CFD Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Hvordan startet evig? Evig startet med at RubenO gikk og sa at ting som var veldig mye de var evig. Det smittet over til hele klasse 2ELENa på Bergen Maritime etter en stund og det gikk ikke lang tid før hele klassen sa "eeeevvig" (med lang e og lang ).. Så ble denne vidreutviklet til : "EEEEvig hilsen doggy". Også kom Ove P. og sa at doggy er så stor at han er større enn hele universet. Det var pga at han hadde dusjet med doggy uten og ha noe på seg og han så "flesket" hannes". Dette er selvfølgelig en liten overdrivelse ,men her startet evig faktene for fullt. Og doggy har som alle oss andre littegranne her og der ,men så er det ove som skal overdrive da. Så skulle det nye språket finne sine første utfordrere: Lærerne på Bergen Maritime. De mente at evig var tid og uendelig var uendelig mye. Så når vi snakket om operasjonsforsterkere som skal ha tilnærmet uendelig stor inngansresistans så kom halve klassen og sa:" Da er den evig da". PÅ bergen Maritime har vi tilogmed satt av en hel dag til og diskutere hvordan evig kan brukes og det kan brukes overalt. Man kan egentlig si doggy doggy doggy doggy doggy doggy ,men desverre er det få folk som forstår dette.. Dette er The eternal power of the doggy. Vi har filosofert (VI går nå 3elsea) og vi har funnet ut at doggy kanskje er noe som ligner på Matrix ,men da er jo doggy inperfect siden vi vet om doggy. Selvom ikke vi kan gå ut og inn av doggy så vet vi om det. Det er bare en person vi kjenner som kan gå ut og inn av doggy og det er Ove prestun. Han har også brukt nicket "THe one" i årevis (selv før han visste noe om the doggy) så dette er ingen tilfeldighet. Dette er doggy og bilen hans (men bilen er bare en liten del av hanselv så det er egentlig bare doggy på bildet: Endret 13. januar 2004 av CFD Lenke til kommentar
CFD Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Og for den ene personen på forumet som jeg har møtt i virkeligheten den siste tiden (creaturecanis) så kan henne gå god for at jeg snakker evig ved og bruke evig i alle situasjoner Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 vi har funnet ut at doggy kanskje er noe som ligner på Matrix ,men da er jo doggy inperfect siden vi vet om doggy. Vel, verden er ikke perfekt da... og nettopp det at den ikke er perfekt gjør at den er perfekt likevell.. Og når ikke noe annet er perfekt så kan ikke doggy heller vere perfekt. Det som er så perfekt med at ting ikke er perfekt er at denne uperfektheten gir oss den ultimate mulighet til og erfare oss selv og hvordan vi vil vere og hvordan vi vil forme verden. Det gir oss (eller vertfall meg) ett meningsyllt syn på livet.. For vist jeg allerede hadde vert perfekt hvordan ville jeg da vite at jeg var perfekt siden jeg da antagelig ikke hadde erfart hvordan det var og vere uperfekt? Man lærer ikke og kjenne godt før man vet hva ondt er for noe... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Hard one.. Vanskelig og svare på.. Orker ikke og filosofoere noe særlig over livet ,men kan da prøve.. Og jeg er langt ifar den som forstår doggy best. Fisk ,john ,onar og kanskje doggy selv vet mer om det enn meg. Doggy er ganske uvitende ,men har snappet opp noe av filosoferingen vi har drevet med angående the doggy.. Men doggy er ikke perfekt.. Siden "the one aka Ove prestun" kan gå ut og inn av the doggy så står all vår lit til han for at han skal gjøre the doggy bedre.. Vi er så evig mindre svake enn ove selvom vi vet om the doggy og er på god vei i og finne ut "the truth about the doggy". Men ingenting er perfekt ,men doggy er kanskje det nærmeste man kommer? Vi har spekulert litt hva doggy gjorde når bigbang kom og vi lurer også på hvor mange ganger doggy har vært gjennfødt.. Jeg tror det er evig ,men hvordan oppstod da the doggy? Jeg skal gi denne linken til the doggy fans all over the 3elsea klasserom så skal vi få se doggyfilosofering på høyt plan. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Som jeg sa i sted... vi kan ikke forestille oss noe evigvarende og uendelig så lenge vi befinner oss på jorden... den fysiske kroppen vår har en begrenset tid her og dermed tror vel sinnet og at alt annet og er begrenset, at alt har en viss levetid. Tid er rett og slett en begrensning vi har så lenge vi befinner oss i en fysisk kropp... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Som jeg sa i sted... vi kan ikke forestille oss noe evigvarende og uendelig så lenge vi befinner oss på jorden... Kan vi ikke det? Tenker vi på universet så er det uendelig. Iallefall for den lille hjernen vi har. Kommer vi til en vegg så MÅ det være noe bak den veggen.. Et tomrom eller vakum er jo også noe det. Så universet er evig.. Dette var faktisk en av grunnene til at vi startet og si evig.. Dog så var dette diskusjonen med Ruben A. Og si at vi har begrenset tid er vell kanskje rett ,men også helt feil.. Byggestoffene vi er bygget opp av slutter jo ikke og eksistere og dermed så kan man jo fint si at vi har evig liv.. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hvordan vet du om universet er uendelig da? Geografisk sett er det umulig og fåå vite den dag i dag. At universets eksistens er evig er jeg egentlig ikke i tvil om men definisjonen av evig er jo litt vag da universet forandrer seg hele tiden... stjerner eksploreder, planeter blir ødelagt, nye stjerner blir til og danner nye planeter... dette er bare en bittelite patetisk eksempel på det jeg mener... verden(srommet) er aldri helt 100% det samme... universet blir da... evig foranderlig... eller noe i den dur... Med begrenset tid så mener jeg selve kroppen.. de molekylære og kjemiske forbindelsene som utgjør ett menneske. Mangen tror at livet ender når ens kropp går i oppløsning. At vi bare er fysisk til... en gang. Men jeg mener ikke at vi har begrenset tid da atomene ikke er en så vital del for vår eksistens som mangen kansje tror. Om vi bare var atomer så ville det si så mye som at akkuratt en bestemt atomsammling måtte til for at akkurat jeg skulle eksistere? Og dette gjør det teknisk sett umulig og leve mer enn ett liv. (?) Og i tillegg så skiftes jo atomene i kroppen ut gjennom hele livet. Så det blir ett litt umulig bilde etter min mening... Så jeg tror det ligger mer bak som er enda mer "evig" enn det fysiske universet vi lever i... for bare universet selv gir egentlig liten mening... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Det var derfor jeg sa at det er utenfor vår forståelse. (iallefall for den lille hjernen vår skrev jeg) jeg var først av oppfattelsen av at ikknoe kunne være uendelig eller evig som jeg bruker ,men det må da være noe som er evig og da tenkte vi på universet og hvis ikke det er uendelig stort så vet ikke jeg. Hvis noe slutter så må det være noe bak der. Derfor uendelig.. Dette er noe som astronomer har prøvd og få svaret på i tusenvis av år så dette er nok litt over hodene våre. Det var konklusjonen vi kom fram til når jeg diskuterte dette med Ruben A. og Hest og resten av de folka.. ( http://home.no/stlover/klasse.jpg ) Ruben A. er han med måke på hodet og hest er han som tar seg i skrittet på første rekke.. Han med briller er Braule som jeg har pratet så mye om) Og si at vi har evig liv var nok og trekke den litt langt ja ,men vi kan jo tenke på at når vi dør så vil kanskje noe av oss hjelpe til og skape andre mennesker ,men det kommer jo selvfølgelig ann på hvordan man tenker på det. Selvfølgelig er det mer og si om et menneske enn bare om hans\hennes DNA kode.. En person er hva livet har gjort han til. Med andre ord erfaringer. Så hvis noen av våre så kjære byggestoffer skulle være med og danne en annen person så vil ikke han være oss ,men vi vi vil være en del av han.. Han får jo ikke minnene være og slike ting og det er minnene som gjør oss til hva vi er. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Dette høres jo evig bra ut. Men du må forklare hva dette betyr: hadde dusjet sett klær engang? Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 We are all one like he said... God himself... Btw vist ting hadde ver uten for vår fattevne ville vi da prøvd og forstå det? Jeg mener, vist den kaften er ute som har gitt oss liv og evnen til og tenke og forså ting, lagde verden så vi i til syvende og sist ikke skulle forstå den... det ville jo vert ganske waste etter min mening... eller kansje den sitter og godter seg over hvor dumme vi er her vi prøver og fostå ting. Nei jeg mener da heller vi leter på feil sted/grunnlag... men det er jo så mye vi ikke vet... vi lever i en tredimensjonal verden... finnes det flere dimensjoner? Paralelle universer? ...minner, hvordan kan man huske ting på tvers av liv egentlig..? Sjelen..? Det virker bare så rart.. enten så husker ikke sjeler tidligere liv. Eller så har ikke evnen til og kommunisere med sjelen? Om den går ann og kommunisere med... ...himmelske samtaler sier sjelen vet alt. Og kroppen er her for og lære,erfare og føle. Så jeg ser for meg at sjelen er den delen av oss om vet ting man ikke skjønner hvorfor man vet.. Og intuisjonen da, som jeg har fortalt at jeg har en merkelig bånd til Øystein.. det er neppe min egen molekylære sammensetning som forteller meg at han er feks deppa... Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hmm... føler den der ble litt rotete... jeg er litt distrahert her... Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Noe galt med og filosofere over hvordan universet fungerer? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 We are all one like he said... God himself... Btw vist ting hadde ver uten for vår fattevne ville vi da prøvd og forstå det? Jeg mener, vist den kaften er ute som har gitt oss liv og evnen til og tenke og forså ting, lagde verden så vi i til syvende og sist ikke skulle forstå den... det ville jo vert ganske waste etter min mening... eller kansje den sitter og godter seg over hvor dumme vi er her vi prøver og fostå ting. Nei jeg mener da heller vi leter på feil sted/grunnlag... men det er jo så mye vi ikke vet... vi lever i en tredimensjonal verden... finnes det flere dimensjoner? Paralelle universer? ...minner, hvordan kan man huske ting på tvers av liv egentlig..? Sjelen..? Det virker bare så rart.. enten så husker ikke sjeler tidligere liv. Eller så har ikke evnen til og kommunisere med sjelen? Om den går ann og kommunisere med... ...himmelske samtaler sier sjelen vet alt. Og kroppen er her for og lære,erfare og føle. Så jeg ser for meg at sjelen er den delen av oss om vet ting man ikke skjønner hvorfor man vet.. Og intuisjonen da, som jeg har fortalt at jeg har en merkelig bånd til Øystein.. det er neppe min egen molekylære sammensetning som forteller meg at han er feks deppa... Vell... Startrek kommer inn på det med paralelle dimmensjoner. De kommer faktisk rimelig godt ifra det også. Men ikke noe på den måten hvor vi tenker på. Det er det som gjør oss til mennesker? Og ville vite mer enn hva vi vet idag ,men det er bare og innse at det er noen ting vi aldri vil skjønne. Grunnen til dette er at jeg tror at vi kommer til og dø ut lenge før vi kommer til og forstå alt vi lurer på. Og for hvert svar vi får så kommer det bare 2nye spørsmål.. Denne kabalen vil aldri komme til og gå opp.. Jeg sa at de IKKE kunne huske det.. Hvordan lagrer man minner? Det er så ufattelig mye vi ikke engang forstår om menneskekroppen og det er jo skremmende med tanke på hvor mye studier det har vært på menneskekroppen.. Kanskje det viser hvor dumme vi egentlig er? Nå kommer jeg på en Startrek episode. TOS 1x25 (eller var det 1x26?) Der er det snakk om at vi ødelegger liv på en "on a planetary scale" og at det finnes vesner som er så mye mer avanserte enn oss at det og sammenligne oss og dem ville vært og sammenligne oss med feks en Bananflue. Så jeg er bevist på at det finnes liv i verdensrommet.. Det er så utrolig egoistisk av noen og tro at vi er de enste. Universet er jo så uendelig stor at vi aldri enganh vil skjønner hvor stort det egentlig er. Slike bånd.. kan rett og slett ikke forklare dem.. har aldri vært knyttet slik til en person Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Det er det som gjør oss til mennesker? Og ville vite mer enn hva vi vet idag ,men det er bare og innse at det er noen ting vi aldri vil skjønne. Grunnen til dette er at jeg tror at vi kommer til og dø ut lenge før vi kommer til og forstå alt vi lurer på. Og for hvert svar vi får så kommer det bare 2nye spørsmål.. Denne kabalen vil aldri komme til og gå opp.. Pessimistisk du er da... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Hehe... Vi har jo mange fler ubesvarte spørsmål idag enn vi hadde for 50år siden. Men vi blir klokere.. Takker uansett for en fin diskusjon Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hva skjer med deg CFD? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Sånn.. Redigerte det med dusjet.. Så feilen først nå.. Men hva mener du Hartge? Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Hehe... Vi har jo mange fler ubesvarte spørsmål idag enn vi hadde for 50år siden. Men vi blir klokere.. Takker uansett for en fin diskusjon Hva for spøsmål da? Og tror du denne diskusjonen er over eller? Hihi... Men personlig, selfølgelig lurer man, men det er ikke noe behov for meg og vite nøyaktig hvordan livet fungerer. Men jeg liker og ha en forestilling av hvordan jeg tror det er. Det finnes jo mang en teori... som sagt, jeg føler det gir et holde punkt for meg... Edit: Hmpf, først skal ha ha meg med og når jeg kommer så er han over alle hauger... jaja... lærere ass... Endret 8. januar 2004 av CreatureCanis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå