Habla Møberg Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 Rydder opp i gammel morro og finner en RAID-kontroller som jeg brukte i noen måneder på et prosjekt. Ser at det faktisk er tilsalgs i dag (6.500,- , noe mer enn hva jeg ga for det for 5-6 år siden), men hvor stort er markedet for slikt i dag? Tenker å selge det, men har null snøring på hva slikt kan koste i dag. Utstyret det er snakk om er: Fujitsu D3116C (1 GB RAM, LSISAS2208 6Gbit/s SAS eller SATA, tar HDD og SSD) Supermicro Cbl-0237l 70cm lange kabler for 4 stk SATA per kabel/kanal, altså mulighet for tilkobling av 8 stk disker totalt. Er påmontert en Zalman VGA-kjøler siden disse kortene er notorisk for å kjøre med høy temperatur. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 For de som fortsatt ønsker å bruke SAS og SATA så er det ikke helt avleggs enda, men de som selger det til 6500kr er nok opportunister som venter på en desperat system administrator som ikke orker å oppgradere til noe nyere. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 4. september 2021 Forfatter Del Skrevet 4. september 2021 Ja, 6.500 høres noe hysterisk ut. Men 500.- ish? Er det kurant og salgbart? Er det finn som funker for salg av slikt, eller er det bedre steder å selge sært utstyr? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Finn funker fint det. Prøv deg på en tusing. Så justerer du deg eventuelt ned om du ikke får noe napp den første mnd 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 LSISAS2208 er verdt ca 250kr Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 4. september 2021 Forfatter Del Skrevet 4. september 2021 Nizzen skrev (12 minutter siden): LSISAS2208 er verdt ca 250kr OK? Har du erfaring med salg av kort med denne brikken med 1gb minne? Jeg finner nemlig veldig lite annonser for det Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 6 minutes ago, Habla Møberg said: OK? Har du erfaring med salg av kort med denne brikken med 1gb minne? Jeg finner nemlig veldig lite annonser for det Har solgt mange andre kontrollere, som er nyere og bedre. Pci-e 2.0 kort vil ibgen ha lengre. Det folk vil ha er pci-e 3.0 host bus adaptere og/eller pci-e 3.0 raidkontrollere. Er ville mengder av slikt på ebay etc. Derfor er det verdt lite. Bedrifter gir bort/kaster nyere kontrollere enn det du har. Personlig bruker jeg bare Areca nå. Brukte noe Lsi pci-e 3.0 hba til zfs 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 4. september 2021 Forfatter Del Skrevet 4. september 2021 La den ut jeg, til 750.- Så ser vi hva som skjer. Viktigste er at man ikke bare må pelme noe som faktisk kan være brukbart for andre. 1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 15. september 2021 Del Skrevet 15. september 2021 Prisene på LSI SAS2 har gått opp vesentlig etter CHIA tok helt av. Jeg er ingen fan av hardware raid, siden du må ha bbu. Men 500kr for HBA og 750kr for Raid er ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå