Gå til innhold

Matrox med GeForce4-killer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ikke første gang vi hører noe liknende fra matrox. Voodoo killer?... TNT killer?.. men G200 og G400 kunne jo ikke måle seg mot ytelsen i spilling.

Matrox har alltid hatt bra kort, er ikke det jeg sier, men når det gjelder spill ytelse har de ikke ikke hevdet seg etter voodoo (1) serien fra 3dfx kom.

Vi kan jo håpe, konkuranse er bra :smile:

Lenke til kommentar

Hadde jo vært stilig med en konkurent til, men.....

hardware er en ting, software/drivere er en helt annen. Matrox har i likhet med ATI aldri klart å lage skikkelige 3D-drivere (les: OpenGL).

Derfor tror jeg at hvis Matrox mot all formodning skulle klare å lage et killer-kort, vil det nok drøye leeenge før de går an å bruke dem til noe annet enn enkle directX-spill.

Men man kan jo håpe..

Albe

Lenke til kommentar

Joda.... det hadde vært kult.

Har selv et G400 kort i maskinen min hjemme, som jeg har vært fornøyd med. OpenGL var et problem tidligere, men støtten er bra nå. Dersom de klarer å overføre dette til et nytt produkt burde det bli bra. Matrox har jo brukt Unified driver konseptet mye lenger enn Nvidia, så det er lov å håpe....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bump Mapping er for lengst støttet i gf-serien.

Programmerer endel OpenGL og Direct3d og må få lov til å skyte inn at MatroX er det beste selskapet noensinne å jobbe med når det gjelder feedback og slikt, hadde jeg et problem med en av driverene så fulgte det svar mail med en liten patch noen dager senere.

Matrox ar dessuten en 2D bildekvalitet du ikke kommer i næreten av med Asus/Creative/CardExpert etc. etc. sine geforce baserte kort, den er rett og slett fenomenal.

Det er en synd og skam at Matrox ikke er mer populært en det er...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-17 01:38, atrox skrev:

Bump Mapping er for lengst støttet i gf-serien.

Programmerer endel OpenGL og Direct3d og må få lov til å skyte inn at MatroX er det beste selskapet noensinne å jobbe med når det gjelder feedback og slikt, hadde jeg et problem med en av driverene så fulgte det svar mail med en liten patch noen dager senere.

Matrox ar dessuten en 2D bildekvalitet du ikke kommer i næreten av med Asus/Creative/CardExpert etc. etc. sine geforce baserte kort, den er rett og slett fenomenal.

Det er en synd og skam at Matrox ikke er mer populært en det er...

Jeg trodde at Bump Mapping først ble støttet av Matrox og ATI sammen og at Nvidia heller kom senere og støttet det først mef GF 3 ? - eller er jeg helt på bærtur nå ? - hehe

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg trodde at Bump Mapping først ble støttet av Matrox og ATI sammen og at Nvidia heller kom senere og støttet det først mef GF 3 ? - eller er jeg helt på bærtur nå ? - hehe

Envionment-mapped bump mapping ble støttet Nvidia med GeForce3. ATI støttet dette allerede med Radeon.

GeForce2 serien støtter også bump mapping men det er DOT3 bump mapping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...