Redaksjonen. Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 To elbiler med sju seter i duell: Hvilken er mest praktisk? Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Dere glemmer å skrive om hvor lite vekt det faktisk er lov til å ha med i bilen. Marcus Euniq kan ha 466 kg nyttelast i tillegg til fører. Det vil si kun 77,66 kg pr person og da uten noe bagasje. BYD Tang kan ha 496 kg nyttelast. Det blir 82,66 kg pr person uten bagasje. Fører kan i disse tilfellene heller ikke veie mer enn 75 kg. Så det er greit at det er plass til voksne bak i bilene, men det er jo ikke egentlig praktisk mulig å fylle bilen med voksne og kjøre på ferie f.eks. da kan man ikke ha med seg noe bagasje. Dette er et problem på de aller fleste elbilene som kjører rundt i dag. Synes det er veldig rart det ikke gjøres noe med fra produsentene, spesielt på de større bilene som faktisk skal kunne brukes av flere. Lenke til kommentar
3FW7P824 Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Gjesp! Snakk om å skylde karisma. Selv elbil-fantastene orker ikke kommentere. Personlig prøver jeg å unngå mest mulig produkter fra blant annet Kina. Og ikke prøv å sammenligne med Japan på 70-tallet. Ja de kopierte men der stopper også likheten. Jeg gleder meg allerede til neste kjøretur med Macanen. Kvalitetstid selv når du står i kø. Lenke til kommentar
Toro22 Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Så, liten rekkevidde Ingen laste kapasitet Meget liten plass Høres ut som ett kupp Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Du må jo ta feil, for på slutten av videoen sa de jo at "det er my bil for penga" ;-) Lenke til kommentar
bharald Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 Dette skal være biler i familietransportklassen, og har fortsatt bare halvparten av nyttelasten til Mercedes EQV. Det er fullt mulig at det er et marked for slikt (lastekapasitet til fire voksne og tre barn med dagsturbagasje), men jeg synes det er på tide at elbilfolket kommer lenger enn 0-100, rekkevidde, ladehastighet og innvendig plass som nødvendige spesifikasjoner. Disse to, sammen med Tesla model Y, er eksempler på at dette må bli del av anmeldelser av nye biler (tips til sak for Motor eller TU). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå