AfterGlow Skrevet 1. september 2021 Del Skrevet 1. september 2021 Ny lov truer Apples og Googles melkeku – kan ikke lenger kreve heftig provisjon ved app-salg Lenke til kommentar
Haiku Skrevet 1. september 2021 Del Skrevet 1. september 2021 Jeg tror nok jeg vil holde meg til Apples appstore for det aller meste, og tilliten skal være stor før jeg velger å gå utenom på de mobile enhetene. Om noe av det jeg foretrekker forsvinner fra Appstore, forsvinner det nok også fra mine mobile enheter. Jeg er også restriktiv på Mac'en, og har b.la valgt bort Setapp som jeg har brukt tidligere. Dels pga skepsis til personvernet, dels fordi det etterhvert ramlet inn alt for mye ræl. Lenke til kommentar
Gunnar Mo Skrevet 1. september 2021 Del Skrevet 1. september 2021 52 minutes ago, Haiku said: Jeg tror nok jeg vil holde meg til Apples appstore for det aller meste, og tilliten skal være stor før jeg velger å gå utenom på de mobile enhetene. Om noe av det jeg foretrekker forsvinner fra Appstore, forsvinner det nok også fra mine mobile enheter. Jeg er også restriktiv på Mac'en, og har b.la valgt bort Setapp som jeg har brukt tidligere. Dels pga skepsis til personvernet, dels fordi det etterhvert ramlet inn alt for mye ræl. Så vidt jeg forstår så er det fortsatt den samme appstoren, det er betalingsløsningen som skal åpnes opp. Med andre ord så vil Apple/Google fortsatt stå for godkjenning av appene, men må tillate andre betalingsløsninger. Man kan vel da forvente at firma som Visa, Paypal etc. kjapt vil vise sin interesse. 3 Lenke til kommentar
Haiku Skrevet 1. september 2021 Del Skrevet 1. september 2021 Ok. Kan hende det er slik. ....synes det er ganske greit å legge inn noen kroner på eplekontoen slik at jeg slipper haugevis av småregninger for abb også, så det skal vel litt til før jeg roper hurra allikevel. Men det er jo bare meg da. Lenke til kommentar
OPV Skrevet 1. september 2021 Del Skrevet 1. september 2021 Bra. Dette vil nok gjelde in-app kjøp, som fex aviser eller blader. 1 Lenke til kommentar
Selvstendigsaas Skrevet 2. september 2021 Del Skrevet 2. september 2021 Dette er svært positivt. Spørsmålet blir da om dette gjelder de som gjør kjøpet eller de som publiserer appen. Hvis det gjelder de som publiserer appen er nok sjansen stor for at det blir et eget app selskap i sør korea. Lenke til kommentar
Deadhound_InnleggNO Skrevet 2. september 2021 Del Skrevet 2. september 2021 Greit nok for Apple, som ikke har andre muligheter for apper (unntak av jailbreak) Men for android/google, så blir de da tvingt til å godkjenne app'er, uten betaling? I android har man mulighet til å installere utennom App store Lenke til kommentar
Gunnar Mo Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 19 hours ago, Deadhound_InnleggNO said: Greit nok for Apple, som ikke har andre muligheter for apper (unntak av jailbreak) Men for android/google, så blir de da tvingt til å godkjenne app'er, uten betaling? I android har man mulighet til å installere utennom App store De blir nok ikke tvunget til å gjøre det gratis, men det skal bli interessant å se hvilke modeller de prøver seg på. Fast pris per nedlasting er jo den åpenbare, men den gjengen der er mer kreative enn meg når det gjelder å sope inn penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå