Cid Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Min gode gamle traver la inn årene med en rar rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr lyd som ble lavere og lavere. det ser ut som om 7 av kondensatorene på hk har gått lekk, disse står i nærheten av PCI og AGP slot`ene mine, det er noe rart brunt på toppen av dem. Hvordan kan jeg teste komponentene i maskinen for å finne ut hva som virker og hva som er ødelagt uten å ødelegge flere koponenter?? Skjermkortet var dødt, men det kan jo være pga at det ikke får strøm fra HK, men det KAN jo også være skjermkortet som har overbelastet HK etter en feil eller lignende?? Hardware: MSI 6330 POV gf4ti4200xp athlon 1000 512Mb twinmos SDR netgear f301 NIC aopen kab med 250w creative live 1024 Plextor 12-10-40 aopen 1040 DVD samsung spinpoint 160GB, 8MB IBM 40GB sony 1,44 Takker for hjelp.......... Lenke til kommentar
Cid Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Ser gjerne at de med erfaring fra testing, elektroutdanning o.l bemerker dette, det er litt mer tyngde bak noe som kommer derfra.... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Det har jo versert en velkjent sak om defekte kondensatorer, les f.eks. her: http://www.geek.com/news/geeknews/2003Feb/...30207018535.htm Hvis det bare er dårlige kondensatorer så kan de byttes relativt enkelt, forutsatt at elektrolytten ikke har gjort skade på HK. Hva du kan teste og hvordan avhenger helt av hva man har tilgjengelig av annet utstyr for å teste på. Generellt sett er det liten fare med å teste komponenter som ikke har synlig skade. Lenke til kommentar
Cid Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 " Liten fare å teste produkter uten synlig skade " Jeg er redd for at skjermkortet skal koke HK hvis det er det som har trukket for mye strøm, er det en fare? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Det er jo ikke mulig å garantere at det ikke skjer, men jeg vil anta at sannsynligheten er så liten at man kan ta sjangsen. Alternativet er jo å bare hive skjermkortet for sikkerhets skyld? Hvorfor skulle du forresten mistenke skjermkortet? Ikke sikkert det har noe med de kondensatorene å gjøre, det kan være de for strømforsyning til CPU? Endret 13. januar 2004 av hårek Lenke til kommentar
Cid Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Mistanken kommer pga at fire av dem sitter ved siden av AGP sporet, og de tre siste sitter mellom PCI sporene. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Du kan kanskje få tak i et gamelt HK med agp gratis av en kamerat eller noe som du kan teste skjermkortet på..bare pass på at det ikke er for gammelt.da passer ikke skjermkortet.. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hvis du kan låne en annen PC med tilsvarende spesifikasjoner som dine, så kan du jo teste ut CPU, skjermkort, minne osv. i den PCen. Du har sikkert en kamerat som du kan ta med deg disse delene bort til for å teste. Lenke til kommentar
Cid Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Jodda...... Jeg kjenner til det der, men spørsmålet var om jeg kunne gjøre dette uten å ødelegge HK til kompis, hvis Skjermkortet har kortsluttet og trekker en zillion ampère, så må jeg kjøpe TO nye HK. Capice? Lenke til kommentar
Cid Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Vel, da begynner testingen, og hvis noe mer går i stykker, ja da fordeler jeg regningen på alle som ikke har svart meg.... Hmmm, det skulle bli ca 3 øre på alle her inne det, billig ikke sant? regning ligger i en postkasse nær deg. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 I utgangspunktet så er vel den PSU'en din noe liten for alt det utstyret også, så det kan være greit å anskaffe en noe større (og bedre) PSU for å være sikker på at den ikke blir overbelastet. Lenke til kommentar
Cid Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Antec 550w TrueControle er på veg....... Burde holde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå