Gå til innhold

Volvo C40 er i Norge: Svært kjapp, 1800 kilo på hengeren, men mindre fornuftig enn XC40

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hanhijnn skrev (1 time siden):

En Volvo for de som syns at lille XC40 hadde for mye innvendig plass. Må si at jeg syns disse små Volvo'ene koster for mye.

Volvo definerer seg som premium-merke, på nivå med BMW, MB, Audi, Lexus mm. Så da må de vel og ta premium pris.😉

Men de må få opp effektiviteten, sammen med Polestar. Å ikke klare WLTP-tallene på samme tester som andre går tildels betydelig lengre, er for dårlig i mine øyne.

Muligens de er blitt langt bedre etter de siste software-oppdateringene, der de f.eks. er langt mer forsiktig med(skrudd av helt?) program for vedlikehold av bremseskiver med kontrollert bremsing som skal file av eventuell overflaterust før det setter seg bedre.

Men jeg har ikke sett noen tester av rekkevidden som viser at de gjør det langt bedre, selv om jeg leser at noen mener den er blitt det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (38 minutter siden):

Men de må få opp effektiviteten, sammen med Polestar. Å ikke klare WLTP-tallene på samme tester som andre går tildels betydelig lengre, er for dårlig i mine øyne.

Muligens de er blitt langt bedre etter de siste software-oppdateringene, der de f.eks. er langt mer forsiktig med(skrudd av helt?) program for vedlikehold av bremseskiver med kontrollert bremsing som skal file av eventuell overflaterust før det setter seg bedre.

Men jeg har ikke sett noen tester av rekkevidden som viser at de gjør det langt bedre, selv om jeg leser at noen mener den er blitt det.

Den firkanta Volvo-fronten er jo ikke akkurat aerodynamisk utformet. Har nok endel å si for effektiviteten.

Men gode biler å kjøre og å sitte i. Gode stoler.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Hanhijnn said:

En Volvo for de som syns at lille XC40 hadde for mye innvendig plass. Må si at jeg syns disse små Volvo'ene koster for mye.

Verdt å ta med at Volvo nå inkluderer 3 års forsikring og service i prisene sine, inkl slitedeler som skiver og klosser. Hvis man kjører svært mye kan det være en god deal. Det er også mulig å få en del % på disse bilene gjennom ulike foreninger. Jeg vet visse merker sliter med svært høye priser på forsikring (hint hint).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...