doofa Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg kjøpte meg nettopp denne: Komplett shuttlen, og denne: Komplett prosessoren. Som dere ser er dette en 3.0 ghz, men når jeg starter står det at jeg bare har 1.5 ghz. Jeg kjørte en CPU test fra intel som også sa at jeg bare hadde 1.5 ghz. Noen som vet hva som kan være problemet ? Mvh Christoffer! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Gå i BIOSEN og sett FSB til 200, den står sikkert på 100 Edit: støtter det hk du har i maskinen HT og 800FSB CPU'er da? Lette litt rundt forbi og såg at SIS 651 chipsett ikke støtter bedre enn 3.06/533 CPU når din er 3.0/800 CPU. Em 3.06 har høyere multipiler, og kjører dermed på 133FSB, mens en 3.0GHz har lavere multiplier og kjører på 200FSB til vanlig. Tviler på at du kommer til 200FSB, da må du desverre kjøre CPU'en underklokka til du får deg nytt hk Endret 8. januar 2004 av Gef Lenke til kommentar
doofa Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) takk for hjelpen! Da kjøper jeg nytt hovedkort Endret 8. januar 2004 av doofa Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg vet faktisk ikke om det støtter den prosessoren, men ville den virket i det hele tatt vis den ikke hadde støttet det ? takk for hjelpen btw Jada, hadde 2.6/800 på ett hk som støttet ikke mer enn 533 CPU'er. Det du må gjøre er å stille FSB så høyt hk'et klarer. Mitt Abit BH7 klarte 190FSB, da kjørte jeg 2.6'en på 2.47GHz...triste greier Lenke til kommentar
svennand Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 takk for hjelpen! Da kjøper jeg nytt hovedkort øøø? kan du kjøpe nytt hk til en slik en da? selges slike microhk løst altså? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 takk for hjelpen! Da kjøper jeg nytt hovedkort Kjøp deg ett hk med I875P chipsett da å ikke sis! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Fort, fort, angrefrist ! Og kjøp deg en sånn, eller en slik eller en sådann, eller en av disse. Endret 8. januar 2004 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Fort, fort, angrefrist ! Og kjøp deg en sånn, eller en slik eller en sådann, eller en av disse. Ville nok prøvd på det ja, av disse ville jeg valgt denne Lenke til kommentar
doofa Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Nå har jeg brukt angrefristen og sendt shuttlen tilbake Tusen takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå