Gå til innhold

Hva slags type Micro SD kort anbefales til mobil?

Anbefalte innlegg

Tenkte et 400GB minnekort til musikk, film, video og litt 4k.

Har noe ultra sak, men det er bare 64GB så jeg vil flytte over og oppgradere minnet til 400GB

Hva slags modell må jeg ha om jeg vil ha noe bra noe, må ikke være overkill men må funke kjapt.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SanDisk er bra, men generelt bør du ikke bruke veldig store kort. Noe særlig mer enn 128 GB er ikke anbefalt. Ryker kortet taper man mye data, så fordelen med et mindre kort er at man oftere bytter ut innholdet / kopierer det over til PC så man mister mindre.

Lenke til kommentar
vidor skrev (5 timer siden):

SanDisk er bra, men generelt bør du ikke bruke veldig store kort. Noe særlig mer enn 128 GB er ikke anbefalt. Ryker kortet taper man mye data, så fordelen med et mindre kort er at man oftere bytter ut innholdet / kopierer det over til PC så man mister mindre.

128 er så lite, hva med 200?

Sikkerhetskopiering til data selvfølgelig og nettsky.

Dette er til mobilen og 4k og film og musikk først og fremst. Og Flacs Hi-rez og 4k tar litt plass.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ingenting som hindrer deg å bruke så store kort som fungerer med ustyret ditt du vil. Det er jo uansett din risiko så lenge du er villig til å ta den. Det eneste jeg har hatt av SD kort som har feilet var et 16 GB Micro SD kort type China special, så sånn sett er man jo rimelig trygg så lenge en kjøper kvalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

SanDisk MicroSDXC Endurance kjøpte jeg under påskudd at det er et mere robust kort.

Til  bilkamera der det blir både veldig varmt og litt kaldt. Nye 4K kameraet gir nydelige flimmerfrie klare bilder 
men det går med 1 GB til 5 min opptak på høyeste oppl.

Har ikke inntrykk av at mobiler krever noe særlig. Sikkerhetskopi til nettsky bruker jeg og det funka da jeg bytta telefon. 
Den nye trådde feilfritt inn som storebror uten kludder. Alle apper og bilder og musikk var på plass.

Jeg tok en ekstra kopi til brikke i tilfelle skyen blåste bort 🙂 

Kameraets data tar jeg også kopi av.

Lenke til kommentar
Dart skrev (14 minutter siden):

SanDisk MicroSDXC Endurance kjøpte jeg under påskudd at det er et mere robust kort.

Til  bilkamera der det blir både veldig varmt og litt kaldt. Nye 4K kameraet gir nydelige flimmerfrie klare bilder 
men det går med 1 GB til 5 min opptak på høyeste oppl.

Har ikke inntrykk av at mobiler krever noe særlig. Sikkerhetskopi til nettsky bruker jeg og det funka da jeg bytta telefon. 
Den nye trådde feilfritt inn som storebror uten kludder. Alle apper og bilder og musikk var på plass.

Jeg tok en ekstra kopi til brikke i tilfelle skyen blåste bort 🙂 

Kameraets data tar jeg også kopi av.

Risk for å miste data forstår jeg, men alt er jo sikkerhetskopiert i nettsky på høyeste bildeoppløsning og Flacs.

Og kortet på SanDisk Extreme 4K 400Gb har livstids garanti koster ca 890kr i Sverige Dustin.se

Skal kjøpe iPad der også så hadde vært praktisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Gouldfan skrev (1 time siden):

Selvom nettsky er greit så liker jeg å ha det fysisk på mobil, så jeg slipper å være avhengig av 5g, 4g.

Skjønner, men alt er lokalt på min mobil. Alle nye bilder, apper, musikk og innstillinger blir bare kopiert til skyen. Google sin. Gratis så lenge det er mindre enn 30 GB lagret.

Lenke til kommentar
Dart skrev (1 time siden):

Skjønner, men alt er lokalt på min mobil. Alle nye bilder, apper, musikk og innstillinger blir bare kopiert til skyen. Google sin. Gratis så lenge det er mindre enn 30 GB lagret.

15 GB er grensen her i Sverige, mulig jeg er snål men foretrekker å betale 800 kr for et fysisk kort med livstids garanti istedenfor et månedlig regning for evig.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Gouldfan skrev (1 time siden):

15 GB er grensen her i Sverige, mulig jeg er snål men foretrekker å betale 800 kr for et fysisk kort med livstids garanti istedenfor et månedlig regning for evig.

Garantien er bare et nytt kort. Ikke å redde gamle data. Litt som en film du leverer til framkalling. Går det galt får du bare en ny film.

Lenke til kommentar
Dart skrev (Akkurat nå):

Garantien er bare et nytt kort. Ikke å redde gamle data. Litt som en film du leverer til framkalling. Går det galt får du bare en ny film.

Data har jeg både på sky og Laptop og hsrdisk.

Er mest bilder, 4k og musikk i Hi-rez og Flacs jeg vil ha. Og liker å ha det tilgjengelig på mobil uten å bruke 5g.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...