Gå til innhold

Gjennomsnittlig Formue 21 åring?

Sometimes

Anbefalte innlegg

Jeg er 21 år som føler jeg har aaalt for lite penger i forhold til mine kompiser. Jeg har lyst å finne ut en gjennomsnitt formue for en 20-23 åring ligger på. Jeg har selv idag 60k og en bil til rundt 15k. Håper å få noen innspill av andres formue rundt denne alderen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
26 minutes ago, Sometimes said:

Jeg er 21 år som føler jeg har aaalt for lite penger i forhold til mine kompiser. Jeg har lyst å finne ut en gjennomsnitt formue for en 20-23 åring ligger på. Jeg har selv idag 60k og en bil til rundt 15k. Håper å få noen innspill av andres formue rundt denne alderen.

De fleste 21-åringer har negativ formue, så du ligger godt an.  De som studerer har som regel negativ formue inntil de har arbeidet et par år og så kommer etableringsfasen med boligkjøp osv.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spørs hvilke utsikter du har. Er du student så er det digg med 60k på konto. Er du i arbeid kan det være greit å spare så du har et par-tre månedslønner på sparekonto. 

Jeg hadde lite penger som 21-åring, men bodde billig (studenthybel til under 3k inkl strøm) og klarte meg med studielån og en liten kveldsjobb i brillebutikk. Var ferdig med master som 23-åring og har tjent fett siden det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...