Fhreed91 Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 (endret) Jeg bor i blokk hvor vi har vaskemaskiner satt opp i vaskekjelleren. Jeg har min egen vaskemaskin som jeg har kjøpt med mine egne penger og satt opp for privat bruk. På stikkontakten har jeg satt opp hengelås så ingen andre skal bruke vaskemaskinen min, og jeg har klistret opp lapp hvor det står leilighetnummer og "privat". Noen har brukt vaskemaskinen min uten min kunnskap ved å dirke opp hengelåsen. Hva gjør jeg? Dette er uakseptabelt. Endret 3. september 2021 av Fhreed91 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 Har alle private vaskemaskiner, eller bare du? Har du fått lov til å sette din vaskemaskin der? Hvorfor har du ikke vaskemaskinen i leiligheten? 4 Lenke til kommentar
Fhreed91 Skrevet 3. september 2021 Forfatter Del Skrevet 3. september 2021 Det er flere private vaskemaskiner, rundt 6-7. Jeg har lov til å sette opp privat vaskemaskin der. Det er ikke plass i leiligheten for oppsett av vaskemaskin i leiligheten. 2 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 Fhreed91 skrev (15 minutter siden): Hva gjør jeg? Dette er uakseptabelt. Kjøp en bedre hengelås som ikke lar seg åpne uten nøkkel 3 Lenke til kommentar
Fhreed91 Skrevet 3. september 2021 Forfatter Del Skrevet 3. september 2021 Just now, Mechablast said: Kjøp en bedre hengelås som ikke lar seg åpne uten nøkkel Jeg har kjøpt 2 nye låser skal bruke de. Låsen jeg hadde var en med nøkkel. 1 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 Evt ta ut losilen om mulig når du ikke bruker den 2 Lenke til kommentar
Fhreed91 Skrevet 3. september 2021 Forfatter Del Skrevet 3. september 2021 Just now, Mechablast said: Evt ta ut losilen om mulig når du ikke bruker den Du mener der jeg putter vaskemiddel osv? Det er en god ide. Takk Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 Dirking av hengelås er innbrudd. 3 Lenke til kommentar
Fhreed91 Skrevet 3. september 2021 Forfatter Del Skrevet 3. september 2021 Just now, Gavekort said: Dirking av hengelås er innbrudd. Ja. tenkte dette. Så jeg bør kontakte politiet? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 Fhreed91 skrev (1 minutt siden): Ja. tenkte dette. Så jeg bør kontakte politiet? Politiet vil nok ikke bruke ressurser på å etterforske dette, men du kan informere om det på lappen din. 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 tror de garantert henlegger saken kontakt styret å se om får satt opp overvåking,. 1 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 Ville ha sørget for at ikke noen andre en deg kan bruke den Det å ta ut såpeskuffen fungerer☺️ 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 (endret) Mechablast skrev (12 minutter siden): Ville ha sørget for at ikke noen andre en deg kan bruke den Det å ta ut såpeskuffen fungerer☺️ Tja problemet er å sette opp ting på offentlig området i borettslag er ofte at den delen ofte er fellesområdet, godt mulig eldre boliger har slik, men nye må man vel ha slikt på eget rom privat. Egentlig er opp til styret å lage regler og løsninger på slike ting, kan være man har lov å ha egne vaskemaskiner, men spørs man har lov å nekte andre å bruke ting på offentlig området? ganske idiotisk men slik er det å bo med andre om de lager reglene. Desverre skal mye til for fellesregler og slike ting havner i retten, da usikkert om forsikring og ligdene gjelder ved hærverk da det ikke er del av innboforsikringen som antaklig krever det er på eget området med lås ikke fellesområdet. Så er mere man bør sette seg inn i før man vurder fellesområdet i borettslag og ligdene. Kan si i mitt tilfelle riskerer man å få sykler og slikt solgt eller gitt bort hvis de blir plassert på felles området og borettslaget tar ingen ansvar for tap selv om det er overvåking. Da kamera er kun for å ungå hærverk. Så kan jo vurdere om slike betingseler er lovlig men noen prøver seg. Glad jeg slipper det problemet. Da borettslaget neppe vil bruke tiden sin på beboere de får stå for risikoen selv. Glad man ikke får innbrudd. Desverre hjelper det lite om tyver er beskyttet på grunn av personvern. Endret 3. september 2021 av LMH1 1 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 Fhreed91 skrev (2 timer siden): [..] På stikkontakten har jeg satt opp hengelås så ingen andre skal bruke vaskemaskinen min, og jeg har klistret opp lapp hvor det står leilighetnummer og "privat". Noen har brukt vaskemaskinen min uten min kunnskap ved å dirke opp hengelåsen. Hva gjør jeg? Dette er uakseptabelt. Er det et veldig lite og simpelt hengelås? Å dirke opp selv et halvbillig lås krever vanligvis litt skillz samt et dirkesett. Er vel heller mer sannsynlig at synderen har brukt et annet stikk i nærheten (med hjelp av skjøteledning?) .. Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 (endret) Det er superenkelt å dirke opp en vanlig billig hengelås, mye enklere enn hva folk tror. Husker jeg måtte lære meg det når jeg hadde mista nøkkelen til hengelåsen på treningsskapet mitt. Litt tvinning og flatgjøring av en binders så er man halvveis der. Invester i en skikkelig hengelås med nøkkel, de er ikke like enkle. De vanlige billige kan alle lære seg å åpne på 5min. Endret 3. september 2021 av shockorshot Lenke til kommentar
ali q Skrevet 6. september 2021 Del Skrevet 6. september 2021 De fleste hengelåser trenger man ikke dirke en gang, bare en shim imellom bøylen og låsen. Personlig hadde jeg nok gått for videoovervåking (enten med eller uten lov fra huseier). 1 Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 6. september 2021 Del Skrevet 6. september 2021 (endret) Nevnes oppi tråden at det regnes som innbrudd. Politiet kan nok ikke gjøre så mye, men varslet evt. sameiet/styret. Enden på visa blir vel at kanskje vaskerommet blir mer adgangsbegrenset. Dette er forøvrig LockPickingLawyer sin feil. Endret 6. september 2021 av BertNaked 1 Lenke til kommentar
X10anT Skrevet 17. september 2021 Del Skrevet 17. september 2021 (endret) Hva med blå klesfarge gjemt innerst i såpeskuffen, i røret til skyllemiddelet, eller bak "gummifolden" rundt trommelen? Bare husk å fjern fargen før vask av egne klær. Endret 17. september 2021 av X10anT 1 1 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 17. september 2021 Del Skrevet 17. september 2021 ali q skrev (På 2021-9-6 den 6.48): De fleste hengelåser trenger man ikke dirke en gang, bare en shim imellom bøylen og låsen. Personlig hadde jeg nok gått for videoovervåking (enten med eller uten lov fra huseier). Videoovervåkning uten lov fra styret på fellesområde høres ut som en større sak enn at noen tjuvlåner en vaskemaskin? 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 17. september 2021 Del Skrevet 17. september 2021 Hva med å montere en nøkkelbryter på selve vaskemaskinen? Som kutter strømmen enten stikkontakten står koblet til eller ikke? Det krever riktig nok litt elektrokunnskaper og demontering av vaskemaskinen, men vil nok løse problemet så lenge du bruker en god lås. Som andre har nevnt her, så er hengelåser (selv vanlige merkevarer som Abus, Habo, etc) ganske lette å åpne. Ta en titt på LockPickingLawyer på youtube så ser du hva jeg mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå