Elpapi Skrevet 29. august 2021 Del Skrevet 29. august 2021 Flere som er sjokkert over prisene de tar for blandingsvalper om dagen¿ 25000 kr for ureg blanding.... hva har skjedd. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. september 2021 Del Skrevet 6. september 2021 Korona har gitt folk mye tid hjemme alene og mye penger til overs. Så da har de lyst på hund og støvsuger markedet. 1 Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 Elpapi skrev (På 29.8.2021 den 11.57): Flere som er sjokkert over prisene de tar for blandingsvalper om dagen¿ 25000 kr for ureg blanding.... hva har skjedd. En bekjent av meg har tjent 800k på sine to tisper i år, og i 2019 solgte samme type valper til 18k stk, De fikk 12 valper hver. Folk var villige til å betale hinsides summer. Noen helt opp til 40k bare for å "snike" i køen Tjente 700k på valpene, og 100k på utstyr som ble videresolgt. Virket som at flere ville heller bruke 50.000kr på en "hundepakke" når de ikke har dratt på ferie. Alt dette ved siden av jobben liksom. "sidehustle" har fått en ny betydning for noen. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 (endret) Er helt sjukt, derfor er det snakk om å stramme inn reglene for hundeoppdrett og https://www.nrk.no/norge/vil-ha-strengere-regelverk-for-hundeavl-i-norge-_-ogsa-for-blandingshunder-1.16019877 Etter å ha sett på finn så virker som puddel blandinger er de som bla koster mer, er ganske latterlig når en golden doodle koster mer enn ren raset puddel med stam tavler 🙄 Endret 30. juni 2022 av onkel_jon Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 (endret) onkel_jon skrev (2 timer siden): Er helt sjukt, derfor er det snakk om å stramme inn reglene for hundeoppdrett og https://www.nrk.no/norge/vil-ha-strengere-regelverk-for-hundeavl-i-norge-_-ogsa-for-blandingshunder-1.16019877 Etter å ha sett på finn så virker som puddel blandinger er de som bla koster mer, er ganske latterlig når en golden doodle koster mer enn ren raset puddel med stam tavler 🙄 Doodlekryss er dyrere fordi det ikke er garantert at valpen får de riktige allergivennlige genene fra puddelen. Betalte 22.000kr for min renrasede valp med NKK reg, stamtavle og grunnleggende valpepakke. Det virker ut som ting har kjølet seg ned en del nå. Pris var ikke et veldig viktig spørsmål for meg, så lenge jeg føler jeg betaler riktig pris. Endret 30. juni 2022 av Gavekort Lenke til kommentar
VULPES ZERDA Skrevet 15. juli 2023 Del Skrevet 15. juli 2023 Det er sykt, leste for en stund siden på FINN.no, valper som var blandet med fire forskjellige raser, 40.000 Det er jo rene raser som er billigere enn det. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. juli 2023 Del Skrevet 15. juli 2023 Vlandingshunder har sikkert blitt populært da. Er vel ganske enkelt markedet som bestemmer prisen på de. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober (endret) Ja i 1986 kjøpte mine nå avdøde foreldre en blandingshund Elg cocker spaniel (Ronja) 500,- betalte de for henne hun fikk bort i 2003 17 år gammel Ronja❤️🐶 Endret 3. oktober av Maskinfører Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober RRhoads skrev (På 15.7.2023 den 4:04 PM): Blandingshunder har sikkert blitt populært da. Er vel ganske enkelt markedet som bestemmer prisen på de. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober (endret) Kjøp NKK reg. vaksinert og chippa hunder er min anbefaling. Man kan også kjøpe blandingshunder som har alle viktige papirer fra veterinær. Kan bli utrolig vanskelig å å få god forsikring utenom. Å ha hund uten god forsikring er dødføtd hvis ikke man har mye penger i baklomma. Fakta.( husk også at det er tidsfrister for å forsikre en valp) Mvh En lykkelig eier av en Pomerian gutt på 3 år nå, med alt formelle saker på stell. Edit: vi har stamtavle også. Endret 10. oktober av Jarmo 1 Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober (endret) "Hund" = 10k for valp. Dere som skal ha renrase = "Fri for "sett inn valgfri arvelig sykdom"" Vi andre trenger ikke tenke på dette da sykdommer blir nullet ut ved raseblanding Beagelen (03-09) min hadde HD, Bordercollien (09-17) fikk hjernekreft med påfølgende epilepsi - akkurat som min mor sin på 80-tallet 🤷♂️ Gode gener for svulst med andre ord... Blanding fra 16' av, friske og fine hunder ever after NKK virker å mislike blandingshunder = misliker god helse og og er mer glad i penger. Endret 10. oktober av Valmeth 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Valmeth skrev (18 minutter siden): NKK virker å mislike blandingshunder = misliker god helse og og er mer glad i penger. Både og, kommer litt an på rasen men ja.. Glemte å nevne stamtavlen, det har vi. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Valmeth skrev (33 minutter siden): NKK virker å mislike blandingshunder = misliker god helse og og er mer glad i penger. Blandingshunder er generelt sett ikke friskere enn rasehunder, det er en myte. Det kommer helt an på foreldrene det, og blandingshunder avles jo ikke(med mindre man kan kalle labradoodles for blandingshund) så man har ingen oversikt over hvordan det står til med genene. Det sagt så er det rasehunder som etter min mening ikke burde avles på, f.eks engelsk bulldog, da de lider veldig av en avl som har handlet utelukkende om utseende, som nå er årsaken til at de har store helseproblemer, blant annet alvorlige pustebesvær. Jeg vil kalle slikt for dyreplageri. Jeg kan være enig i at NKK m.fl. bryr seg for lite om helse og er mer opptatt av en rasestandard som fører til lidelse. 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober (endret) Uderzo skrev (1 time siden): Blandingshunder er generelt sett ikke friskere enn rasehunder, det er en myte. Eller omvendt også, har sett mange fine blandinshunder med perfekt helsetilstand i løpet av hele livet. Endret 10. oktober av Jarmo Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober (endret) Uderzo skrev (1 time siden): Blandingshunder er generelt sett ikke friskere enn rasehunder, det er en myte. Innavlskoeffisient er det noe som heter når man driver med raser, samme hvilket dyr det er snakk om. Så jo, blandrase vil stort sett være mindre disponert for arvelige sykdommer. Endret 10. oktober av Valmeth mer autisme-vennlig 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Valmeth skrev (41 minutter siden): Innavlskoeffisient er det noe som heter når man driver med raser, samme hvilket dyr det er snakk om. Så jo, blandrase vil alltid være mindre disponert for arvelige sykdommer. Ikke nødvendigvis. Godt blandede hunder kan være friskere, men kryssede rasehunder kan gi svært uheldige resultater, spesielt med enkelte raser slik som Dachshund og Bull Terrier. Innavlskoeffisienten er ganske kritikkverdig fordi den er for lite streng med hva som er innavl. Men generelt sett så er ikke innavl et problem før det er et problem. Det er enkelte hunderaser, nisjer innen hunderaser og mindre hundemiljøer som kan ha farlig høy innavl. Men det er sjeldent du trenger å bekymre deg for det. 1 Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Javel, så var det "alltid" jeg røyk på, i ekstremtilfeller 🤷♂️ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Valmeth skrev (2 minutter siden): Javel, så var det "alltid" jeg røyk på, i ekstremtilfeller 🤷♂️ Jeg er ikke uenig i det. Prøver bare å nyansere ting litt. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Valmeth skrev (44 minutter siden): Innavlskoeffisient er det noe som heter når man driver med raser, samme hvilket dyr det er snakk om. Så jo, blandrase vil alltid være mindre disponert for arvelige sykdommer. Nei, ikke alltid, kommer helt an på hvilke raser som er blandet sammen. Blandingshund kan være så mangt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå