blir tatt i lovbrudd eller blir felt av etiske grunner, ender de ofte opp uten noen ekstra verv. Gjerne sier de selv fra seg alle ekstra roller, og trekker seg ut ved neste valg. Men vi har sett at navn som Listhaug, Giske og nå Tajik ikke er villige til å forlate politikken frivillig. Da følges ikke det mønsteret, og det blir opp til partiet å avgjøre hvor mye man skal bygge opp under en gjenoppbygging av "merkevaren" til politikeren. 

Det ser ut til at AP ikke har lyst å miste hennes evner og kapasitet. Nå vet jeg ikke hvordan man måler sånt, men det er visst mange som mener, også i media, at Tajik har vært en viktig ressurs / god og arbeidsom politiker. Og hun er uansett valgt inn for hele perioden. Det er i utgangspunktet APs og det norske folks interesse at hun, hvis hun er en god og arbeidsom politiker, jobber en plass der det trengs. Men på den andre siden er det nå store spørsmål til henne på moral / etikk, så kanskje det likevel er mer skadelig for AP at hun får et verv som opinionen ikke synes hun fortjener. Og hvis AP feilberegner her så kan de få en ny Giske-sklie, der de må gå "Åja, folk ville visst ikke dette, kan vi gi henne en litt mindre profilert rolle? Åja, var ikke det populært heller, hva om..." Og det skader Arbeiderpartiet hvis de feiltolker hva folk synes er greit. Og det skader Norge om Arbeiderpartiet og/eller Høyre, styringspartiene, blir kilder for økende politikerforrakt.

Arbeiderpartiet har ikke håndtert personellkriser bra under Støre. Han er gjennomtenkt og ser ting fra mange sider. Han verner om sine og forsøker å ikke la folk ta fra ham sine "arbeidere". Egenskaper som jeg i mange sammenhenger mener er en god ting, også i en Statsminister. Men han burde hatt en ved sin side som visste når man raskt og klinisk skal skjære av leggen hvis det går koldbrann i ei tå. Før det blir for sent. For om ikke man gjør det, skjer det altså ofte verre ting. Hadde dette vært under Jern-Erna eller Jens, hadde ikke disse situasjonene fått trukket ut så mye - tror jeg. Skjønt, litt usikker pga. Listhaug-saken. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...