WeRoll Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 Hei, kjøpte et hus for 1 og halvt år siden, jeg har en lind hekk som blir brukt som en grense hekk mot naboen, men hekken er min i følge gammle eier av huset. Og naboen. Det er greit nok skjønner at jeg må klippe den, i vårs spurte naboen litt små frekt og få klipt den fordi de skulle male garasjen da "skamklippte" jeg den helt inn til midten og fjernet alt av utstikkende greiner og ned til 1,80cm høyde, lind hekk gror jo fort. De rakk ikke male i våres, og nå her om dagen så var hekken plutselig sikkerlig skamklipt på naboen side, fordi de skulle male nå. det bryr meg egentlig ikke at de klipte den. Men det hun hadde klipt hivde hun bare inn i min hage. Syns dette var veldig rart ettersom jeg ikke hadde hørt noe eller avtalt noe. Så først ringte jeg gammle eier av huset for og høre om de hadde en sånn avtale, noe de ikke hadde. Så jeg gikk og snakka med naboen blei møt av ei skikkelig sur nabo at jeg ikke passa på hekken og hun hadde hivd det inn på min tomt siden det var min hekk, det er pressa opp en 2 meter stor haug bak grill hytta mi, Hu vil ikke fjerne den heller for det er min hekk, hva ville folk gjort, selv vil jeg egentlig bare hive det over igjen men blir for dumt hele greia, har jeg noe rett til og få henne til og fjerne det? Er ikke snakk om at jeg ikke kan fjerne det. Men syns dette blir for dumt. Hu hadde ikke noe henger, tilbyde henne da og låne min men da kunne Hu ikke kjøre med henger .... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 Virker som de tar seg noe friheter. Greit nok å gjøre jobben for deg på samme måte som du selv gjør, men man kan jo avtale slikt heller enn å lage konflikt. Lenke til kommentar
WeRoll Skrevet 5. september 2021 Forfatter Del Skrevet 5. september 2021 vidor skrev (2 minutter siden): Virker som de tar seg noe friheter. Greit nok å gjøre jobben for deg på samme måte som du selv gjør, men man kan jo avtale slikt heller enn å lage konflikt. Takk for svar, som jeg skrev helt ok om de vil fjerne ting på sin side, bryr meg ikke om det, er jo de som ser det og får det inn på tomta si, jeg har sakt jeg klipper det ned 1 gang i året. men når de klipper det ned syns jeg det er rart at de presser greiene opp bak grill hytt mi og nekter og fjerne det fordi det er min hekk. Så det jeg egentlig lurer på da er om jeg har noe rett på noen måte og få de til og fjærne det. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 Ville ikke ha turt å hive det over til naboen, selv om det var til hekke-eieren. Men du har på en måte en hekk som skaper mye avfall, og naboen har nå formidlet at hun ikke kan ta seg av det avfallet. Hva med å sette opp en hekk som skaper mindre avfall, et forslag er en dobbelt hekk med stikkert-busker som vender ut mot naboen Det var en type hekk som ble moderne i Oslo på 50- og 60-tallet, og ble etter hvert moderne over store deler av landet på 60-- og 70-tallet. Den kunne stikke forferdelig. https://annikenroil.wordpress.com/2010/11/18/berberis/ Andre forslag, sag det opp litt og bruk det som ved, og det vil sikkert gå noen år til det samme hender igjen. Det stikkende forslaget er kanskje ikke så lurt, hvis det også blir kastet over på din side. 1 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 (endret) Dersom din hekk vokser inn på naboen sin eiendom er del vel bare rett og rimelig at du står for fjerning av avfallet dette medfører. Strengt talt kan vel naboen også kreve at du jevnlig klipper den. Endret 6. september 2021 av ITtraktor Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. september 2021 Del Skrevet 6. september 2021 Naboen kan kreve at ts klipper sin hekk slik at den ikke strekker seg mer enn 50 cm inn på naboens eiendom. Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 6. september 2021 Del Skrevet 6. september 2021 Jeg håpet litt når jeg trykket inn på denne tråden at det handlet om en anna type hekk. Jaja, det er lov å drømme. Det hadde vært litt av en tråd det. 1 Lenke til kommentar
WeRoll Skrevet 6. september 2021 Forfatter Del Skrevet 6. september 2021 ITtraktor skrev (13 timer siden): Dersom din hekk vokser inn på naboen sin eiendom er del vel bare rett og rimelig at du står for fjerning av avfallet dette medfører. Strengt talt kan vel naboen også kreve at du jevnlig klipper den. Les innlegge igjen jeg har ikke noe problem med og klippe men ikke jlrt no og plutselig bare gjøre på denne måten blir for dumt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå