tommyb Skrevet 30. november 2021 Del Skrevet 30. november 2021 On 11/28/2021 at 10:33 AM, bojangles said: Det er kanskje ikke så rart at dokumenter i denne forsvant eller ble forsøkt slettet, omfanget er kanskje langt større enn selv de mest kritiske forutså? Da kan ikke de mest kritiske ha lest det jeg skrev tidlig i denne tråden ^^; Om Ropstad sa jeg at det så ut til at Stortingets administrasjon ikke så ut til å ville kritisere ham, og at det tydet på at han bevegde seg innenfor deres praksis. On 9/10/2021 at 3:37 PM, tommyb said: (...) Jeg tror praksis har vært styrt fra Stortinget, og at den har vært kanskje litt mer romslig enn det som ser bra ut i valgkamp-media. (...) Men ut fra det Stortinget har sagt så tar vel de på seg ansvaret for vurderingene? On 9/10/2021 at 4:29 PM, tommyb said: (...) Spørsmålet er om at han holdt dette tilbake da han gikk inn i ordningen, eller om ordningens administratorer visste om dette og aksepterte det fordi det var innenfor deres praksis. On 9/10/2021 at 5:00 PM, tommyb said: På dette tidspunktet mener jeg at de som administrerer ordningen er de eneste som kan vurdere hvorvidt de har blitt lurt eller ikke. De aner såvisst hva Ropstad har sagt, og de kjenner nå hva han eventuelt har unlatt å si. Dersom de vurderer at de har blitt lurt, forventer jeg en anmeldelse, og det blir jo en mye mer interessant situasjon. Så langt har de glattet over i stedet for å anmelde, så jeg tror deres vurdering er at de selv har gjort noe galt, og feilvurdert om han kvalifiserte til ordningen. Så, i etterpåklokskapens lys framstår det som det Ropstad gjorde var helt i tråd med det som ble praktisert av mange på Stortinget. Han ba administrasjonen om deres tolkning, og de visste hva som var vanlig blant andre, og rådet han ut fra den konteksten. Fordi Ropstad er dårligere å sno seg unna enn vanlige politikere ble han trukket overende før valget, mens alle de andre holdt hodet sitt lavt til etter valget. Tydeligvis et gode som har vært i overkant frynsete. Tenker at dette har vært vidt akseptert blant representantene til media blandet seg inn og det plutselig ikke var det lengre. Nå er jeg mest interessert i denne hybelen i ei leilighet i Trønderlag. 1 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 1. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2021 (endret) Likhet for loven bør også inkludere stortingspolitikere. Så selv om det virker som at mange stortingspolitikere har jukset uten inngrep fra administrasjonen så er politikerne faktisk selv ansvarlige for at det de gjør er innenfor loven. All mulig skitten triksing, fiktive avtaler og alt som er kommet frem sålangt viser vel egentlig bare at de største skurkene de sitter på toppen? Selv den eneste på stortinget som har skattet av gratis pendlerbolig de 10 siste år har ikke klart å holde seg til regelverket, fordi hun før hun solgte boligen sin leide ut deler av boligen og dermed skulle skattet av fordelen av gratis bolig fra første stund og ikke bare siste året. Det er vel kanskje heller ikke veldig smart at den bulkegjengen som utgjør stortingspolitikerne våre som benytter enhver sjansen til å berike seg selv på bekostning av fellesskapet skal ha mandat til bestemme egen lønn? Nei det må vel først ryddes opp i pendlerbolig juksingen også stripping og fjerning av alle ekstraordinære ytelser og goder før en kan kreve at det gjøres ytterligere endringer. Jeg kan dog ikke annet enn å tro at omfanget av skandalen vil vise seg å bli betydelig større og mer omfattende enn det folk tenkte i september. For det at noen har forsøkt å skjule alle spor og slette alle dokumenter pendlerboligsaken kan jeg ikke se kan skyldes noe annet en at så mange politikere har panikk nå og de er villig til å begå nye lovbrudd i forsøk på skjule de første lovbruddene. Dette kommer til å bli temmelig skittent tenker jeg. Endret 1. desember 2021 av bojangles 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. desember 2021 Del Skrevet 1. desember 2021 AFTENPOSTEN: EVA KRISTIN HANSEN SKREV REISEREGNINGER TIL SKI 2 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 1. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2021 (endret) 21 minutes ago, Theo343 said: AFTENPOSTEN: EVA KRISTIN HANSEN SKREV REISEREGNINGER TIL SKI Eva Kristin Hansen bør holde fullstendig kjeft offentlig fremover. Og selv advokat Elden skjønner vel nå at det ikke vil nytte å sminke grisen lengre? Fy flate for en gjeng banditter som er stortingspolitikere. Dette sier vel egentlig temmelig mye om Eva Kristin Hansen både som person og hennes manglende moral? Kanskje var det også derfor nettopp Hansen kom i posisjon som stortingspresident med ansvar for å rydde opp i pendlerboligskandalen? Andre politikere viste med sikkerhet at Hansen selv jukset og de følte seg kanskje trygg på at Hansen dermed ville ha personlig incentiv til å feie alt sammen under teppet i all stillhet? Og blant våre grådige stortingspolitikere så sitter det altså kriminelle judaser og jukser og trikser til seg hundretusenvis av kroner fra fellesskapet mens de sparker nedover og gjør alt de kan for å fjerne alt som kan bidra til syke, svake og eldre mennesker skal ha en hverdag og et liv med et minimum av livskvalitet og selvrespekt? Vi har hørt det fra begge fløyer, "opp om morran" osv, stortingspolitikere har skapt en konsensus om at det er de svakeste gruppene som tapper landet for ressurser og at det er de som havner på NAV som må jaktes på. Alt mens de selv lever et champagneliv på beste vestkant og lever stort på stjålne penger fra fellesskapet kasse. Endret 1. desember 2021 av bojangles 1 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 On 11/30/2021 at 10:24 PM, tommyb said: Nå er jeg mest interessert i denne hybelen i ei leilighet i Trønderlag. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wOVoLo/giske-leide-ut-ulovlig-hybel-mens-han-var-stortingsrepresentant – Da jeg kjøpte leilighet i borettslaget, var hybelarealet oppført i salgsoppgaven som «boligareal» og «hybel», jeg overtok også forrige eiers utleieforhold. Det var derfor ingen grunn til tvile på at hyblene var godkjent, sier Giske til VG. Spent på om han til slutt sklir og skvetter tilbake helt til topps i politikken. Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 (endret) 51 minutes ago, tommyb said: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wOVoLo/giske-leide-ut-ulovlig-hybel-mens-han-var-stortingsrepresentant – Da jeg kjøpte leilighet i borettslaget, var hybelarealet oppført i salgsoppgaven som «boligareal» og «hybel», jeg overtok også forrige eiers utleieforhold. Det var derfor ingen grunn til tvile på at hyblene var godkjent, sier Giske til VG. Spent på om han til slutt sklir og skvetter tilbake helt til topps i politikken. Jeg har forlengst tilgitt at han i fylla for mange år siden kysset et par jenter under 30 år 🙂 Politikk, alkohol og klining hører sammen. Endret 2. desember 2021 av lada1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 Du mener at fram til #metoo sprakk så virket Giske ikke som en mesterlig manipulator som kun jobbet for sine egne, private interesser? For det har vel vært ganske tydelig siden han var kulturminister. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 2. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2021 33 minutes ago, lada1 said: Jeg har forlengst tilgitt at han i fylla for mange år siden kysset et par jenter under 30 år 🙂 Politikk, alkohol og klining hører sammen. Det å rekruttere sengepartnere fra ungdomspartiene sine har i visse politiske kretser hørt sammen dessverre. Straffeloven har en egen paragraf dedikert til nettopp det å utnytte sin stilling/posisjon eller maktforhold for sex. Og dette med at godt voksne politikere elger rundt ungdomspolitikere har vi sett altfor mye av tidligere. Vi får håpe fokuset på at de faktisk benyttet sin politiske pondus for dette gjorde at også politikerne så hvor galt dette er. Hva voksne likestilte parter velger å gjøre feks på partiets landsmøte eller regionale samlinger er ikke viktig for andre enn partene selv, pluss evt. deres ektefelle/samboer/partner om den hyggelige sene kvelden på landsmøte resulterer i feks kjønnssykdom. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 2 hours ago, bojangles said: Det å rekruttere sengepartnere fra ungdomspartiene sine har i visse politiske kretser hørt sammen dessverre. Straffeloven har en egen paragraf dedikert til nettopp det å utnytte sin stilling/posisjon eller maktforhold for sex. Og dette med at godt voksne politikere elger rundt ungdomspolitikere har vi sett altfor mye av tidligere. Vi får håpe fokuset på at de faktisk benyttet sin politiske pondus for dette gjorde at også politikerne så hvor galt dette er. Hva voksne likestilte parter velger å gjøre feks på partiets landsmøte eller regionale samlinger er ikke viktig for andre enn partene selv, pluss evt. deres ektefelle/samboer/partner om den hyggelige sene kvelden på landsmøte resulterer i feks kjønnssykdom. Man skal ikke være naiv på at det faktisk også foregår motsatt. At unge elger rundt de eldre for på den måten å finne snarveier. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 2. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2021 (endret) 1 hour ago, Theo343 said: Man skal ikke være naiv på at det faktisk også foregår motsatt. At unge elger rundt de eldre for på den måten å finne snarveier. Hvor alvorlig det er at noen benytter sin posisjon, stilling eller verv til å utnytte andre seksuelt er jo lett å tenke seg når det også er en egen paragraf i straffeloven på dette. Det er jo ikke frivillig ønsket sex blant likeverdige paragrafen er for, det er for saker der den ene parten er overlegen den andre og benytter sin posisjon og stilling til snike til seg sex. Feks fordi der en politiker lover en ungdomspolitiker en lysende fremtid om de bare er villig til å ligge med dem. Endret 2. desember 2021 av bojangles Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 2. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2021 (endret) Quote Det kan bli aktuelt å fremme økonomiske krav mot stortingsrepresentanter som urettmessig har fått pendlerbolig, sier stortingsdirektør Marianne Andreassen. Ja det var vel på tide at det reageres og ikke feies under teppet? Dette burde blitt kommunisert alt fra første dag i denne saken. Da hadde ting sett langt bedre ut. Slik det ble nå så det vel mer at presset om å reagere er så sterkt at noe annet ikke er mulig? Quote Skatteetaten har torsdag varslet både Statsministerens kontor (SMK) og Stortinget om at de vil gjennomføre kontroll av hvordan både Statsministerens kontor og Stortinget har rapportert inn opplysninger om politikernes pendlerleiligheter. Etaten skal gjennomgå rapporteringen av arbeidsgiveravgiften i perioden 01.01.2017 til 31.12.2020. Javel kun tilbake til 2017? Her burde vel skattetaten gå alle 10 år tilbake slik de faktisk har mulighet til? Vi må få dritten opp i lyset og få oversikt over alle svindlerne. Dette blir passelig tannløst og det er vel slik det går når saken handler om eliten? Hva om det var en håndverker som de skulle undersøkt? Da hadde de vel gått 10 år tilbake i tid? Svindel og juks med folkets midler må få konsekvenser. Vi kan ikke ha stortingspolitikere som lever et champagneliv på midler de sniker til seg fra fellesskapets kasse mens administrasjonen velger å se en annen vei. Endret 2. desember 2021 av bojangles 1 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 Theo343 skrev (1 time siden): Man skal ikke være naiv på at det faktisk også foregår motsatt. At unge elger rundt de eldre for på den måten å finne snarveier. "Two wrongs don't make a right"... 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 (endret) 2 minutes ago, Hugo_Hardnuts said: "Two wrongs don't make a right"... Enig, begge er feil. Noen kaller det også felles utnyttelse eller gjensidig utnyttelse. Endret 2. desember 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 2. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2021 (endret) 6 minutes ago, Theo343 said: Enig, begge er feil. Kan ikke akkurat huske at det har rent over av saker i media der det skrives om kåte ungdomspolitikere som skaper en tung hverdag for drevne politikere. Andre veien derimot, hvor politikere gjerne skjenker de fra ungdomspartiene først også har sex med de har en lest om så ofte at jeg tipper endel foreldre ville blitt rasende om barna kom hjem og sa de skulle bli ungdomspolitiker. Du kan vel ikke mene at det er like galt om en søkende ungdom skulle forsøke seg på feks en stortingspolitiker, vs om en stortingspolitiker, eller annen politiker forsøker å elge seg på en i ungdomspartiet? En voksen person får bare utvise nødvendig ansvar om situasjoner du nevner skulle oppstå, null stress å si nei for de er voksen, har posisjonen og all makten. Andre veien derimot er det ikke like enkelt, fordi de er unge, uerfarne osv. Og det er alt for mange eksempler på griste politikere som har utnyttet sin posisjon til å ha sex med de unge i partiet. Endret 2. desember 2021 av bojangles 2 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 Dette er både betryggende og interessant: Skatteetaten ber Stortingets administrasjon om opplysninger om pendlerboliger. Interessant, fordi det vel er en viss sannsynlighet i at en slik undersøkelse fra Skatteetatens side vil kunne gi en faktisk oversikt over saken og avdekke ev. forhold som media ikke har avdekket. Og betryggende, fordi det viser at vi tross alt lever i et samfunn der selv ikke de på toppen er hevet over regelverket (selv om jeg fortsatt mener at kontrollmekanismene har vist seg svake her). 3 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 2. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2021 Joda er enig med deg, jeg kan bare ikke fatte og forstå hvorfor skattetaten begrenser seg til den relativt korte tidshorisonten når de skal undersøke saken. Det naturlige slik saken står med økende politikerforakt og mindre tillit til politikere er jo å gå så langt tilbake som mulig i et juridisk perspektiv, og da snakker vi vel 10 år? 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 1 hour ago, bojangles said: Kan ikke akkurat huske at det har rent over av saker i media der det skrives om kåte ungdomspolitikere som skaper en tung hverdag for drevne politikere. Det er jo ikke noe å skrive om. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 bojangles skrev (5 minutter siden): Joda er enig med deg, jeg kan bare ikke fatte og forstå hvorfor skattetaten begrenser seg til den relativt korte tidshorisonten når de skal undersøke saken. Det naturlige slik saken står med økende politikerforakt og mindre tillit til politikere er jo å gå så langt tilbake som mulig i et juridisk perspektiv, og da snakker vi vel 10 år? Usikker på hva de juridisk har hjemmel til, og hva som er sedvane i arbeidsgiverkontroller. Mulig er det standard at man går tre år tilbake, og ev. går lenger tilbake hvis man avdekker mye rot? Ikke mitt fagfelt, er på tynn is 😅 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 De legger nok den alminnelige foreldelsesfristen til grunn som er tre år. 1 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 2. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2021 1 hour ago, Theo343 said: Det er jo ikke noe å skrive om. Hehe nei det har du jo rett i. Altså det kan sikkert gå begge veier, men det er altså bare den ene veien det er en kriminell handling. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå