Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (6 timer siden):

Dette blir litt for dumt i mine øyne.
"Går som arbeids- og inkluderingsminister - fortsetter likevel som nestleder i Arbeiderpartiet."

Det er noe som ikke henger helt på greip her. Når man ikke har nødvendig tillit til å fortsette som statsråd. Hvordan kan man ha nødvendig tillit til å fortsette som nestleder for AP? Den logikken virker uklar for meg.

Hun går av som statsråd fordi hun setter regjeringen foran seg selv. Hvilket skulle bety at hun blir værende som nestleder fordi hun setter seg selv foran Arbeiderpartiet :) 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Pizza3333 skrev (12 minutter siden):

hmmmm,.PNG

???

Arbeiderpartiet og Tajik kommer jo aldri til å ha noen troverdighet når det gjelder slike spørsmål, dersom planen er et "comeback" og muligens også at hun skal overta etter Støre på sikt. Dette kan jo bli interessant :)

Dessverre er det en hel del verre for Ap og Tajik enn f.eks. sakene som gjorde at Faremo og Lysbakken måtte gå, som jo kom seg greit tilbake senere. Men Søviknes ble jo statsråd, så alt er mulig, selv om den saken jo faktisk ble etterforsket og henlagt som intet straffbart forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadia Tajik sitt tyveri fra det norske folk er vist uten ende. No viser det seg at hun har gjort et proformasalg av en leilighet der hun solgte til kostpris slik at hun slapp skatt. En leilighet hun kunne kjøpe fordi hun hadde gratis bolig so politisk rådgiver. 

Jo hun er en tyv, en banditt og en so stjeler fra fellesskapet slik at hun kan berike seg selv. 

Hva tenker Jonas no? litt tidligere idag ga Jonas Tajik skryt, og forklarte hvorfor han stolte på ho, og no er det nytt skattesvik. Da er hun ferdig da?

1 hour ago, tommyb said:

Ikke tyveri, det er noe annet,

Jo Hadia Tajik er en tyv, so stjele fra fellesskapet. 

Endret av bojangles
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvis ikke AP mister velgere nå, så er folket også med som svindlere...få dama ut av systemet,

Hvis de har toppjobber så burde de ha skjønt at det de gjorde var galt og feil. Tilogmed grasrota skjønner dette uten utdannelse eller høy stilling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, bojangles said:

Meh, nei. En tyv er noen som borttar noens eiendom, ofte fordi de selv er i en desperat situasjon. En bedrager er noe annet. Ikke bedre, bare noe annet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvordan noen i en slik posisjon kan fortsette å være politiker på Stortinget. Jeg har tidligere kolleager på min arbeidsplass som må ha sluttet for langt mindre enn det Tajik har gjort. For det er dokumentfalsk og bedrageri ho har gjort. De som har sluttet hos oss måtte slutte pga tap av sikkerhetsklarering.

En skulle jo tro at politikere på Stortinget må ha sikkerhetsklarering i orden? Det går både på vandel og skikkethet, så selv om disse forholdene ikke er anmeldt er ho langt fra skikket til å ha høyere sikkerhetsklarering. Antar de er klarert HEMMELIG om ikke høyere.

Edit: SÅ FEIL KAN MAN TA. Stortingspolitikere er fritatt kravet om sikkerhetsklarering til tross for tilgang på streng konfidensiell informasjon. For en parodi 😂

Endret av Juggel
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, tommyb said:

Meh, nei. En tyv er noen som borttar noens eiendom, ofte fordi de selv er i en desperat situasjon. En bedrager er noe annet. Ikke bedre, bare noe annet. 

Du må bare fortsette å mene det. I mine øyne er Hadia Tajik en simpel tyv so stjal fra fellesskapet for egen vinning, og unndro seg skatt. Og Hadia Tajik er ikke skikket hverken til tillitsverv, nestleder eller so politiker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, bojangles said:

Hadia Tajik sitt tyveri fra det norske folk er vist uten ende. No viser det seg at hun har gjort et proformasalg av en leilighet der hun solgte til kostpris slik at hun slapp skatt. En leilighet hun kunne kjøpe fordi hun hadde gratis bolig so politisk rådgiver. 

Jo hun er en tyv, en banditt og en so stjeler fra fellesskapet slik at hun kan berike seg selv. 

Hva tenker Jonas no? litt tidligere idag ga Jonas Tajik skryt, og forklarte hvorfor han stolte på ho, og no er det nytt skattesvik. Da er hun ferdig da?

Det er sterkt urovekkende at vi har såpass store skattesvikere i Arbeiderpartiet i det hele tatt. Det er nok noen som snur seg i grava her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Akkurat no tror eg det svir for han Jonas. Bare noen timer etter at Jonas igår fortalte nasjonen hvor dyktig Tajik er og at han fortsatt har stor tillit til Tajik so ble det kjent at hun skattefritt solgte boligen hun skaffet i perioden der hun hadde gratis bolig, tross i at hun ikke hadde bodd i boligen. No viser det seg at hun solgte til bror sin til kostpris slik at salget ble skattefritt, og han solgte videre. Indisiene tårner seg opp. Og viktig er det jo at det også foreligger fellende bevis, den falske kontrakten. 

Boligsalget og skattesviket der er jo i tillegg til alt det andre snusket. Og dette svindleriet det skjer i AP? Ja du kan si at endel nok er forbannet. Det viser virkelig avstanden fra eliten og til vanlige folk. 

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Erik Fosnes Hansens kronikk viser det mange kjenner. 

Kronikk fra VG: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/wOLxMP/jeg-reagerer-som-velger

Da jeg var 23, var det svært mye jeg ikke skjønte. Det aller meste, faktisk. Men én ting skjønte jeg allerede dengang, og det var at jeg ikke kunne snyte på skatten. Jeg skjønte at jeg ikke kunne fremlegge uekte dokumenter eller kvitteringer. Det ville ikke falt meg inn.

Jeg registrerer at Hadia Tajik på pressekonferansen i går med et lite, oppgitt smil synes å avfeie det bastante alvoret i sin sak med å henvise til at dette tross alt var femten år siden. Slik hun hele veien har fremhevet sin unge alder på tidspunktet som formildende omstendighet. Slik hun hele veien har trukket inn andre forhold som formildende omstendigheter. Og slik hun hele veien har forsøkt å flytte fokus over på alt annet enn at hun gjennom flere år slapp skatt på grunn av en leieavtale som ikke var reell.

Akk ja. Tenk at pressen er så slem at hun blir presset til dette nå. Men for femten år siden var Hadia Tajik – i tillegg til å være «bare» 23 år gammel – også politisk rådgiver for en statsråd, altså et medlem av regjeringsapparatet, og dertil jurist. Og myndig. Og eiendomsinvestor.

Jeg reagerer på arrogansen og den åpenbare mangelen på virkelig beklagelse og anger. På de altfor tydelige og iscenesatte forsøkene på å bagatellisere eller skyve ansvaret over på PST eller foreldrene, eller på de altfor tydelige forsøkene på å forsøke å gjøre saken om til en presseetisk debatt. Jeg reagerer på det altfor åpenbare forsøket på å fremstille seg selv som offer. Jeg reagerer på at Tajiks departement ikke vil fremlegge korrespondanse for pressen under henvisning til at det omtaler private forhold.

Men Det norske Arbeiderparti kan ikke ha en nestleder – og dermed en mulig, kommende leder og statsministerkandidat – som sjonglerer med leiekontrakter som ikke gjelder, muligens også feildaterte – slik at hun har sluppet skatt. Det er uhørt og utenkelig. At statsministeren onsdag la til grunn at han «trodde på Tajiks forklaring», var meget bemerkelsesverdig. Og unødvendig. Hva Jonas tror, er nemlig saken uvedkommende. Det er jo nemlig ellers knapt noen i Norges land som tror på dette. Vi kan jo legge sammen to og to.

Ved å si at han tror på hennes fortelling, impliserer han seg selv i en åpenbart tvilsom fortelling. Det er meget uheldig og uklokt. Og dertil splittende.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg er dritt lei hele Hadia Tajik. Det er ikke noen so tror henne lengre. Selv ikke hennes partifeller tror henne. Hadia Tajik skaper bare pes for seg selv, AP og for politikere generelt no. Hun juger opp noen svar, presses av journalister og partifeller og lager seg nye historier. Presses igjen, og serverer enda en ny versjon. Tajik ER jo selve politikerforakten slik hun ter seg. Drar partiet ned i dritten og alle rundt henne so har vist solidaritet og har villet hjelpe henne. Og hva er takken? mer ljug og forbannet ljug. 

Det er jo ikke uvanlig at politikere so trer av i skam ender opp i flotte stillinger i det private etterpå, pga kontaktnett osv. Her graver kanskje Tajik sin egen grav? Ville du turt å ansette henne? Tyvaktig, lyver straks leppene skilles og krangler so faen? Og at hun ikke tar hintet om manglende tillit og gir seg so politiker tror jeg vil følge henne. Ville du hatt henne i din organisasjon, i ditt selskap eller til noe so knyttes til ditt navn? Ville du tatt den sjansne?

Tajik har løyet so fort og so møye i denne saka at hun no har løyet seg heilt fast. Og alle ser at hun har drevet utstrakt juks, svindel og skattesvik. Det er bare å gi seg so politiker. 

Endret av bojangles
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det mest spennende her er hvordan AP håndterer dette. Hadja er ferdig som troverdig tillitsperson, og foraktes pga måten hun har håndtert dette på, i tillegg til dokumentforfalskingen. Hun blir forsvart med at hun var ung, og kanskje ikke helt forstod, samtidig så var hun altså smart nok og ressursterk nok til å bedrive boligutleie, være rådgiver i AP og jurist... Hun kan ikke bortforklare seg fra det som skjedde med misforståelser, og ihverfall ikke når hun i tillegg tjente penger på utleierboliger. Det er griskhet som alle ser som grunnen til at hun fikk pendlerbolig og det vil som du sier forfølge henne i lang tid, og da også partiet. 

Jeg kan ikke forstå, at ledelsen i AP ønsker å ha en slik person i partiet, uansett hvor flink hun måtte være, og uansett om hun har hatt alt sitt på det rene de siste 10 åra. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Deler av landsstyret har allerede uttalt på riksdekkende TV at "Vi håper hun forstår dette selv og at vi slipper at dette ligger på vårt bord til neste landsmøtet". Det er ganske sterkt signal om at hun ikke er ønsket når de ber henne "tenke seg litt om og trekke seg nå".

Jeg kan forstå at Støre er feig her, det er ikke noe annet å forvente. Men når representater i landsstyret gir så kraftige signaler via NRK så er det kanskje på tide å forstå alvoret.

Det er ikke slik at livet er over selv om hun ikke har noen fremtid i AP. Det vil stå mange selskaper i kø for å ansette noen med hennes kontaktflate for bla. rådgiver og lobbyvirksomhet. Men da gjelder det å beholde litt av integriteten på vei ut.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
tommyb skrev (27 minutter siden):

Er dette samme broren som nylig gikk inn i ledelsen i Høyre? Der er vel "skatteplanlegging" obligatorisk.

Ja, det er det visst :) 

Men skattepliktig utleie kan man ikke nødvendigvis «planlegge» bort, så her kan det tyde på skattesnyting.

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 3/4/2022 at 4:52 PM, Theo343 said:

Det er ikke slik at livet er over selv om hun ikke har noen fremtid i AP. Det vil stå mange selskaper i kø for å ansette noen med hennes kontaktflate for bla. rådgiver og lobbyvirksomhet. Men da gjelder det å beholde litt av integriteten på vei ut.

Vel det er jo her Tajik lager sirkus for seg selv. Jo mer hun forsøker å prate ned sine lovbrudd, bortforklare og ljuge jo mer skader hun integriteten sin. Hun er pga sine handlinger lovbrudd blitt den politikeren alle elsker å hate. Og at hun topper det hele so en kranglefant og uten sosiale antenner fordi hun skal forsvare sitt videre politiske liv kan fort skape en situasjon der ingen ser seg tjent med å ansette henne. Det er stadig ny dritt so kjeme opp i Tajik saken, og der den saken sist helg kun var uheldig,  vet alle hva og hvem Hadia Tajik er, og hvordan det er fatt med hennes etikk og moral. Hadia Tajik har vist sitt sanne ansikt. 

Ser en på at hun har gjort og alvorlighetsgraden i dette, so er det kanskje mer dritt so dukker opp neste uke? Eller neste år?  For Hadia Tajik har vel tenkt hun var untouchable, hun har jo trodd at hun kom unna med alt hun har gjort. Og so kriminell og blottet for etikk og moral so hun var so 23, da er det nesten vanskelig å tenke at hun holdt sin sti ren den siste tiden. Tipper hun har gjort flere sprell so dukker opp i tiden fremover. 

Endret av bojangles
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...