Gå til innhold

Skjermkort til Shuttle SN45G

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg en Shuttle Barebone, og tror jeg går for SN45G. Hvilket skjermkort vil passe greit i denne?

Skal sette i:

AMD XP2500+

512 MG ram

Seagate Barracuda 120GB 8MG cache HD

og en eller annen CD-combo-spiller.

Maskinen skal brukes til litt photoshopping, noe videoredigering (lite), og hovedsaklig som multimedia/surfe-PC. Ikke spilling. Blir å bruke en vanlig CRT-skjerm til å begynne med, men er fint om kortet også yter bra på en LCD-skjerm (bytter når de blir så billige at de passer min lommebok..). Skal også koble til TV, så TV-utgangen må være bra.

Mvh,

Nikon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Matros kort er meget gode på 2D grafikk, men hvis du planlegger å gå over til LCD skjerm i fremtiden, så bør du kjøpe et kort som har både VGA og DVI utgang og da blir vel rimeligste Matrox kort P650 til ca 1650,- med ekstra TV-out kabel.

En annen fordel med Matrox kortene er at de utvikler lite varme og er vifteløse, noe som er en fordel i en Shuttle boks.

ATI Radeon baserte kort har også bra 2D og TV-out kvalitet. Et tips er Sapphire Radeon 9200 Atlantis 128MB DDR med VIVO.

Dette kortet er rimelig og har både VGA og DVI utgang samt "Video inn" og "Video ut" (VIVO) til kun 750,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...