NTB - digi Skrevet 2. september 2021 Del Skrevet 2. september 2021 Russland anklager Google og Apple for valginnblanding Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 Når de møtes på torget for å brenne informasjon på Internet... 4 Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 Dette var skikkelig grundig. Nå vet jeg heldigvis alt om dette programmet til Aleksei Navalnyj etter å ha lest denne artikkelen. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 Når du tar det opp, så var det kanskje litt tynt om hva det er med appen som gjør at loven får grep over den. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 Greien er at hele Big Tech er blitt politisk, siden teknologi i dag betyr makt og... vel det er selvforklarende. Jeg håper og tror at de blir stilt til veggs av samtlige nasjole myndigheter og blir tvunger å operere nettopp som opprinnelig tiltenkt: upartiske leverandører av teknologier og tjenester, uten å kunne bestemme selv eller bli påvirket av noe som helst annet enn gjeldende, faktisk lovverk. For i USA kan man argumentere at flere slike kjemper utøver redaktør-makt over innhold og tjenester, og omgår hele konstitusjonen ved å si at de er private aktører uten forpliktelser overfor allmenheten. Og dette er skremmende, og er selvfølgelig ikke det eneste eksempelet. Lenke til kommentar
Lab Roy Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Her i Norge ble vi advart mot russere og kinesere ifbm den pågående valgkampen. Men man glemte å advare oss mot norsk media som styres av sine eiere utifra eiernes egne politiske mål og ønsker. Det er stor fordel for et politisk parti å ha støtte fra media og ikke bli motarbeidet. Pressen er den fjerde statsmakt, men er ikke nødvendigvis politisk nøytral. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå