Gå til innhold

UPS hevder mottaker bedt om retur, likevel skjer det ikke noe etter at retur ble godkjent


tfoel

Anbefalte innlegg

Jeg sendte en pakke med UPS til Polen med noen gadgets til å få dem reparert. Tollskjema / osv utfylt etter instruksjoner fra produsenten.
Så fikk jeg epost fra UPS at de krever ekstra dokumentasjon (originale kvitteringer), som jeg sendte over noen dager etterpå.

Problemene startet etter dette. Nå, etter 3 måneder, har jeg ventet 3 uker til å få pakken tilbake, fordi UPS klarte ikke å levere den.
Det som har skjedd enn så lenge er:

1. jeg ventet 2 uker etter at jeg sendte originale faktura
2. fikk vite etter 2 eposter & telefon at 'accoring to destination, the consignee requested return of the parcel'
3. skrev tilbake til UPS om at dette er lite sannsynlig, de i Polen forventer å få pakken
4. mottakeren bekreftet at de ikke ble kontaktet av UPS, og ga meg en telefonnummer som UPS kan kalle dem på. Jeg videresendte dette til UPS.
5. det gikk noen uker imens, UPS pleide å svare 4-5 dager etter hver epost
6. fikk det samme tilbake, jeg får enter betale til å få pakken levert rett tilbake til meg, ellers kaster UPS den (abandon packace)
7. jeg bedt om skriftlig bevis på at de kontaktet mottakeren & skriftlig prisforslag på retur, men fikk hverken
8. etter noen uker igjen, jeg ga opp og aksepterte returkostnader (kanskje var dumt?), fordi jeg trenger de enhetene til høsten, enten reparert, eller ikke
9. det gikk 3 uker uten at noe skjedde, pakken er fremdeles i noe sikkert anlegg, påventer instruksjoner

Pakken ble send i juli, nå er det september.
Jeg er skikkelig forbanna, UPS Norge kundeservice kan ikke gjøre noe, bare sende meldiger til andre departamenter, som aldri svarer.
Epostadressen jeg kommuniserte med UPS på virker som å høre til tollavdeligen deres. Likevel kan de ikke gjøre noe heller - bare sende meldiger til andre departamenter, som aldri svarer.
Prøvde UPS Polen - samme sak, de sender interne meldiger, som blir ikke besvart.
Prøvde å be dem sende meg telefonnummeret til de som holder pakken, men det får jeg ikke heller.

Hva kan jeg gjøre?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, mobile999 said:

Kreve erstatning for forsvunnet pakke?

Det er nok en mulighet, likevel er pakken fremdeles i lageret (ifølge UPS).

Pakkens verdi (beløpet UPS har ansvar for) ble satt til ca 1000 kroner, mens det ville koste meg 5000 kroner til å kjøpe på nytt. Ja jeg vet - dumt av meg (?).

Jeg er mer spent til å høre om det er noe lovverk her som gjelder - tenker på urimelig lang responstid, evt plikt til å svare opp kundehenvendelser, plikt til å komme med skriftlig bekreftelse / bevis på at mottakeren ville ikke ta pakken, osv.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Noe nytt i saken...

Er noen  her som har E-post adresser til UPS...... det trengs til å kjempe imot firma som ikke oppgir E-posten sin...

Ser ut som om UPS sliter med litt av hvert. Bestiller deler fra USA og det fikk jeg ca 3 uker på overtid, men prisen er ikke endra på. Sen starter de med tull og tøv......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...