Gå til innhold

Trenger 17" LCD med både DVI og VGA inngang


Anbefalte innlegg

Trenger en ekstra 17" LCD skjerm som skal kjøres som skjerm nummer 2 i en dual-løsning. Det jeg krever er at skjermen har to innganger (DVI-D + VGA, siden den også samtidig skal kobles til en annen PC) og at man kan velge med knapp hvilke av disse som skal være den aktive kilden.

 

Eizo L557K

- virker i grunnen veldig OK, men Norek leverer den ikke før 28/2...

 

NEC 1760NX

- er nå dyr i forhold til de andre, men har en 1860NX som jeg er veldig fornøyd med.

 

HP L1730

- vet lite om denne, har DVI men vet ikke om det er kun DVI eller dual.

 

Hyundai Q17S

- samme spm. som for HP

 

Viewsonic VP171b

- Disse ser jo bra ut, er de det? Har jo 2xVGA + 1xDVI. "b" vs "s", det er vel bare fargen?

 

 

Hercules sin skjerm falt bort, siden den kun har en DVI inngang.

Noen som vet noe om HP og Hyundai, og gjerne andre forslag?

Endret av opresterud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt "Hyundai Q17S" og den var jeg kjempeforøyd med. Den har både DVI og analog-inngang. Både DVI, analog og USB-kabel følger med :) Ellers er det USB-hub på siden av foten, innebygde høyttalere (dog ikke så bra kvalitet). Ga i underkant av 4000,- for den i mai i fjor på PS DATA, noe som ikke er særlig avskrekkende.... Dessuten er den meget pen å se på (sølv-finish og ikke så bred ramme på den)

 

Alt i alt var jeg svært fornøyd med skjermen så den anbefaler jeg absolutt !

Lenke til kommentar
Har hatt "Hyundai Q17S" og den var jeg kjempeforøyd med. Den har både DVI og analog-inngang. Både DVI, analog og USB-kabel følger med :) Ellers er det USB-hub på siden av foten, innebygde høyttalere (dog ikke så bra kvalitet). Ga i underkant av 4000,- for den i mai i fjor på PS DATA, noe som ikke er særlig avskrekkende.... Dessuten er den meget pen å se på (sølv-finish og ikke så bred ramme på den)

 

Alt i alt var jeg svært fornøyd med skjermen så den anbefaler jeg absolutt !

Jeg derimot anbefaler ikke denne til dene brukeren da han skal bruke både analog og digital inngang.

 

q17s er meget bra når det gjelder spill og når den bruker DVI. på analog inngang suger skjermen big time. Dessuten er den ikke spesielt bra til kontor arbeide.

 

Eizo L557 derimot vet jeg er bra på begge inngangene. De andre har jeg ingen formening om , men nå er det bare 8 dager til jeg tester en haug med 17" da :)

Lenke til kommentar

Liker egentlig ikke å linke til tomshardware i LCD sammenheng, men viewsonicen er med i en test her http://www.tomshardware.com/display/20031105/ - kort sagt; Viewsonic benytter et 16ms panel fra au optronics som har fått mye dårlig kritikk. Ikke er det like raskt som spesifikasjonene tilsier, farger er dårlige innsynsvinkelen er svak og lysstyrken er ikke noe å hoppe i taket av. Iom at du har en 1860NX så er sjansen for at du blir skuffa veldig stor.

 

og ja, b og s på Viewsonic viser til fargen.

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar
Trenger en ekstra 17" LCD skjerm som skal kjøres som skjerm nummer 2 i en dual-løsning. Det jeg krever er at skjermen har to innganger (DVI-D + VGA, siden den også samtidig skal kobles til en annen PC) og at man kan velge med knapp hvilke av disse som skal være den aktive kilden.

Ta en titt på X serien fra Sony .. denne har begge deler, og det følger tilogmed begge typer kabler med ...

Lenke til kommentar
Jeg derimot anbefaler ikke denne til dene brukeren da han skal bruke både analog og digital inngang.

 

q17s er meget bra når det gjelder spill og når den bruker DVI. på analog inngang suger skjermen big time. Dessuten er den ikke spesielt bra til kontor arbeide.

Hmmm. Brukte skjermen kun på DVI, så da er det godt mulig at den analoge "delen" ikke er like bra...

 

Jeg hadde den i ca. 7 måneder og på den tiden (hver dag) ble den brukt til f.eks videoredigering, litt spilling, Office-programmer (mest Word, Excel, FrontPage) og surfing. På disse områdene var jeg svært fornøyd, men det kommer selvsagt an på hva du har å sammenligne med ;)

Endret av zacka
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmmm.... Dettane var vanskelig, spesiellt siden det er litt begrenset hva som kan leveres for tiden av 17" LCD.

 

Ser ut til at det står mellom følgende:

 

LG Flatron L1710B

- Denne finnes på lager hos Norek/Komplett

 

Eizo FlexScan L557K

- Kommer ikke inn før 28/2 (kanskje)

- Er den verdt å vente på?

 

NEC LCD1760NX

- Tror jeg skal klare å få tak på denne

- Men er den bedre enn de andre to?

 

 

Som tidligere sagt, stort sett kontorarbeid, og skal primært brukes med analog inngang (som skjerm nr. 2 på ett Sapphire Radeon 9700 kort), men evt. også med DVI fra en annen maskin.

Lenke til kommentar

Har bestilt en LG L1710B, det avgjørende var at den har en DVI-I inngang i mostening til de fleste DVD-D. Dermed kan jeg kjøre to analoge PCer inn på samme skjermen.

 

Ellers har denne fått bra omtale rundt om kring på nettet, og de skjermene som er produsert etter mars 2003 skal visst ha S-IPS panel.

 

Da får vi se om det var lurt på fredag :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...