Gå til innhold

SB Live! 5.1 Driver problemer

Anbefalte innlegg

Hei

Har et SB Live 5.1 lydkort (på en creative 4.1 høytalerpakke) og har hatt en del problemer med dette kortet. Funket greit nok helt til eg begynte å spille Elite Force 2. Oppdaget at flere lyder "manglet" når eg stilte inn 3d lyd i spillet (som om ikke EAXen var helt seg selv...), og i tillegg har eg merkelig skurrelyder i andre spill (spesielt i Operation Flashpoint).

Tenkte det var på tide med en reinstallasjon av lydkortdrivere og kanskje skaffe noen nyere. Og no sitter eg her uten lyd i d hele tatt :p.

Gravde frem den gamle driverCDen som eg fikk med kortet, og tok inn alt Creativerotet (driverne og et billass med programvare eg sikkert ikke trenger). Det funkerte ok etter installasjonen. Men som eg har hørt har det vært noe XPtrøbbel med de eldre SB lIve driverne, så eg installerte like så godt SBLiveXPDrvUpdate patchen (skal visstnok fikse noe skurring og litt andre problemer, samt oppgradere AudioHQ og annen programvare). La spesielt merke til at driverne i denne XP patchen ikke var Signet...

Det som skjedde da var at AudioHQ (som dukker opp under kontrollpanelet) nekter å starte (Finner ikke lydkortet lenger), eg har ett "døtt" ekstra AudioHQ icon i kontrollpanelet (som selvfølgelig ikke kan slettes), og no er det ingen lyd på PCen whatsoever).

Irriterende nok er det visstnok ingen nyere drivere til kortet enn oktober 2002 (ifølge Driverguide.com), og creative virker ikke akkurat noe keen på å lage en skikkelig XPpakke for dette kortet som funker fra starten av.

Noen som vet en god måte å sette opp dette kortet på under XP? Eller er dette kortet modent for utskifting pga utdaterte drivere? Litt kjipt å punge ut for et fancy 7.1 Audigykort (eller noe sånt) når man er godt fornøyd med et 4.1 anlegg...

brsseb

Endret av brsseb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...