Gå til innhold

Forsikre kamera?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lefdal og Elkjøp kjører den samme forsikringen gjennom det store forsikrings selskapet som heter AON GRIEG. Desverre så må man handle kamera gjennom en av disse kjedene får å kunne benytte seg av denne forsikringen- men dette forsikringen er vanvittig bra!

Prisen på forsikringen varierer fra kamera til kamera, men det fungerer hovedsaklig slik:

- Du betaler en gang- det er altså kun en engangsbetaling.

- Forsikringen dekker ALLE skader. Selvpåførte, ulykker, uforutsette hendelser, slag/vann/fukt/fall- skader alle typer skader i 3år.

- Forsikringen dekker ikke tap eller tyveri, men dersom du har innbo/reise- forsikring så vil den dekke egenandelen det vil koste å få til bake. Så uansett så er du dekkket:)

Jeg syntes hvertfall av det er konge dette her, noen andre som ikke syntes d?

Lenke til kommentar

Jeg har innboforsikring i Vesta, og der har jeg tegnet en tilleggsforsikring som kalles "uflaksforsikring". Da har du forsikret deg mot det meste, og det er ikke knyttet til ett bestemt produkt. River ungene dine ned den nye tv-en, dekkes f.eks det. Selv satte jeg et digitalt fotoapparat på biltaket og kjørte. Så det aldri igjen. Ingen problemer med forsikringen. Da var det 1000 kroner i egenandel og maks. 10 000 kroner. Nå er egenandelen 1 500 kroner og maksutbetalingen er 15 000. Det er i alle fall lurere enn å forsikre alle proiduktene en kjøper for seg i butikken. Forsikringen koster ca 400 kroner i året.

Lenke til kommentar

Uansett hvor bra forsikring du har, så vil en i 95% av tilfellene ha; 1.Verdi avskrivning eller 2.Egenandell (fra 2000+).

Kjøpte en kamera på Elkjøp og tok med en 3 års forsikring. Kameraet kostet meg 5000 og forsikringen kostet meg 450 kr ca (billig for 3 år) På min ferie tur mistet jeg kameraet i bakken. Reprasjon var ulønnsomt og jeg fikk et helt nytt kamera uten å betale noe mer, men forsikringen gjelder kun ved reprasjon, får du et nytt, må du ha en ny forsikring, men uansett; Det er helt GENIALT!! :D

Lenke til kommentar

forsikring pris er verdi varierende-

dersom du er heldig og har en god forsikrings avtale gjennom fag forbundet eller avtale fra firma osv. så kan det godt hende at du har liten egen andel eller verdiavskriving...

men for folk flest som ikkeh har lukrative forsikrings avtaler så er den forsikringen fra elkjøp og lefdal helt genial, ingen egenandel, ingen verdiavskrivning.

sinnsykt.

Lenke til kommentar
Jeg har innboforsikring i Vesta, og der har jeg tegnet en tilleggsforsikring som kalles "uflaksforsikring". Da har du forsikret deg mot det meste, og det er ikke knyttet til ett bestemt produkt.........

Gjelder den innboforsikringen visst en kompis mister kameraet ned og får en liten bulk ved siden av blitsen?

Eller trenger man en "uflaksforsikring" da?

btw. Kan jeg forsikre kameraet sjølv om det har blitt mista ned og skada?

Kameraet funker fint bortsett fra bulken den fikk :cry:

Kjøpte kameraet på komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...