Erra Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hei Jeg fikk meg ny leilighet i dag, jeg flytter inn 01.Februar. Jeg ville derfor si opp mitt Nextgentel Charlie abbonement, men oppdaget på siden deres at man måtte si ifra 6 uker på forhånd. Jeg studerte så vilkårene deres, og der står det i paragraf 7.1.1 om endring fra kundens side skal skje "om mulig" 6 uker før endring trer i kraft. Men dette var da ikke mulig for meg siden jeg ikke visste før i dag når og hvor jeg kom til å flytte. (Har løpende kontrakt, og hadde tenkt å flytte med meg abbonementet om det ikke var bredbånd der jeg flyttet til, men der jeg flytter nå er det allerede en annen bredbånd-løsning) Jeg har nå sendt dem en mail hvor jeg har forklart alt dette, og ber om at abbonementet stoppes fra og med 01.Februar. Å kunne si opp når som helst er jo hele vitsen med å ha løpende abbonement, og så lenge de sier "om mulig" synes ikke jeg de kan kreve meg for mer penger etter at abbonementet ikke er i bruk lenger.. Er det noen som har synspunkter på dette? Burde jeg gå videre med saken om de nekter? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Her må du nok bite i det sure eple og betale. Du har gått med på de avtalene når du fikk internett fra NGT, om du har sagt opp og blitt informert på nytt og deretter sjekket kontrakten så er det desverre ditt problem. Du vil neppe få noe utbytte å ta dette videre. Lenke til kommentar
Erra Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Hva med dette "om mulig" si ifra 6 uker før som står i vilkårene da...? Sålenge det ikke var mulig for meg. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Syns det er dårlig gjort av deg å flytte til en plass til hvor du ikke kan ha NGT. Håper du ikke betalte så mye for det nye bostedet ditt. Blir som å flytte til en plass uten innlagt vann og kloakk. Lenke til kommentar
Erra Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 OverLoad : Bredbåndsfabrikken er der fra før, 10Mbit til 395/mnd knuser NGT ganske grundig... :-) Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Du har lest kontrakten feil : 7.1.2 Flytting Kunden kan ta med seg abonnementet dersom kunden flytter til en bolig tilknyttet NextGenTels sentraler og en linje med kvalitet og kapasitet som tilfredsstiller kravene til installering av DSL. Kunden må da betale en flyttepris etter gjeldende prisliste. Dersom abonnementet ikke flyttes til kundens nye adresse og abonnementet ikke overdras, se eget punkt 9, må abonnementet sies opp i henhold til punkt 8 nedenfor. Kunden må varsle NextGenTel minst 6 uker før flytting skal skje. Dette gjelder ved flytting og KUN hvis du tar med deg abbn. Grunnen til at de sier minst er at de skal klare å flytte abbn med grei flyt. Denne gjelder for deg : 8.1 Kunder uten fastprisavtale Kunder uten fastprisavtale kan bringe abonnementene til opphør med virkning fra 6 uker etter at melding om oppsigelse har kommet frem til NextGenTel. Du må fortsatt bite i det sure eple. Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Beklager. Her må du som flere over meg her har skrevet; følge vilkårne og akseptere at avbestillingstiden er minimum 6 uker etter at du har meldt fra om oppsigelse. Disse vilkårne har du selv akseptert da du bestilte ditt abbonement. Endret 8. januar 2004 av the_pilot Lenke til kommentar
Erra Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Jaja, får ta en jafs av det eplet da :-) Det er ikke allverdens med penger det er snakk om, men det var bare så irriterende når jeg signet opp løpende kontrakt nettopp for å kunne si opp når som helst, og så få dette i fleisen når man skal si opp.. Anyways, 3-Roms på Grunerløkka og Bredbåndsfabrikken, here I come! Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 OverLoad : Bredbåndsfabrikken er der fra før, 10Mbit til 395/mnd knuser NGT ganske grundig... :-) Jeg trekker alt tilbake :-) Lenke til kommentar
chma Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 OverLoad : Bredbåndsfabrikken er der fra før, 10Mbit til 395/mnd knuser NGT ganske grundig... :-) Jeg trekker alt tilbake :-) med mindre man har råd og mulighet til å få vdsl fra ngt bedrift da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå