Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Mottatt pris Varmefolie. Ran eller normalt?

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har en flate med stue/kjøkken på 45 kvm som vi ønsker å bytte gulvet på. Med dette prosjektet har det ført med seg at vi ønsker å legge varme i gulvet da vi har hatt dette tidligere og vet hvor god komfort det medbringer. Samtidig har vi nylig nettopp fått barn. Dette medfører såklart vi alle er mye på gulvet.

Jeg har hatt en elektriker på befaring og prisen for legging av reflektorplater samt folie (60w kvm), 1 termostat og gulvføler samt kurs kom på svimlende 74 000,-. De opererer med en kvm pris på folie på 1 500,-. Har også spurt en konkurrent som har samme kvm pris. Dette er likevel noe vi vurderer da vi ser for oss å bo her fremover og tror å ønsker dette hever verdien på boligen.

Jeg lurer på om dere tenker det samme? Tenker når først gulvet er lagt at man vil angre at man ikke gikk for denne løsningen. Lurer også på om noen har erfaring med slike ''gjør det selv matter'' man kan legge selv? Syntes dette virker litt jalla-opplegg da de må monteres i stikkontakt. 

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går dette til et rom som har ganske mange kriker å kroker? Hvor mange stikkontakter må jeg bruke? 45kvm er trossalt litt. Hvis mattene er på 60 watt blir det totalt 2700watt. Dette blir vertfall trøbbel hvis den skal dele kurs med stue/andre stikkontakter.

Stue kjøkken illustrasjonsbilde11.jpg

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (4 timer siden):

Er ikke sikkert du får dekket hele gulvet, mattene er som oftest 1m brede. Kan hende du må dele det på på flere kurser, 2700w hørtes litt voldsomt ut for en stikkontakt. Har litt av de samme begrensingene på varmefolie også dog, er sikkert man får dekket absolutt hele gulvet.

Joda, ser for meg disse mattene passer bedre i et  mindre kvadratisk rom, typisk soverom. Tenkte å prøve å prute litt på tilbudet. Har hørt om priser fra 800-1000,- kvm. Men som alt annet jeg merker i min bransje også så øker alt i pris. Også bor jeg på en mindre plass. Er det direkte frekt eller? 

Lenke til kommentar

Det høres dyrt ut. Sjekk folieprisene på elektroimportøren. Elektroimp. har avtaler med installasjonsfirmaer. 

Alt forarbeidet kan du gjøre selv. Du kan kjøpe og legge reflektormatter, teipe de sammen og kjøpe dampsperre som du legger etter elektriker har vært der.

Varme matter kan du legge selv, bare få elektriker til å legge en ekstra kurs/stikkontakter der du trenger det. Men de er ganske dyre. Fordelen er at du kan gjøre alt selv og du slipper å kjøpe noe annet enn mattene og kabler.

Noen ganger kan det lønne seg å få fastpris fra andre enn de i nærområdet ditt. En dags jobb + kjøring bør ikke være mer enn 8-9000kr. Er det et litt større tettsted/by i innenfor 1t med flere installasjonsfirmaer ville jeg ha forhørt meg der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Der ser du. Har selv jobbet som elektriker 1t unna hovedstaden og har vært på mange jobber der inne. Vi hadde lavere timespris og når vi kom dukket vi opp tidlig og gjorde oss ferdig. Færre oppmøter = lavere pris. Kjøring, henting av ditt og datt blir mye penger etterhvert.

NB! Elektriker har 20min egentid på kjøring. Er arbeidstiden til firmaet 07-15 så få de til å møte opp klokken 07. Da må de kjøre klokken 06 og du dekker 40min. Men siden dette er fastpris så er ikke det så nøye.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...