Frank Olsen Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 Den nydanna gruppa Oljebrølet har i løpet av tre døgn fått over 100000 medlemmer på facebook. Bare så langt i dag er det 40000 nye medlemmer 😁 Oljebrølet skal være en motvekt mot "Klimabrølet" og deres kamp for å stanse norsk oljeproduksjon. "– Jeg har fått med meg klimabrølet. Mye av det de holder på med, er å få slutt på oljeproduksjonen. Da kjente jeg at det begynte å brøle inni meg også, sier Helene Sørbu, som opprettet Oljebrølet, til Aftenbladet." Det er jammen på tide at noen står opp mot all denne klimapropagandaen som foregår i MSM, men jeg tviler vel på at Oljebrølet vil få noe særlig omtale framover mot valget. Men det er jo lov å håpe. Når gruppa sannsynligvis passerer 1 million medlemmer i løpet av uka skal det vanskelig la seg gjøre å skyve den under teppet 😄 Over 100.000 brøler for oljen på Facebook (aftenposten.no) Oljebrølet | Grupper | Facebook 5 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 Kult! Det er skummelt hvordan flere politikere tar til orde for å fjerne Norges viktigste industri for å blidgjøre noen få (relativt sett) høyrøstede mennesker. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gavekort Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg Del Skrevet 30. august 2021 Kan ikke klage på fredelig politisk aktivisme. Må si jeg bemerker meg høy snittalder i gruppa. 18 4 1 Lenke til kommentar
setarcoppiH Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 5 minutes ago, Kajac said: Kult! Det er skummelt hvordan flere politikere tar til orde for å fjerne Norges viktigste industri for å blidgjøre noen få (relativt sett) høyrøstede mennesker. Er det virkelig få? 6 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 setarcoppiH skrev (Akkurat nå): Er det virkelig få? Totalt sett ja. Det er kanskje flertall for å avvikle oljeindustrien blandt MDGere og andre på ytterste venstrefløy, men blant befolkningen ellers er det relativt liten støtte for det. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gavekort Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg Del Skrevet 30. august 2021 Å direkte avvikle oljeindustrien er ganske radikalt. Men om vi har noe å lære av Senterpartiet sitt mageplask så er det at politisk motstand til klimatiltak i Norge er dødt. 13 2 Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 30. august 2021 Forfatter Del Skrevet 30. august 2021 Gavekort skrev (7 minutter siden): Må si jeg bemerker meg høy snittalder i gruppa. Motvekt mot "Klimabrølet" der de fleste vel er mellom 14 og 18 😁 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 Frank Olsen skrev (Akkurat nå): Motvekt mot "Klimabrølet" der de fleste vel er mellom 14 og 18 😁 Tenåringer er ikke på Facebook. 7 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 Gavekort skrev (14 minutter siden): Å direkte avvikle oljeindustrien er ganske radikalt. Men om vi har noe å lære av Senterpartiet sitt mageplask så er det at politisk motstand til klimatiltak i Norge er dødt. Kommer helt an på klimatiltakene. De aller fleste vil nok få ned både utslipp og annen forurensing. Det er vel lenge siden det fantes noen partier i Norge som var i mot absolutt alle klimatiltak. Men dessverre blir jo oss som gjennomskuer den tullete symbolpolitikken som det mases om i aviser og sosiale medier også stemplet som klimafornektere osv 😕 2 Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 30. august 2021 Forfatter Del Skrevet 30. august 2021 Gavekort skrev (14 minutter siden): Tenåringer er ikke på Facebook. Nei de er vel ikke det nå lenger 😄 Men de har da flust av andre kanaler. Lenke til kommentar
Populært innlegg Gavekort Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg Del Skrevet 30. august 2021 Kajac skrev (4 minutter siden): Kommer helt an på klimatiltakene. De aller fleste vil nok få ned både utslipp og annen forurensing. Det er vel lenge siden det fantes noen partier i Norge som var i mot absolutt alle klimatiltak. Men dessverre blir jo oss som gjennomskuer den tullete symbolpolitikken som det mases om i aviser og sosiale medier også stemplet som klimafornektere osv 😕 I tilfellet med Senterpartiet er blant annet fordi de avblåste miljøvern og hadde dårlige svar til hvordan politikken demmes skulle ta hensyn til klimaendringer. Symbolpolitikk eller ei, er du ikke et miljøparti så er du en dinosaur og konkurrerer med FrP. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tåkefyrste Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg Del Skrevet 30. august 2021 Morsomt at man blir kalt dinosaurer og syrlige stikk mot FRP for å ikke tenke på miljøet, men et parti som vil flytte alle 200.000 oljearbeidere over på havvind, og et annet parti som rett og slett er kommunister, det er liksom helt innafor. 14 1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gavekort Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg Del Skrevet 30. august 2021 Tåkefyrste skrev (9 minutter siden): Morsomt at man blir kalt dinosaurer og syrlige stikk mot FRP for å ikke tenke på miljøet, men et parti som vil flytte alle 200.000 oljearbeidere over på havvind, og et annet parti som rett og slett er kommunister, det er liksom helt innafor. Nå la du voldsomt mange ord i munnen på meg. Jeg sa at Høyre, Arbeiderpartiet, SV, Venstre, MDG, Rødt og KrF alle vender mot mer aktiv miljøpolitikk, og at Senterpartiet relanserte seg som et parti mot miljøpolitikk gjorde dem radikale og konkurrerende med FrP. Derav SP sitt mageplask og følgende styrking av miljøpartiene MDG, SV og Venstre. Å ikke ta stilling til miljø er ikke lenger normalen. Normalen har skiftet seg mot mer miljøpolitikk, og motstand mot miljøpolitikk er steindødt. 12 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 1 million medlemmer ila uken🤣🤣 1 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 Frank Olsen skrev (55 minutter siden): Det er jammen på tide at noen står opp mot all denne klimapropagandaen som foregår i MSM, men jeg tviler vel på at Oljebrølet vil få noe særlig omtale framover mot valget. Ein kan fint være inneforstått med den klimatiske problemstillingen, samtidig som ein ikkje er for å legge ned den norske oljeindustrien. 1 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 Interessant å se at det finnes så mange folk som fortsatt er aktive på facebook. 2 1 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 (endret) 16 minutes ago, shockorshot said: Interessant å se at det finnes så mange folk som fortsatt er aktive på facebook. Virker som demografien på Facebook de siste årene har blitt nokså gammel. De unge holder nå mest til på andre medier (eller kalles det medium?). Forøvrig helt greit at man lager grupper for sine kjernesaker, selv om det virker som om det er en nokså godt voksen gruppe mennesker som trekkes til den gruppen. Uansett saker eller ståsted, ekkokammer er sjeldent bra (igjen, være seg hvilken som helst sak man brøler for). Endret 30. august 2021 av The Very End 3 Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 30. august 2021 Forfatter Del Skrevet 30. august 2021 shockorshot skrev (37 minutter siden): Interessant å se at det finnes så mange folk som fortsatt er aktive på facebook. 3,5 millioner aktive brukere hvorav 69 % er på hver dag 😄 Greit nå etter at ungdommene "forsvant" til andre steder etter hvert. Det var verre i 2008-2009 når de kom i hopetall og "tok over" hele greia. Da meldte jeg meg ut 😁 Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 30. august 2021 Forfatter Del Skrevet 30. august 2021 Salvesen. skrev (57 minutter siden): 1 million medlemmer ila uken🤣🤣 Ikke utenkelig 😃 120000 nå og 60000 nye bare i dag 😁 Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 Helene Sørbu som står bak "Oljebrølet" er gift med stortingsrepresentanten Morten Ørsal Johansen fra Frp og har selv stått på en Frp liste (valg). Hva slags status hun har i dag vet jeg ingenting om. Dette er selvfølgelig ikke noe galt i seg selv, men det viser at det ikke er et (spontant) brøl fra hvermansen. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå