qualbeen Skrevet 16. mars 2022 Del Skrevet 16. mars 2022 Baranladion skrev (4 timer siden): ... servert veldig fine middager til 46kr, mens det ikke er nok til en pakke kjøttdeig en gang Veldig fine middager? Det er snakk om lunch. Artikkelen det var linket til, hadde bilder av en liten baguette og en varm lunch. Det så ikke ut som "et bedre måltid", men derimot ganske normal og ordinær lunchmat. Å sammenligne med 400 gram kjøttdeig, må du gjerne gjøre. Men total kjøttmengde i lunchen er milevis unna 400 gram. Neppe mer enn 100 gram, om jeg skal gjette. Så brukes brød, ris og grønnsaker i tillegg. Hvilket jo er langt billigere å kjøpe inn enn kjøtt. Igjen; jeg forstår at journalisten ønsker å spille på allerede etablert politikerforakt og misnøye. Men dette er fortsatt en ikke-sak for meg. (I sterk kontrast til boligene, hvor det har blitt avslørt svindel, bedrag og skatteunndragelse!) 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. mars 2022 Del Skrevet 16. mars 2022 (endret) 5 hours ago, Baranladion said: Både enig og uenig. Vi har nå en regjering som har gått til valg på at det er vanlige folks tur, og jeg synes ikke det er helt feil at media tar opp hvilken helt annen verden politikerne lever i, kontra vanlige folk. Så må ikke målet nødvendigvis målet være at de skal øke prisen i kantina med 2 kr igjen, men at folk får vite at politikere, får servert veldig fine middager til 46kr, mens det ikke er nok til en pakke kjøttdeig en gang for vanlige folk. Snart så er det vel ikke engang nok til en pakke med nudler hvis du tenker å koke de før du spiser de. Så er det i tillegg slik, at stortinget ikke er særlig interessert i å etterforske sine medlemmers lovbrudd, og ledere har tillitt til andre som faktisk har brutt de. Da ønsker jeg meg noen handlekraftige mennesker i regjeringen som faktisk kan justere galskapen litt, og jeg forstår ikke at det ikke er noen partier som går ordentlig foran for å prøve å rette litt opp i ting. Så skal man også være litt forsiktig med å bære bensin til politikerforaktbålet, det er i utgangspunktet ikke bra, men når lovbrudd på lovbrudd avdekkes, samtidig som det kommer frem hvilke sinnsyke ordninger politikerne faktisk har, så er det kanskje på tide med noen revisjoner? Ikke uenig Men tenker at fokuset først innenfor politkernes ordninger bør ligge på misbruket og lovbruddene som er avdekket. Endret 16. mars 2022 av Theo343 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 16. mars 2022 Del Skrevet 16. mars 2022 (endret) qualbeen skrev (48 minutter siden): Veldig fine middager? Det er snakk om lunch. Artikkelen det var linket til, hadde bilder av en liten baguette og en varm lunch. Det så ikke ut som "et bedre måltid", men derimot ganske normal og ordinær lunchmat. Å sammenligne med 400 gram kjøttdeig, må du gjerne gjøre. Men total kjøttmengde i lunchen er milevis unna 400 gram. Neppe mer enn 100 gram, om jeg skal gjette. Så brukes brød, ris og grønnsaker i tillegg. Hvilket jo er langt billigere å kjøpe inn enn kjøtt. Igjen; jeg forstår at journalisten ønsker å spille på allerede etablert politikerforakt og misnøye. Men dette er fortsatt en ikke-sak for meg. (I sterk kontrast til boligene, hvor det har blitt avslørt svindel, bedrag og skatteunndragelse!) "8. mars kostet et nemlig et herlig lunsjmåltid bestående av baconsurret svinefilet med kremet soppsaus og salat kun 46 kroner for de som frekventerer stortingsrestauranten." Til drikke fikk de smoothie av blåbær, solbær og mynte Ellers enig, i utgangspunktet ikke helt på bærtur at de får billig lunsj, men det gir jo et visst inntrykk av at de gjør det ganske godt og behagelig for seg selv, i tillegg til at mange også jukser og utnytter andre goder. Så at media spiller på politikerforakt kan forsvares i mitt syn, de kan jo ha litt måtehold i sine goder. Prisen kan godt være lav. Endret 16. mars 2022 av Baranladion 1 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 16. mars 2022 Del Skrevet 16. mars 2022 (endret) Baconsurret svinefilet med kremet soppsaus og salat? Er ikke det sånne fjonge beskrivelser man kaster på når de ikke har råd til å putte nok mat i maten? Nei takk! Men jeg vet fra da jeg bodde i Oslo, at man trengte bare å gå noen få meter fra Stortinget, så fikk man en stor og smakfull kebab fra en av vognene rundt der. Var ikke spesielt dyrt det heller, helt uten rabatt. Sånn har vi ikke her - ikke kebab som smaker kebab iallfall. Mulig prisen har gått opp mange prosent siden da, da. Endret 16. mars 2022 av tommyb grammar Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 16. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2022 2 hours ago, Baranladion said: Ellers enig, i utgangspunktet ikke helt på bærtur at de får billig lunsj, men det gir jo et visst inntrykk av at de gjør det ganske godt og behagelig for seg selv, i tillegg til at mange også jukser og utnytter andre goder. Så at media spiller på politikerforakt kan forsvares i mitt syn, de kan jo ha litt måtehold i sine goder. Prisen kan godt være lav. Dere må forstå premisset for kritikken. Kritikken av stortingskantinen kommer ikke av prisene alene. Dog er enhver subsidiering av kantinen i stortinget noe so dekkes inn via skattebetalerne. Helt fullstendig gale blir det fordi politikerne har bevilget seg diett, en ekstra utbetaling per dag, rett under 200 kr. Pluss at de trekker av kostnad til mat i skattemeldingen/selvangivelsen. Vi kan ikke dekke det 3 ganger. Siden de har diett og fradrag burden de betalt 200 kr for lunchen sin. 2 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 16. mars 2022 Del Skrevet 16. mars 2022 (endret) De burde ha gratis mat når de er der. Det siste vi trenger er hangry politikere, da blir det jo krig. Endret 16. mars 2022 av tommyb 1 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 17. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2022 10 hours ago, tommyb said: De burde ha gratis mat når de er der. Det siste vi trenger er hangry politikere, da blir det jo krig. Kanskje du burde tatt ditt eget råd og spist litt so hadde du kanskje ikke kranglet so? Vi kan ikke dekke de samme kostnadene 3 ganger for politikerne. De kan ikke ha subsidiert kantine/restaurant, diettpenger og fradrag på skatt. Det faller av egen urimelighet. Det hadde jo faktisk blitt billigere for skattebetalerne om politikerne spiste helt gratis, og vi da kunne fjernet fast diett og skattefradraget. Politikerne vil jo ikke bare ha det billigst mulig og ferdig der, nei det vil har det billigst mulig kantine og, lavere skatt fordi de trekker fra kostnad for bespisning pluss har fast døgndiett hele året. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. mars 2022 Del Skrevet 17. mars 2022 1 hour ago, bojangles said: Kanskje du burde tatt ditt eget råd og spist litt so hadde du kanskje ikke kranglet so? Vi kan ikke dekke de samme kostnadene 3 ganger for politikerne. De kan ikke ha subsidiert kantine/restaurant, diettpenger og fradrag på skatt. Det faller av egen urimelighet. Det hadde jo faktisk blitt billigere for skattebetalerne om politikerne spiste helt gratis, og vi da kunne fjernet fast diett og skattefradraget. Politikerne vil jo ikke bare ha det billigst mulig og ferdig der, nei det vil har det billigst mulig kantine og, lavere skatt fordi de trekker fra kostnad for bespisning pluss har fast døgndiett hele året. Dette er ikke krangling. Jeg er en blå ork. Du er kjøtt. Du må regne med litt knuffing. Neida, jeg skjønner det du sier. * Jeg hadde likevel syntes det hadde vært greit at de fikk helt gratis mat når de "møter opp på jobb" – så kunne det vært et fast trekk fra lønninga stort nok til å dekket kostnadene til dette. * For å få dem til å fokusere på jobb i stedet for papirarbeid burde de fått fast diett uansett hvor de er. Relativt stor sum, sikkert større enn i dag - fordi de mest aktive har store mengder møter og det ønsker vi å oppmuntre. Det ville vært mye bedre enn vanlige folks ordninger, men kostnaden er en forsvinnende liten andel av de pengene som går gjennom statsbudsjettet. Så kunne grunnlønna vært lavere for politikere i stedet. Den kan strengt tatt gå nok ned til å dekke inn dietten. * Flate ordninger, også på "tilgang til boligblokker", hadde vært mer oversiktlig og ingen politikere hadde lært seg opp til å utnytte systemet dersom det var likt for alle. Alle innenfor Stortinget, naturligvis. Kostnadene er fortsatt små sammenlignet med f.eks. den der garasjen deres. Den er en skandale. Bygg den utenfor Ring 2 og sett opp Ikea-buss. Det er ikke noe mål at Stortingspolitikere skal måtte bruke opp energien og tiden sin på å sloss mot NAV bare fordi vi andre må. Det er bare misunnelse. Vi ønsker at de skal fokusere på jobben sin - å gjøre Norge best mulig for innbyggerne. Gjør de en god nok jobb, kan det til og med hende at vanlige borgere trenger å sloss mindre mot NAV. Jeg vil heller at de skal fokusere på sånne ting enn på å fylle ut reiseregninger og søknader om diettgodtgjørelser. Selv om det er forskjell på en politiker og en arbeider. Jeg vil at politikeren skal bruke mest mulig tankekraft på arbeideren, og det får de litt bedre forutsetninger for hvis vi legger til rette for det. Og så skal alle fordeler de har stoppe i det øyeblikket de forlater politikken. Få dem i jobb så fort som mulig, og forby dem fra å jobbe med lobbyvirksomhet. Åpne opp et obligatorisk lobbyregister som vi uansett burde ha hatt, slik at journalistene kan avdekke når dette brytes. Selv middag mellom statsminister og "gamle venner" kunne ha vært registrert så man fikk bedre innsyn i hvordan påvirkning virker. Jeg synes det er flott at man avdekker misbruk, fordi den fjerde statsmakt må være aktiv og våken hvis vårt system skal virke. Men la det være helt nakent avkledd og synlig: journalistene har alltid visst om alle ordningene til politikerne. Det er ingen som har vært hemmelige. Derfor virker det så utrolig regissert når de trekker fram disse en etter en nå med stort overrasket-ansikt. Og to kroner billigere mat fordi mat har blitt billigere på konsumprisindeksen er i beste fall et kuriøst utslag av matpriser. Det er en rein ikke-sak. Som passer fint inn en kampanje. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 17. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2022 22 minutes ago, tommyb said: Derfor virker det så utrolig regissert når de trekker fram disse en etter en nå med stort overrasket-ansikt. Og to kroner billigere mat fordi mat har blitt billigere på konsumprisindeksen er i beste fall et kuriøst utslag av matpriser. Det er en rein ikke-sak. Som passer fint inn en kampanje. Ikke vri dette til en "drittpakke", for det har vi hørt saken omtalt so i et halvt år nå fra forskjellige politikere og spindoctor's. Alt bunner i at eliten beriker seg selv og fellesskapet betaler. At vi dekker bespisning 3 ganger er bare nok en sak so viser galskapen i dagens ordning. At politikere blir boligspekulanter og bor gratis har skjedd. Vi trenger klarhet i hvilke politikere so vi ikke kan stole på og vi trenger gjennomgang av alle goder til politikerne og de har jo vist at de ikke evner og selv bestemme inntektene sine og godene so vi trenger en ny og bedre ordning for det og. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 17. mars 2022 Del Skrevet 17. mars 2022 tommyb skrev (40 minutter siden): Jeg synes det er flott at man avdekker misbruk, fordi den fjerde statsmakt må være aktiv og våken hvis vårt system skal virke. Men la det være helt nakent avkledd og synlig: journalistene har alltid visst om alle ordningene til politikerne. Det er ingen som har vært hemmelige. Derfor virker det så utrolig regissert når de trekker fram disse en etter en nå med stort overrasket-ansikt. Og to kroner billigere mat fordi mat har blitt billigere på konsumprisindeksen er i beste fall et kuriøst utslag av matpriser. Det er en rein ikke-sak. Som passer fint inn en kampanje. Skal man få til en endring, så må jo ting frem i lyset, og det er kanskje det som skjer, at det er på tide med noen endringer, når politikernes liv og ordninger går i en retning, mens befolkningen økte utgifter går i en helt motsatt retning. Politikerne får altså billigere mat i en global krise, mens forbrukeren må forvente prisøkninger på mellom 10-40% på en del varer. Så har du drivstoff og strøm også, som politikerne nærmest ikke trenger å tenke på, men som sammen slår beina under folk som tidligere hadde helt ryddig økonomi. Så kan vi jo ta med renta og, verstingen, som går opp ( ikke politikernes skyld), heller ingen utfordringer for mange politikere, men ødeleggende i denne situasjonen for "vanlige folk". Så, selv om ordningene skulle vært helt like, så øker den forskjellen mellom politiker og folk, den øker gapet. Så kan jeg tildels være enig i tankegangen om at politikere må få gjøre jobben sin, uten å måtte bekymre seg for slikt, men det i seg selv kan også være en pådriver for å distansiere politikere enda mer fra det vanlige folk, og jeg er neimenn ikke sikker på om det er lettere å hjelpe folk, når du beveger deg lengre og lengre vekk fra situasjonen de står i, kanskje er det grei erfaring å ha med seg, også som politiker, at daglige utgifter og utfordringer er en del av livet? 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. mars 2022 Del Skrevet 17. mars 2022 (endret) 1 hour ago, bojangles said: Ikke vri dette til en "drittpakke", for det har vi hørt saken omtalt so i et halvt år nå fra forskjellige politikere og spindoctor's. Alt bunner i at eliten beriker seg selv og fellesskapet betaler. Nei, det jeg beskriver er "hold saken varm", ikke "drittpakke". Ellers fint om du kan lese resten også. Jeg beskriver endringer/forenklinger uten å gi dem mer penger. 1 hour ago, Baranladion said: Skal man få til en endring, så må jo ting frem i lyset, og det er kanskje det som skjer, at det er på tide med noen endringer, når politikernes liv og ordninger går i en retning, mens befolkningen økte utgifter går i en helt motsatt retning. Politikerne får altså billigere mat i en global krise, mens forbrukeren må forvente prisøkninger på mellom 10-40% på en del varer. Så har du drivstoff og strøm også, som politikerne nærmest ikke trenger å tenke på, men som sammen slår beina under folk som tidligere hadde helt ryddig økonomi. Så kan vi jo ta med renta og, verstingen, som går opp ( ikke politikernes skyld), heller ingen utfordringer for mange politikere, men ødeleggende i denne situasjonen for "vanlige folk". Så, selv om ordningene skulle vært helt like, så øker den forskjellen mellom politiker og folk, den øker gapet. Så kan jeg tildels være enig i tankegangen om at politikere må få gjøre jobben sin, uten å måtte bekymre seg for slikt, men det i seg selv kan også være en pådriver for å distansiere politikere enda mer fra det vanlige folk, og jeg er neimenn ikke sikker på om det er lettere å hjelpe folk, når du beveger deg lengre og lengre vekk fra situasjonen de står i, kanskje er det grei erfaring å ha med seg, også som politiker, at daglige utgifter og utfordringer er en del av livet? Det er riktig at dersom man skal få til en endring så må ting fram i lyset. Forhåpentligvis er det noen på tinget som tar tak i diskusjonen. Nå vet vi (som vi så i den forsiktige diskusjonen rundt lønnshevinga) at det er fortsatt langt igjen til flertall for endringer. Jeg nevnte noen ting jeg synes kunne gjøre dette enklere og mer transparent, og motvirke politikerforrakt. Jeg har heller ikke flertall, men vi diskuterer nå. De har en kontrakt som sier at prisene skal følge konsumprisindeksen. Det at matprisene gikk ned i fjor og ble en mindre andel av konsumprisindeksen visste jeg fra før. Det er altså ett års forsinkelse på prisene i forhold til markedet generelt. Det er helt naturlig når man har kontrakter på innkjøp som regulerer prisvekst. Det jeg også vet, og journalisten her vet men ikke nevner med et ord, er at prisene i restauranten kommer til å gå en større prosent opp til neste år fordi matprisene i år går opp. Tror du vi får se en motsatt oppfølgingssak til neste år om at "Prisene i Stortingsrestauranten går opp med 7 prosent!" hvis matprisene går opp så mye i år? Neppe - det er en ikke-sak. Som dette burde vært. Jeg er litt bekymra for politikerforrakten i seg selv. Den gjør at noen som burde vært politikere ikke vil være politikere, at de som er politikere også føler seg distansert fra vanlige folk, og for at det blir økning i proteststemmer - som alltid går til sinte mennesker som vil ha brå og ikke-gjennomtenkte forandringer -- og makt. Det er kanskje litt derfor jeg gidder si noe her. Sammenlignet med denne saken, synes jeg det er en mye styggere sak at politikerne ga seg selv lønnsøkning også i år når de visste hvor dårlig de gjør det i media for tiden. Der burde man trykket mer på noen knapper - å koke sak på de to kronene her får bare avisa til å se kynisk ut. Endret 17. mars 2022 av tommyb Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 17. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2022 (endret) 5 hours ago, tommyb said: Nei, det jeg beskriver er "hold saken varm", ikke "drittpakke". Ellers fint om du kan lese resten også. Jeg beskriver endringer/forenklinger uten å gi dem mer penger. Ok, beklager, det tolket jeg det du skrev feil. 5 hours ago, tommyb said: Jeg er litt bekymra for politikerforrakten i seg selv. Den gjør at noen som burde vært politikere ikke vil være politikere, at de som er politikere også føler seg distansert fra vanlige folk, og for at det blir økning i proteststemmer - som alltid går til sinte mennesker som vil ha brå og ikke-gjennomtenkte forandringer -- og makt. Det er kanskje litt derfor jeg gidder si noe her. Ja du har rett, problemet er jo at politikerne delvis blir selvforskyldt i forakten for eliten. Prosessen i og snu den trenden starter hos politikerne selv. De kan ikke forsvare goder ingen andre i landet har og so kreve respekt og tillit mens den ene etter den andre avsløringen av kriminelle handlinger gjort av politikere fyller nyhetsbildet. De ser jo selv og fatter at endel politikere har grabbet til seg skjerven og alt annet, likevel får vi tåkeprat so "vanskelig regelverk", "uheldige disposisjoner" osv. Det er ikke tegn til anger eller oppriktighet, det er prat for å redde eget skinn og fremtid. Og slik oppførsel, det er vår borgerplikt å forakte. Politikerne må ta ansvar selv her, de so har juksa kan stå frem og erkjenne sine synder, betale tilbake og gjøre det rakrygget. Ingen bortforklaringer eller annet tull. Ingen flere løgner. Og for fremtiden kan jo politikerne ganske enkelte velge å vise ærlighet, og ansvarlighet fremfor griskhet og grådighet. Det er ikke vanskeligere enn det. Det er bare for politikerne og operere innenfor lovens bokstav og ikke drive juks og fanteri. Når det er i orden er nok ikke politikerforakt et tema. Endret 17. mars 2022 av bojangles Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. mars 2022 Del Skrevet 17. mars 2022 (endret) Ja, jeg gidder ikke nitpicke, jeg er enig nok. Politikerne har satt seg selv i posisjon for å framdyrke politikerforakt. Og selv om det er et potent verktøy for å "forstyrre normal politisk drift", bør de gjøre en skikkelig opprydding så det ikke gang på gang dukker opp som et tema. Kanskje grunnen til at det blir en sak av 2 kroner er litt et signal fra mediene til politikerne om at dere må ta tak i de forrige sakene ellers får dere ikke fred. Endret 17. mars 2022 av tommyb Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mars 2022 Del Skrevet 17. mars 2022 (endret) Jeg tenker at de 2 kronene kun er dråpene som får begeret til å flyte over med trippel dekning som @bojangles var inne på. Tenker det er helt riktig at politikerne og stortinget ikke får fred før de alvorlige sakene endelig har blitt løst på en god måte. Men viktig at småsakene ikke tar fokuset fra de mest graverende. Man ønsker jo ikke en generell heksejakt men en god opprydding hvor ansvar og konsekvens plasseres der det skal. Endret 17. mars 2022 av Theo343 1 1 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 22. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2022 Ja da har nok pendlerboligsaken langt større omfang, no forsøke stortingets administrasjon og utfordre skattedirektoratet. Da er det noen flere so skal beskyttes da vel? Quote Stortingets administrasjon: Mener Skattedirektoratet har tolket loven feil om pendlerboliger Et utdrag fra brevet signert marianne Andreassen. Quote «Vi har vanskelig for å se at Skattedirektoratets tolkning, med krav om doble kostnader generelt og avskjæring av skattefrihet for personer som er bosatt i foreldrehjemmet spesielt, kan forankres i lovteksten», står det i brevet, som stortingsdirektør Marianne Andreassen har signert. Andreassen skriver i brevet at Stortinget har behov for «klargjøring av Skatteetatens syn på de aktuelle reglene». No er det nok flere profilerte politikere so straks skal svare for seg tenker jeg. Lenke til kommentar
Nyidag Skrevet 22. mars 2022 Del Skrevet 22. mars 2022 Syns administrasjonen på stortinget også kan ta sin hatt og gå, få inn litt "frisk luft" der med dagens kompetanse 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2022 Del Skrevet 22. mars 2022 Hvorfor kan de ikke bare nekte offentlig innsyn som i andre saker? Det er jo ikke som om de bryr seg. https://www.dagbladet.no/nyheter/sprengstoff-rapport-holdes-hemmelig-forbannet/75668928 1 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 22. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2022 (endret) De er skamløse både politikerne og embedsverket. No viser det seg at embedsverket har jobbet for å undergrave skatteetatens kredabilitet i jussen rundt skatt og penderboliger. Blir sjokkert, jo mer journalistene graver i saken jo mer dritt dukker opp. Dette er hardcore bruk av spindoctor's. Slikt undergraver tilliten til politikere nesten i like stor grad so det at enkelte politikere er tatt for skattesvindel osv. Dette er ekstremt. @tommyb Det er ikke rart det blir politikerforakt, politikerne selv og rådgivere, stortingets administrasjonen, juristene ved Smk og embedsverket er jo korrumpert. Det gjelder naturligvis ikke alle, gitt sakens vending er det nok flere enn vi har trodd. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G3bvR9/pendlerboligsaken-toppjurister-ved-smk-ville-ha-med-stortinget-paa-hemmelig-skatteplan Quote I et hittil ukjent notat foreslo embetsverket på Statsministerens kontor at Jonas Gahr Støre (Ap) skulle ta grep i skattestriden rundt pendlerboliger. Årsak: «Gunstig beskatning [...] er nå under press». Quote Det interne notatet ble sendt av Juridisk stab og ekspedisjonssjef Therese Steen. Ifølge notatet, som VG har tilgang på: Uttrykte de bekymring for at både Skatteetaten og Skattelovavdelingen i Finansdepartementet «stadig snevrer inn sin forståelse av unntakene som gjelder for politikere.» La de vekt på at en rapport Stortinget hadde bestilt fra advokatselskapet Grette skulle så tvil om Skatteetatens forståelse og håndheving av skatteloven. Foreslo toppjuristene at Støre utad skulle stille seg bak rapporten og peke på «et uklart regelverk» som årsak til at politikere kunne «trå feil». Lanserte de planer om «et regjeringsoppnevnt utvalg» hvor initiativet skulle komme fra Stortingets presidentskap, og ikke fra SMK selv. Deretter ba toppjuristene om at «politisk ledelse tar kontakt med Stortingets presidentskap for å sondere muligheten» for at de kunne ta initiativet til utvalget Tidligere riksrevisor Foss sier dette; Quote Tidligere riksrevisor Per-Kristian Foss hadde allerede tatt initiativ til granskingen av pendlerboligbruken da SMK-notatet ble skrevet. Foss har lest det og reagerer sterkt på forslagene: – Det virker som man ville finne en unnskyldning for å påberope seg tvil om lovverket, til tross for at Skattelovavdelingen i Finansdepartementet var helt klar på hvilke lovtolkninger som gjaldt og at disse gikk langt tilbake i tid, sier Foss til VG. Endret 22. mars 2022 av bojangles 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. mars 2022 Del Skrevet 22. mars 2022 (endret) At dette var strategien var like soleklart og tydelig som nåværende helg var. Godt å få det ut i lyset. Det er denne kulturen vi må slå ned, Det er på tide å tydeliggjøre at ansvar betyr også å bære konsekvenser. Endret 22. mars 2022 av Theo343 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 22. mars 2022 Del Skrevet 22. mars 2022 (endret) 30 minutes ago, bojangles said: De er skamløse både politikerne og embedsverket. No viser det seg at embedsverket har jobbet for å undergrave skatteetatens kredabilitet i jussen rundt skatt og penderboliger. Jeg antar de har jobbet med motivasjonen å bli ferdig med saken men dette tror jeg kommer til å sprenge i fleisen på dem. Potente greier. Blir kanskje regjeringskrise, eller hva? Endret 22. mars 2022 av tommyb 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå