MultiGamerClub Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 Ser jeg ikke får tatt samme vaksine (Pzifer) men moderna tydeligvis. Har dette noe å si når jeg får andre dose egentlig? Lenke til kommentar
FiveInline Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 Nei. Med mindre du skal til England. Lenke til kommentar
Eplesaft Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 Moderna er visst noe mer effektiv mtp. beskyttelse mot deltavarianten, antar det gjelder også når du har fått to forskjellige? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 FiveInline skrev (2 timer siden): Nei. Med mindre du skal til England. USA, Sveits og Tyskland. Men det står ikke i coronapasset ditt at du har fått to forskjellige. Så.. Ja. Det er vel kanskje bare USA hvor det har en praktisk konsekvens i dag. 1 Lenke til kommentar
yaddah Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 Eplesaft skrev (1 time siden): Moderna er visst noe mer effektiv mtp. beskyttelse mot deltavarianten, antar det gjelder også når du har fått to forskjellige? Ingen som vet hvor bra det funker ennå, men det pågår studier. Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 31. august 2021 Forfatter Del Skrevet 31. august 2021 Takker for svar, har ingen planer enda om en Tyskland kjøretur 😅 Blir nok nærmere Sverige det neste året om ikke grensen har mye smitte, får andre dose nå i dag kl 11.40 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 31. august 2021 Del Skrevet 31. august 2021 yaddah skrev (12 timer siden): Ingen som vet hvor bra det funker ennå, men det pågår studier. Og den studien blir man regelrett påtvunget bli med på. Topp greier. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 1. september 2021 Del Skrevet 1. september 2021 https://www.nrk.no/nordland/korona-og-reise_-bent-hoie-sier-vaksineadvarsel-om-reise-til-utlandet-ikke-har-noen-betydning-1.15632184 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 1. september 2021 Del Skrevet 1. september 2021 On 8/30/2021 at 10:01 PM, Nedward said: USA, Sveits og Tyskland. Men det står ikke i coronapasset ditt at du har fått to forskjellige. Så.. Ja. Det er vel kanskje bare USA hvor det har en praktisk konsekvens i dag. Med tanke på at de gjør det samme i Canada som her, kan jeg ikke se for meg at USA kommer til å bli et problem. Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 1. september 2021 Del Skrevet 1. september 2021 (endret) MultiGamerClub skrev (På 30.8.2021 den 19.48): Ser jeg ikke får tatt samme vaksine (Pzifer) men moderna tydeligvis. Har dette noe å si når jeg får andre dose egentlig? Dette er hva det har å si: https://www.nettavisen.no/okonomi/ny-studie-pfizer-vaksinen-klart-mindre-effektiv-enn-moderna/s/12-95-3424174152 Litt større fare for bivirkninger og litt værre bivirkninger med Moderna. Samtidig gir Moderna mer antistoffer, og dermed høyere beskyttelse. Disse varer antakelig rundt 6-12 måneder. Årsaken er trolig mengden RNA i vaksinene. Ellers er Pfizer nå blitt godkjent i USA (dog kan godkjenningen diskuteres). I Japan er det oppdaget forurensning i parti med Moderna-vaksine som man gransker 2 dødsfall for. Unge under 18 år skal gis Pfizer her i Norge. Ellers kjenner ikke jeg til andre forskjeller. Endret 1. september 2021 av Fustasjeopphengsforkobling Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. september 2021 Del Skrevet 6. september 2021 Iogmed at de kun ser dose 2., så ser jeg ikke hvordan USA skal finne ut at du har fått 2 forskjellige doser, med mindre du sier at du har fått det. Har selv fått Pfizer og Moderna, men ingen planer om USA, med mindre jeg vinner mange millioner da reise dit er dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå