Gå til innhold

Blåskjell


Anbefalte innlegg

Så på nyhetene nylig at blåskjellene er på full fart tilbake til kysten vår etter en en lengre tids koronadvale, heh. 

Lurer på om de miljøgiftene blåskjell ofte forbindes med/kan inneholde blir jevnere fordelt over flere blåskjell om det er flere blåskjell i kolonien og om det derfor blir mindre miljøgifter pr. blåskjell av den grunn hvis du skjønner hva jeg mener. Det var bare det jeg lurte på :) 

Endret av Gjest Baardsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Baardsen skrev (På 2.9.2021 den 18.19):

Så på nyhetene nylig at blåskjellene er på full fart tilbake til kysten vår etter en en lengre tids koronadvale, heh. 

Lurer på om de miljøgiftene blåskjell ofte forbindes med/kan inneholde blir jevnere fordelt over flere blåskjell om det er flere blåskjell i kolonien og om det derfor blir mindre miljøgifter pr. blåskjell av den grunn hvis du skjønner hva jeg mener. Det var bare det jeg lurte på :) 

Det i butikken er jo dyrket, og ikke farlig med miljøgifter...

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (På 3.9.2021 den 8.46):

Blåskjell testes hele tiden og du kan blant annet sjekke denne portalen for å se om de går ann å spise der du bor. 

Det er jo alger, miljøgifter tar jeg på som radioaktivitet, andre miljøgifter etc.

Om man har normalt sjømat og fisk forbruk så er det null problem med skalldyr fisk og kaviar.

Vi skal ha torsk og blåskjell idag, men det er vel maks 1-2 ganger i måneden.

Kona spiser mye fisk, men man må jo unne seg det man vil, og heller være sunn på andre måter.... Hun jogger mye og spiser ikke søtsaker feks.

 

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...