Gå til innhold

ødelagt psu?

Anbefalte innlegg

skrev for litt siden et eller annet innlegg om at jeg hadde en smule lav 3.3 volt. på denne tiden fikk jeg også noen ganger "artifacts" på skjermen og den frøs totalt.

dette var nok pga. lav 3.3 volt. i det siste ble problemet mye verre så jeg fant ut at

jeg burde se om jeg fann feilen. og det gjorde jeg....

jeg så på atx kontakten, da var den ene 3.3 volt pluggen (en liten på den store atx tingen) smeltet, eller rettere sagt svidd. mye forbrent plast og smuss

jeg rensket den satte den inn igjen. nå har jeg fin 3.3V, men et annet problem meldte seg, jeg får med en gang jeg starter et program opp meldingen: "Windows recovered from a device failure, please save your work and reboot." har mine mistanker om at det er skjermkortet det dreier seg om, fordi jeg og fikk fram noe vpu recovery greier, men det disabla jeg i håp om at feilen skulle gi seg... uten hell naturligvis. spørsmålene mine er som følger:

hvorfor ble 3.3V "brent"?

hvordan i all verden får jeg fixet alt dette?

-sorry for ræv topic sist fant ikke på noe bedre :laugh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du koblet til mye rart på hovedkortet? Tviler på at det er overbelastning egentlig, har aldri hørt om det før. Satt kontakten skikkelig på? (den metalltingsen i enden av ledningen var skikklig nedi atx kontakten) Dårlig kontakt kan gi mye varme.

Lenke til kommentar
Har du koblet til mye rart på hovedkortet? Tviler på at det er overbelastning egentlig, har aldri hørt om det før. Satt kontakten skikkelig på? (den metalltingsen i enden av ledningen var skikklig nedi atx kontakten) Dårlig kontakt kan gi mye varme.

Vell.. Det har jeg! 2ganger også.. Akkurat samme hovedkortet (epox 8hka+) Der var alle 5V ledningene svidd.. Jeg har det kortet liggende i skuffen her. Kan sikkert få tatt bilde en dag. Har ikke cam her nuh

Lenke til kommentar

tror kontakten hang skikkelig i. nå leverer ivertfall psuen nok spenning.

jeg fjernet driverne til skjermkortet, lastet ned nye, men det gikk ikke an å installere nye; fikk bare melding om at installsjonsfilen var korrupt. prøvd å laste ned eldre versjoner også... doesnt work :shrug:

etter jeg avinstallerte driverne til skjermkortet har ivertfall de device failure meldingene sluttet å komme :yes:

Lenke til kommentar

Vell.. Det har jeg! 2ganger også.. Akkurat samme hovedkortet (epox 8hka+) Der var alle 5V ledningene svidd.. Jeg har det kortet liggende i skuffen her. Kan sikkert få tatt bilde en dag. Har ikke cam her nuh

Snodig. Like snodig som at den mist 350watt'en jeg fikk er svakere enn chieftec sin 360watt. Mist'en skal gi mer på hver kurs, men pc'en krasjer i et kjør med den :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...