Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ism_InnleggNO skrev (1 time siden):

Hadia Tajik er fremdeles en av de beste politikerne på stortinget og kommer nok sterkt tilbake.

Haha! Komedie på høyt nivå 😂 Sleipere ål på stortinget skal man lete lenge etter. Tror nok dessverre du har har rett, hun klarer nok å få ålt seg tilbake i posisjon med hjelp av Støre.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, ism_InnleggNO said:

Hadia Tajik er fremdeles en av de beste politikerne på stortinget og kommer nok sterkt tilbake.

Hadia Tajik Show, alltid overraskelser. 

Jo hun kan jo prate og snakker ofte fort og veldig mye. No vet vi jo at ordene hennes betyr ingenting, hun er rett og slett uten ære. Er ikke sikkert folk fortsatt vil ha mer av det samme. Jeg heier på folket og tror vi har stor nok kollektiv forstand at vi velger noe annet enn Hadia Tajik. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, ism_InnleggNO said:

Hadia Tajik er fremdeles en av de beste politikerne på stortinget og kommer nok sterkt tilbake.

Det samme kunne man si om Giske. Det er ikke nødvendigvis bra nok å være dyktig om man er kriminell. Og det bør heller ikke være det i stillinger hvor man er 100% avhengig av ærlig og redelig oppførsel. At Støre beskytter henne er skandaløst for AP og vil nok vises betraktelig på velgeroppslutning.

Endret av Theo343
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Det samme kunne man si om Giske. Det er ikke nødvendigvis bra nok å være dyktig om man er kriminell. Og det bør heller ikke være det i stillinger hvor man er 100% avhengig av ærlig og redelig oppførsel. At Støre beskytter henne er skandaløst for AP og vil nok vises betraktelig på velgeroppslutning.

Historiene om Giske er også ekstremt overdrevet. Språket "varsleren" brukte i mediene gjorde det tydelig at det først og fremst handlet om å fjerne Giske fra posisjoner i partiet.

Lenke til kommentar
34 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Historiene om Giske er også ekstremt overdrevet. Språket "varsleren" brukte i mediene gjorde det tydelig at det først og fremst handlet om å fjerne Giske fra posisjoner i partiet.

Det er trist at det ikke kom mer frem den gang. Men denne gang snakker vi om kriminelle handlinger så det fjerner enhver tvil.

Uansett så handler dette isolert sett om lovbruddene Tajik har begått samt hvordan det rokker fundamentet ved  troverdighet videre. Alvorlig skatteunndragelse er så midt i mot grunnfundamentet og verdiene i AP (og LO forsåvidt) at jeg mener hele partiet bør stille seg unisont opp mot slike lovbrudd om de skal beholde noe som helst verdighet og integritet fremover.

Det siste jeg forventet var en drøss av støtteerklæringer fra partifeller, helt opp til øverste partileder og statsminister. Det kan umulig være særlig gjennomtenkt. Landsstyret virker å være de eneste som har hatt hodet  i vater på dette.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (17 timer siden):

Hadia Tajik er fremdeles en av de beste politikerne på stortinget og kommer nok sterkt tilbake.

Hvordan bedømmer man om en politiker er god? Sånn rent bortsett fra at de kan snakke for seg? Jeg hører mange av de "jobber hardt", men forstår liksom ikke helt hva det skal bety. Tajik har vel fått skussmål for både å jobbe hardt og være flink pike. 

Sånn ellers, så mener jeg at en god politiker taler sant, følger regler og er til å stole på, der faller hun litt igjennom. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL
Theo343 skrev (14 minutter siden):

Det var en lettelse å lese. Da fungerer forhåpentligvis systemet.

Jeg poppet inn for å skrive de eksakt samme ordene da jeg leste dette.

Lenke til kommentar

Frem til man faktisk ser at det gir konsekvenser så tviler jeg dessverre på det utsagnet.

Ja - man ser at det skjer noe i saken fordi media fortsatt presser de til å gjøre noe, men fra det punktet og til faktisk dom/bot/reaksjon i det heletatt er det fortsatt et stykke igjen før man har kommet fram.

Og så lenge de samme folkene kan fortsette som politiker på høyt nivå så er det ikke mye vits i å stole på at det skjer noe mer, eller at det gjøres endringer i det heletatt (hva skjedde med "13 måneders" lønn pr. år sa du?)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, ism_InnleggNO said:

Historiene om Giske er også ekstremt overdrevet. Språket "varsleren" brukte i mediene gjorde det tydelig at det først og fremst handlet om å fjerne Giske fra posisjoner i partiet.

Om noe er de vel heller underdrevet. Det er veldig mange historier som ikke har kommet frem i media. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det overasker meg ikke at dette kom nå som Politiet er involvert.
https://www.nettavisen.no/nyheter/hadia-tajik-sykmeldt-pa-ubestemt-tid/s/12-95-3424254955

Vi har hatt over halvparten på jobb koronasyke siste 4 uker. Ingen av dem har vært lenger borte fra jobb enn 1 uke. Og da snakker vi alt fra 60 år med diabetes til 20 år og topptrent.

EDIT:
Man har på min arbeidsplass og flere andre nå, som jeg får høre via bekjente, drevet en delvis "planlagt korona avvikling" med at man har halvparten av nøkkelpersonale på jobb og resten på hjemmekontor og satser på at de som er hjemme ikke blir smittet. Så langt har det fungert overraskende bra. De som er på jobb smitter hverandre (starter gjerne hos barnefamiliene) og man har merkelig nok fått til en rullering på hvem som er C19 positive og når. Fraværstiden har variert fra 4-7 dager per person (inkludert helg). De fleste har også jobbet ca. 50-75% i fraværstiden hvor de var koronapositive - da fra hjemmekontor.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Theo343 said:

Man får jo bare håpe at dette ikke kun er et spill for galleriet. Men det gjenstår å se og lese hva riksrevisjonen, stortinget, skatteetaten og politiet kommer frem til i sine granskinger.

Tja de satte jo en boligsniker til ryddejobben i stortinget so selv jukset og gikk da saken sprakk. Krysser fingra for at etatene faktisk kan og forstår mandat og stillingsinstruks slik at ikke alt koker bort til ingenting. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, Theo343 said:

Meget strategisk. Det overasker meg ikke at hun ventet til Politiet ble involvert.
https://www.nettavisen.no/nyheter/hadia-tajik-sykmeldt-pa-ubestemt-tid/s/12-95-3424254955

Vi har hatt over halvparten på jobb koronasyke siste 4 uker. Ingen av dem har vært lenger borte fra jobb enn 1 uke. Og da snakker vi alt fra 60 år med diabetes til 20 års topptrente.

Hun driver skattesvik, boligjuks og no kanskje og trygdesvindel? Skikkelig flott hun Tajik, hun har jobbet so hardt og er so dyktig. Klart hun trenger sykepenger, det er jo belastende for henne at hun er blitt tatt for svindel og juks. Er ikke sikkert fastlegen din hadde skrevet sykemelding fordi du trengte hvile etter at du ble outa so tjuv? Fastlegen jeg har er veldig restriktiv slik legene skal. Sikkert andre regler for eliten og hos legen, eller eliten selv tror vel det? 

Er hun ikke faktisk syk so er denne sykemeldingen trygdesvindel og da er det på toppen av alt det andre. Jeg fatter ikke at folk skal rose Tajik so grundig. De snakker so om hun er et forbilde og ikke ein tjuv og ein kjeltring. 

Endret av bojangles
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er helt tydelig at man som politiker har goder vanlige mennesker ikke har.

En hvilken som helst annen person i en belastende jobbkonflikt ville fått beskjed fra NAV at man ikke kan være sykemeldt på ubestemt tid. I tillegg har de aller fleste leger fått streng beskjed de siste årene om at jobbkonflikt ikke er gyldig årsak til sykemelding.

Hvorfor gjelder ikke dette henne? Her virker man å være unntatt alle lover og regler.

Quote

Hun vil være sykmeldt på ubestemt tid, får Dagbladet opplyst fra Arbeiderpartiet fredag i en kort kommentar.

Tar man seg friheter ingen andre kan? Hvorfor aksepterer Arbeiderpartiet som arbeidsgiver en "sykemelding på ubestemt tid"? Hva er dette for noe tull?

Driver man nå også misbruk av sykemeldingsordningen? Man er vel klar over at det i aller høyeste grad er straffbart? Dette har gått langt over alle støvelskaft.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

At topp politikere ikke begår alvorlige forbrytelser so gir flere års fengsel kan da ikke være for mye å be om?

Fra vg: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/rEKvve/politikere-som-feiler-og-faller-og-veien-tilbake

Quote

Når selv en så tilsynelatende perfekt og profesjonell politiker som Hadia Tajik må gå som følge av gamle feil, hvem er da «ren» nok? Det er en bekymring mange uttrykker etter at nok en politiker trakk seg etter en avsløring av pendlerbolig og skattegrums.

På Stortinget er mange politikere livredde for å gjøre feil. Frykten for å bli hengt ut som en slags kjeltring er så sterk at mange blir overforsiktige.

Igjen. Hele boligskandalen handler jo ikke om at politikere har gjort en feil. Det handler om at eliten beriker seg selv ved tapping av fellesskapet og det er gjort i vinnings hensikt, og det er gjort av ressurssterke personer so alt er i en posisjon der de har et godt betalt verv. De politikerne so har unndratt skatt og tappet fellesskapet kasse gjorde det ikke for å overleve, eller for at barna deres eller ektefelle skulle kunne få middag hver dag. De beriket seg selv av ren grådighet. Hadia Tajik viste utmerket godt at hun gjorde seg til lovbryter, likevel valgte hun å øke egen formue via skattesvik, og boligjuks. 

Personlig ser jeg vel helst at tunge kriminelle holder seg vekk fra politikken. Og det gjelder og Hadia Tajik. Dette var ikke "skattegrums" det var beviste kriminelle handlinger fra eliten, gjort i vinnings hensikt. 

Endret av bojangles
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I mine øyne var det ikke gamle feil som gjorde at hun måtte gå. Det var i like stor grad hvordan hun håndterte at det kom opp, samt alt som har kommet opp i kjølevannet. Når man forsøker å skjule faktiske forhold så er dagens handlinger også sterkt medvirkende.

Vi er alle redde for å gjøre feil som kan få store konsekvenser i livene våre. Eller ting fra fortiden som kan skape problemer for nåtiden. Dette er ikke unikt for politikere på stortinget. Jeg har venner som har mistet jobb pga. bagateller (fortid 20+ år tilbake) eller anmeldelser på falsk grunnlag. Bekjente som har mistet sikkerhetsklarering pga. falske "varslinger" og dermed mistet jobb. Folk som er livredde for å miste støtte til mat og strøm fra NAV om de krysser av feil på skjema via touchskjermen på mobilen ol.

Politikere har ingen grunn til å ha noen høyere grad av beskyttelse mot feiltråkk og lovbrudd enn andre mennesker. Disse menneskene er også såpass oppegående og ressurssterke på alle måter at man i grunn bør stille vesentlig høyere krav til dem om hva som er greit og ikke. Og ja, for å lede bør man være et forbilde på mange måter.

Det er ingen menneskerett å sitte på stortinget eller å være rikspolitiker. Man er det under høy grad av tillit og ansvar.

Endret av Theo343
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Hva er det vi ennå ikke vet om skandalene i Hadia Tajik's liv? For noe er det som skurrer fortsatt. Bror Tajik trakk sitt kandidatur. 

Hvordan kunne Tajik anskaffe 2 boliger til utleie, og betale cash kontant? Hun var 23, nettopp ferdig med studier. De fleste studenter sliter økonomisk og må ha deltidsjobb for å komme gjennom studietiden. 

Hadia Tajik ser ut til å ha vært i en særstilling. Nyutdannet og uten lån anskaffer hun 2 boliger til utleie so hun betaler kontant. 

Hva er det so ikke er kommet frem? So er alvorlig nok til at bror Tajik trekker sitt kandidatur? Politi og skatteetat etterforsker boligskandalen, de starter jo ikke en egen Tajik etterforskning utover det. Hva er det i Tajik's fortid so ikke tåle dagens lys? Eller mista bare bror Tajik lysta? 

Endret av bojangles
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...