Redaksjonen. Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 Stolper i el-forsyningsnettet råtner innenfra: Radar-scanning kan spare store kostnader [Ekstra] Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 Uansett vanskelig å få bygge nye linjer https://www.nrk.no/osloogviken/dobbelt-sa-hoye-strommaster-gjennom-baerum-og-oslo-vest-1.15629142 Lenke til kommentar
titan2k Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 Lurer på om en modifikasjon av denne kan benyttes til å finne uønskede metallboksbiter i pakkede rundballer, slik at dyrene ikke skjærer seg opp innvendig og bonden slipper å pakke opp hele batchen ved mistanke. Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 1 hour ago, titan2k said: Lurer på om en modifikasjon av denne kan benyttes til å finne uønskede metallboksbiter i pakkede rundballer, slik at dyrene ikke skjærer seg opp innvendig og bonden slipper å pakke opp hele batchen ved mistanke. Det var en god idé, men der kan vel en metalldetektor gjøre en bedre jobb. Lenke til kommentar
titan2k Skrevet 31. august 2021 Del Skrevet 31. august 2021 Metalldetektor er slik jeg forstår det metoden som benyttes i dag. Den er fremstilt tungvint, antar pga at bærbare detektorer ikke klarer å detektere langt nok inn i en stor rundballe, slik at de må pakkes ut. Så for meg at en radar kunne gi et bedre bilde av innhold eller fremmedlegemer. En kombinasjon er også mulig Lenke til kommentar
trikola Skrevet 31. august 2021 Del Skrevet 31. august 2021 Kan tenke meg at det er lettere å overvåke oppbyggingen av ballene med metalldetektor, men kjenner jo ikke de tekniske detaljene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå