Gå til innhold

Denne bilen kjører selv og har 750 kilometer rekkevidde

Anbefalte innlegg

oophus skrev (16 minutter siden):

Det der mener jeg ikke er lov, så jeg måtte sjekke. 
image.png.0c930af788a7084dd091737791e238fb.png
Det er ei knapp der for å skru av alt som er mulig å skru av. 

Nei, ikke for «legitim interesse». 

Nja. Nå ser jeg faktisk at det låg en under legitim interesse der også; jeg var under «site vendors». Der var det ingen. 

Endret av Memento scientiam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oophus skrev (2 timer siden):

VW gruppen er inkludert i JV med en haug ulike tilbydere og utviklere av autonomi. Man er naiv om man tenker at disse ikke prater sammen. Unntaket for AV utvikling er ene og alene Tesla, og de ser ut til å forandre retning hvert år. Så "tro" ligger nok høyest der. De andre lanserer jo produkter til kunder allerede, og flere robotaxier eksisterer allerede. 

Ja som f.eks den til Toyota som kjørte på en svaksynt toppidrettsutøver i OL Tokyo og skadet han. Selvkjørende biler i vanlig trafikk er og blir fantasi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
ACYBN18O skrev (42 minutter siden):

Ja som f.eks den til Toyota som kjørte på en svaksynt toppidrettsutøver i OL Tokyo og skadet han. Selvkjørende biler i vanlig trafikk er og blir fantasi. 

Selvkjørende biler i vanlig trafikk er allerede en realitet enkelte steder. 

Toyota stoppet bilene og satte dem igang igjen kort tid etterpå, når det vise seg at bilen ikke gjorde noe feil. Det er ingen biler som klarer å bremse for personer som starter å gå direkte ut foran en bil i fart. Ergo innunder Paralympics så justerer Toyota ned hastigheten, og øker antallet guider som skal passe på svaksynte og døve folk i trafikken innunder Paralympics. 

Lenke til kommentar
oophus skrev (14 minutter siden):

Selvkjørende biler i vanlig trafikk er allerede en realitet enkelte steder. 

Spørs hva du definerer som vanlig trafikk. Det er noen steder (primært i USA) hvor selvkjørende biler får menge seg litt med vanlige trafikk i begrensede områder og begrensede hastigheter. Men vanlig trafikk vil jeg ikke nødvendigvis kalle det. 

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (4 timer siden):

Hva er den lyden? Er det lyden av glass som blir knust? 😄

Tesla har faktisk en FSD-beta på veiene, og har vist ulike varianter av autonomi og lignende i flere år. Hvor kan man se Audis fantastiske teknologi?

Endret av hekomo
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus skrev (4 timer siden):

VW gruppen er inkludert i JV med en haug ulike tilbydere og utviklere av autonomi. Man er naiv om man tenker at disse ikke prater sammen. Unntaket for AV utvikling er ene og alene Tesla, og de ser ut til å forandre retning hvert år. Så "tro" ligger nok høyest der. De andre lanserer jo produkter til kunder allerede, og flere robotaxier eksisterer allerede. 

Nå ble det påstått at "Audi kunne hatt biler med imponerende grad av autonomi på veiene allerede om de ønsket det". Hvorfor ønsker de ikke det da? Hvor er Audis robotaxier?

Jeg tviler ikke på at de enten jobber på et eller annet eller later som de gjør det, men da bør man ikke fremstille det som at de faktisk har noe her og nå. Som var den rørende naiviteten jeg viste til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (7 minutter siden):

Nå ble det påstått at "Audi kunne hatt biler med imponerende grad av autonomi på veiene allerede om de ønsket det". Hvorfor ønsker de ikke det da? 

Det har dem jo allerede svart på. 

hekomo skrev (11 minutter siden):

Hvor er Audis robotaxier?

image.thumb.png.73cb17079c76000b278215a289797340.png

hekomo skrev (11 minutter siden):

Jeg tviler ikke på at de enten jobber på et eller annet eller later som de gjør det, men da bør man ikke fremstille det som at de faktisk har noe her og nå. Som var den rørende naiviteten jeg viste til.

Se bildet ovenfor. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, ACYBN18O said:

Den Toyotaen var forøvrig under manuell kontroll da påkjørselen skjedde.
Sjåføren trodde at fotgjengeren hadde sett bilen og kom til å stoppe.

Lenke til kommentar
RuneWi skrev (40 minutter siden):

Kan du skrive det i kilometer isteden? Slik at de som ikke skjønner hva lysår er for noe henger med? 

Jeg vil anta at det tar flere hundre år med utvikling før vi kanskje har autonom trafikk. Men trafikken er så kompleks at det er mest sannsynlig kun er mennesker som kan kjøre bil sikkert i fremtiden. 

Lenke til kommentar
ACYBN18O skrev (3 minutter siden):

Jeg vil anta at det tar flere hundre år med utvikling før vi kanskje har autonom trafikk. Men trafikken er så kompleks at det er mest sannsynlig kun er mennesker som kan kjøre bil sikkert i fremtiden. 

Kan du ikke dele litt mer rundt hvordan du kommer frem til konklusjonen med antagelsene? Hva består dem av? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

@trikola Han lirte av seg mye tull den godeste Kelvin, og skråsikker var han alltid står det skrevet om ham. Det var en fantastisk sammenlikning. Godeste Kelvin bommet jo der også. Fordelen om en alltid går høyt ut og er skråsikker om man en dag da opplever å faktisk få rett, tenk for en glede det må gi. Endelig liksom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...