Gavekort Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 Dart skrev (Akkurat nå): En tanke: tror du Taliban vil klare å styre Afghanistan? Jeg tror at de kunne det hvis vi befant oss i år 1600 og det kun fantes et fåtall individer uten noen form for teknologi eller annet sivilisert. Nå er vi ute og ror. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 Gavekort skrev (1 minutt siden): Nå er vi ute og ror. Da avslutter vi der. Lenke til kommentar
Lunk Skrevet 3. september 2021 Forfatter Del Skrevet 3. september 2021 Gavekort skrev (1 minutt siden): Har høyresiden herjet? Synes venstresiden har slitt ganske mye dette valget med å kritisere utviklingen de siste 8 årene, og det meste (slik som klimadebatten) går i hovedsak ut på å si at det ikke er godt nok og at de ville gjort det bedre. Økonomiske forskjeller er økende i Norge som ellers i verden, og disse 8 års har de ført en politikk som har gjort det vanskeligere og vanskeligere for denne gruppen partier som Rødt retter seg veldig mot. Vanskeligere arbeidsliv, økende forskjeller/fattigdom etc. Jeg skjønner ikke hvorfor høyresiden jobber mot mer forskjeller og sosial elendighet, ikke hvorfor folk tror venstresiden er løsningen på det heller. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 Lunk skrev (Akkurat nå): Økonomiske forskjeller er økende i Norge som ellers i verden, og disse 8 års har de ført en politikk som har gjort det vanskeligere og vanskeligere for denne gruppen partier som Rødt retter seg veldig mot. Vanskeligere arbeidsliv, økende forskjeller/fattigdom etc. Jeg skjønner ikke hvorfor høyresiden jobber mot mer forskjeller og sosial elendighet, ikke hvorfor folk tror venstresiden er løsningen på det heller. Den trenden er mye eldre enn 8 år, og er forbeholdt mer enn bare Norge. Men klart det, om du tror venstresiden plutselig har fått orden i sysakene sine og vil gjøre sterke tiltak for å snu den trenden, så er det bedre å stemme på dem. Jeg tror ikke en AP-sentrisk regjering vil utgjøre noen forskjell der da. Lenke til kommentar
Lunk Skrevet 3. september 2021 Forfatter Del Skrevet 3. september 2021 Gavekort skrev (Akkurat nå): Den trenden er mye eldre enn 8 år, og er forbeholdt mer enn bare Norge. Men klart det, om du tror venstresiden plutselig har fått orden i sysakene sine og vil gjøre sterke tiltak for å snu den trenden, så er det bedre å stemme på dem. Jeg tror ikke en AP-sentrisk regjering vil utgjøre noen forskjell der da. Enig i det, men de har jobbet veldig målrettet mot å gjøre det verre og verre for blant annet arbeidsløse og bedre og bedre for de superrike. Det er ikke nødvendig bare fordi man ikke er sosialist. Det ER mulig å ha et politiskfilosofisk syn med en stat som ikke griper så mye inn som den norske gjør, og likevel være opptatt av sosial rettferdighet og bærekraft. Det er så typisk norsk å tro at jo mer stat jo mer rettferdighet/kvalitet - men vi ser jo hvor enormt ressurskrevende denne monsterstaten er blant annet innen helse og velferd, kaster penger og ressurser rett i dass skal jeg si deg. Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 (endret) Tenk bare om NRK var så politisk nøytrale at dem kunne ha laget like flotte og positive reportasjer om velgere fra Frp og Demokratene som de har gjort for Rødt velgere: https://www.nrk.no/norge/xl/det-rode-skiftet-1.15629783 Jeg har et inntrykk av at NRK og media generelt gjør alt de kan for å manipulere velgere over til venstresiden, derfor får Rødt velgere selvsagt god behandling slik at de skal føle seg som gode mennesker, mens Frp er liksom en skam. Endret 3. september 2021 av PosteMonopolet Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 PosteMonopolet skrev (7 minutter siden): Demokratene Veldig enkelt. Rødt har ikke skadelig, hatefull og anti-intellektuell retorikk. Selv jeg som er solid plantet på høyresiden forstår hvorfor Rødt får mer pusterom enn Demokratene, på tross av at begge kan kalles radikale parti 2 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 (endret) 2 hours ago, Gavekort said: Rødt har ikke skadelig, hatefull og anti-intellektuell retorikk. Det regner jeg med er fordi de er ekstremt bevisst og nøye med å unngå akkurat dette fordi de prøver å fremstå som mest mulig politisk korrekte. Demokratene kjører på med en mer direkte og filterløs retorikk, det har både sine fordeler og ulemper. Endret 3. september 2021 av PosteMonopolet Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 PosteMonopolet skrev (7 minutter siden): Det regner jeg med er fordi de er ekstremt bevisst og nøye med å unngå akkurat dette fordi de skal fremstå som mest mulig politisk korrekte. Demokratene kjører på med en mer direkte og filterløs retorikk, det har både sine fordeler og ulemper. Gikk at du har rett så vil det uansett være mest interessant for all media til venstre for høyreradikalismen å ikke gi pusterom til de som kommer med filterløs retorikk som er skadelig, hatefull og anti-intellektuell. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå