Gå til innhold

Strøm-ekspert med mareritt-beskjed til sør-norske strømkunder

Gjest 8ded7...7f5

Anbefalte innlegg

Gjest 8ded7...7f5

Tirsdag kveld når strømprisene helt nye høyder. Ekspert tror en gjennomsnittlig strømkunde må se belage seg på 2.000 kroner mer i strømregning i vinter - per måned.

Ikke siden vinteren 2010/2011 har det vært enkeltdager med høyere priser. Og det er grunn til å tro at prisene vedvarer.

https://www.nettavisen.no/okonomi/strom-ekspert-med-mareritt-beskjed-til-sor-norske-stromkunder/s/12-95-3424173463

Anonymous poster hash: 8ded7...7f5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
19 hours ago, BIGG said:

Nettavisen er av de tabloidene som er flinkest til å skremme folk...

Har du noe innvending på innholdet?  Så vidt jeg kan se betaler jeg 6-700 kr mer for strømmen nå per måned enn for et år siden og det vil bety en regning på godt 1700 kr ekstra per måned om vinteren.  Siden dette er en ny og energieffektiv bolig har jeg ingen tvivl om at den gjennemsnitlige strømkunden lett kan regne med økte kostnader på 2000 kr i måneden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (3 timer siden):

Har du noe innvending på innholdet?

Tja... Nettavisen er jo supertabloid på det aller meste.

Her(et sted i sør-Norge) har forresten nettleie blitt redusert 2-3 ganger siste året, så totalkostnaden er omtrent lik.

Lenke til kommentar

Blir mykje fyring i vinter då. Kanskje det får kompensert for redusert utslepp frå drivstoffbilar i storbyane.

At nettleiga er redusert 2-3 ganger seier ingenting om kor mykje det er redusert. Og at det er redusert ein plass er ikkje representativ for fleirtalet.

Sist vinter var det tidvis veldig høge prisar og no har det vore endå høgare på seinsommaren. Får me liknande prisar til vinteren så er det mange som får eit stort hopp i straumrekninga. Kanskje det hjelper på salg av ull her i landet.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja slik går det når Norge er sammenkoblet med Europa med stadig flere kabler, og Europa satser mer og mer på "grønn" kraft.
Samtidig har prisen på kull tredoblet seg og olje- og gassprisene er også svært høye for tiden.
Og så har vi CO2-avgiftene som kommer på toppen av det hele og lite vann i vår magasiner....ikke rart strømmen blir dyr.

Og dyrere vil den bli når Europa nå står foran nok en kald vinter 😄

Endret av Frank Olsen
Lenke til kommentar
BIGG skrev (1 time siden):

Tja... Nettavisen er jo supertabloid på det aller meste.

Her(et sted i sør-Norge) har forresten nettleie blitt redusert 2-3 ganger siste året, så totalkostnaden er omtrent lik.

Her (et sted i Sør-Norge) kan jeg melde om følgende priser 2020 vs 2021.
Juli 2020: Nettleie 48,33 pr kWt + fastledd 100  strømpris 1,88 øre/kWt

Juli 2021: Nettleie 44,80 pr kWt + fastledd 115  strømpris 70,69 øre/kWt

Du må jo ha hatt en enormt dyr nettleie, hvis du får en omtrent lik totaltkostnad?

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
BIGG skrev (På 31.8.2021 den 14.25):

Glad jeg ble skremt og tegnet en fastpris-avtale gjennom vinteren :)
Med de prisene som er nå, kan jeg bli så heldig at jeg får nesten gratis strøm med regjeringens strømordning.

Lenke til kommentar
Gjest 8ded7...7f5
BIGG skrev (På 31.8.2021 den 14.25):

🤔

Anonymous poster hash: 8ded7...7f5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...