Boralis Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Bestilte varer fra psdata og komplett på mandag,begge pakkene ble sortert i olso på tirsdag morgen nå er pakken fra psdata sortert på Fauske på torsdag morgen og vil vere her i morgen tidlig , menst pakken fra komplett fortsatt står som sortert oslo, dette betyr at jeg sannsyneligvis ikke får den før på mandag i beste fall på lørdag med litt flaks. Hva er det posten roter med egentlig, to pakker sortert samme dag til samme tid og så klarer de ikke sende dem vidre samtidig , dette er ikke første gang Lenke til kommentar
Skillz Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 kan ikke klage bare på tiden det tar med posten.. Merket noen dager at det er veldig mye post i postkassen mens på en lørdag så er det omtrent ingen ting. kjøpe noe på ebay i tyskland og da kostet det 72 kr å få den sendt til norge. Å sende en pakke innad i norge koster jo over 100 kr. Merkelig det der.. Så ville de øke prisene etter nyttår!! Har ingen ting til overs for posten. Før de fikk post i butikk så måtte en ta seg fri fra skole/jobb for å få hentet eller sent pakkene sine!! Lenke til kommentar
gafflek Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Har samme problem, bare omvendt. Bestilte samtidig, den fra komplett kom i går mens den fra PS Data ble liggende 2 dager på Kristiansand S og har brukt 4 dager nå, 5 i morgen. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hadde sammeproblem selv jeg, når jeg kjøpte fra psdata. (det er jo selfølgelig ikke deres problem) Men den ble en god del dager i kristiansand, og 2 dager i oslo for sortering vel eller noe slikt. men når den kom var det VENTE tia Lenke til kommentar
Monkey Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hm. Kanskje det er fordi det er mindre forhold i Fauske enn i Oslo. At det av den grunn går raskere der? Posten burde jo ha bemanning i forhold til størrelsen på sentralen, men slik er det jo nok ikke i virkeligheten... Men jeg vet ikke om pakken fra psdata var innom Oslo den også. I så fall er det jo ingen logisk forklaring. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Som jeg skrev BEGGE pakkene var sortert i Oslo på tirsdag morgen, den fra psdata er nå sortert i fauske og er her i morgen tidlig , menst den fra komplett ikke er ankommet Fauske. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Har bestilt to ganger nå fra Microplex. Går 2 dager fra pakken er registrert i Oslo, til den er her i Tromsø. Fra komplett går det bestandig 4-6 dager. Lurer på hvorfor? Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 jeg vet ikke hvor komplett holder til, men microplex holder til i sarpsborg. veldig nærme portsentralen på grålum. derfor veldig lett for dem å sende pakkene videre. spesielt til oslo. ettersom det går vel lastebiler ned der daglig. det er nok grunn. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 kjøpe noe på ebay i tyskland og da kostet det 72 kr å få den sendt til norge. Å sende en pakke innad i norge koster jo over 100 kr. Merkelig det der.. Posten er ikke akkurat billig husker jeg sendte postkort far Hong Kong og hjem billigere enn det vill kostet å sent det hjem fra Norge... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 jeg vet ikke hvor komplett holder til, men microplex holder til i sarpsborg. veldig nærme portsentralen på grålum. derfor veldig lett for dem å sende pakkene videre. spesielt til oslo. ettersom det går vel lastebiler ned der daglig. det er nok grunn. Men her er det snakk om fra pakken er registrert i Oslo. Så da har det ikke noe å si hvor pakkene kommer fra før det. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 jeg vet ikke hvor komplett holder til, men microplex holder til i sarpsborg. veldig nærme portsentralen på grålum. derfor veldig lett for dem å sende pakkene videre. spesielt til oslo. ettersom det går vel lastebiler ned der daglig. det er nok grunn. Men her er det snakk om fra pakken er registrert i Oslo. Så da har det ikke noe å si hvor pakkene kommer fra før det. RIKTIG Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hehe, har selv jobbet i Posten for lenge siden og når pakka di ligger lenger et sted enn en annen pakke, så er det ikke fordi posten ikke har rutiner på pakke-behanlding. Det har å gjøre med faktor-X (den menneskelige faktor). Noen gjør ikke jobben sin, og det får du som slutt-bruker lide for. En forklaring på at det er mindre post i helgene er fordi da er/var posten kun påkrevd å levere A-post, all annen post kan bli liggende (dette er opp til synsing av hvert enkelt postbud, det blir jo bare liggende til du kommer på jobb på mandag. Hvis du derimot har lørdagsvikar på akkurat ruta di, kan du ikke regne med å få annet enn A-post, for han skal jo ikke bære noe på mandag ) Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 kjøpe noe på ebay i tyskland og da kostet det 72 kr å få den sendt til norge. Å sende en pakke innad i norge koster jo over 100 kr. Merkelig det der.. Tenkte jeg skulle nevne en an ting med prisforskjeller, på kryss av landegrensene liksom. Det er billigere å ringe fra en hustelefon i norge til en mobil i tyskland, enn det er å ringe fra mobil til mobil i norge. JIPPI!!! Lenke til kommentar
Skillz Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Men noe skal posten ha til sitt forsvar. når han jeg kjøpe tingen av i tyskland skulle sende pakken så fikk jeg valget mellom forsikret og u forsikret sending. Uforsikret som jeg valgte kostet 9 euro Forsikret kostet 25 euro. Posten norge har vel forsikret alle pakker med inntill 10 000 kr viss jeg ikke husker feil Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Når dere er inne på Posten. En kamerat av meg bestilte pc deler før jul og hentet den 23. eller 24. Desember da de bare hadde sendingsnummeret eller hva det heter, over en uke etterpå får han hentelappen i posten, etter at det er hentet. Er det vanlig? Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Da vil jeg si at kammeraten din er teit.. Når jeg ser på posten.no og søker etter pakken ser jeg om den er på postkontoret eller ikke. Og hvis det står at den er levert. Går jeg opp på butikken og sier at jeg skal ha pakken min. Da spør du har du lapp. Nei har ikke lapp men jeg vet den er her... Så henter de den.. Så lett er det.. Har bestilt noe fra hwb.no på fredag 15.00 og 15.50 var den sendt. Jeg bare håper at jeg får den på mandag.Hva tror dere? Den kommer fra Sarpsborg og skal til Nesodden er liksom 2 timer unna med bil. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Når dere er inne på Posten. En kamerat av meg bestilte pc deler før jul og hentet den 23. eller 24. Desember da de bare hadde sendingsnummeret eller hva det heter, over en uke etterpå får han hentelappen i posten, etter at det er hentet. Er det vanlig? Jepp dem som kjører ut/sorterer posten kan ikke stå å sjekke om du allerede har vert og hentet pakken med hjelp av sporingsnr. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Når dere er inne på Posten. En kamerat av meg bestilte pc deler før jul og hentet den 23. eller 24. Desember da de bare hadde sendingsnummeret eller hva det heter, over en uke etterpå får han hentelappen i posten, etter at det er hentet. Er det vanlig? Jepp dem som kjører ut/sorterer posten kan ikke stå å sjekke om du allerede har vert og hentet pakken med hjelp av sporingsnr. okaaaaaaaay... Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Da vil jeg si at kammeraten din er teit.. Når jeg ser på posten.no og søker etter pakken ser jeg om den er på postkontoret eller ikke. Og hvis det står at den er levert. Går jeg opp på butikken og sier at jeg skal ha pakken min. Da spør du har du lapp. Nei har ikke lapp men jeg vet den er her... Så henter de den.. Så lett er det.. Har bestilt noe fra hwb.no på fredag 15.00 og 15.50 var den sendt. Jeg bare håper at jeg får den på mandag.Hva tror dere? Den kommer fra Sarpsborg og skal til Nesodden er liksom 2 timer unna med bil. Tja, det spørs jo hvordan posten håndterer sendinger ifra Sarpsborg til Nesodden, kan jo godt hende at de sender pakken din via Oslo. De vil jo ikke sende en bil ifra sarpsborg til nesodden kun med din pakke, så de vil sikkert sende den til en omfordelingsentral som ligger i området. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Men noe skal posten ha til sitt forsvar. når han jeg kjøpe tingen av i tyskland skulle sende pakken så fikk jeg valget mellom forsikret og u forsikret sending. Uforsikret som jeg valgte kostet 9 euro Forsikret kostet 25 euro. Posten norge har vel forsikret alle pakker med inntill 10 000 kr viss jeg ikke husker feil Hva om vi ikke vil forsikre pakken da? Kanskje selve innholdet er verdt mindre enn det man betaler i porto? Jeg har aldri mistet pakker, hverken de som er sendt til meg fra Norge (til Norge) eller pakker sendt fra utlandet til Norge. Hadde faktisk tjent på å hatt muligheten til å sende pakker uforsikret, selv om jeg hadde mistet en pakke eller to. Så dyr er faktisk denne forsikringen. Så hvorfor har vi ikke dette valget i Norge da? Jo, det er fordi Posten vil tjene penger på å selge oss tjenester vi overhodet ikke trenger, men blir påtvunget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå