pal.carlsen Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Håper dette er rette plassen å legge dette. Jeg leier domeneplass hos nordichosting. Der er det en mappe html_public som brukes til publiseringsfiler. Problemet er at jeg har en installasjon av et publiseringssystem fra eZpublishing som ligger i en egen undermappe 'ezpublish'. For at index.php som ligger i ezpublis mappen skal åpnes som default har jeg endret .htaccess filen som ligger på root i html_public. Dette fungerer fint, men resultatet er at når man åpner www.eksempel.no blir url'en www.eksempel.no/ezpublish Dette kan man så vidt jeg skjønner endre med en ny .htaccess fil i 'ezpublish' mappen, men det har jeg ikke fått til å virke. Har prøvd å kontakte support hos nordichosting, men de er jo ikke akkurat raske og kunnskapsrike Endret 8. januar 2004 av PålPot Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Her er de ulike .htaccess filene forresten: Fant oppskriften for dette på ez sitt eget forum, men der er det svært sporadisk med liv så det er bedre å bruke dette hvor det er masse folk og endel med skikkelig peiling også Den første .htaccess filen i root mappen public_html. ezpublish-3.2-3 er mappen jeg for enkelhets skyld kalte ezpublish ovenfor. Options ExecCGI FollowSymLinks Includes MultiViews <FilesMatch "(index\.php|\.(gif|jpe?g|png|css|js|html))$"> order allow,deny allow from all </FilesMatch> RewriteEngine On RewriteRule ^$ /ezpublish-3.2-3/ [R] RewriteRule ^/(.*)$ /ezpublish-3.2-3/$1 DirectoryIndex index.php Her er filen som ligger i ezpublish-3.2-3 mappen, og som tydeligvis ikke virker: <FilesMatch "(index\.php|\.(gif|jpe?g|png|css|js|html))$"> order allow,deny allow from all </FilesMatch> Options ExecCGI FollowSymLinks Includes MultiViews RewriteEngine on # we are reached via /ezpublish-3.2-3/ prefix RewriteBase /ezpublish-3.2-3/ # first we rewrite the root dir to the handling php script RewriteRule ^$ index.php [L] RewriteRule ^index\.html$ index.php [L] # strip out the subdirs when the browser requests us from per dir pages RewriteRule ^.+/ezpublish-3.2-3+/.$ $1 [L] # and now break the rewriting for local files RewriteRule ^ezpublish-3.2-3\.php.* - [L] #RewriteRule ^settings\.* - [L] RewriteRule ^design\.* - [L] RewriteRule ^var\.* - [L] # anything else is a subdir which gets handled by another php script RewriteRule !^index\.php.* - [C] RewriteRule (.*) index.php/$1 Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Har NordicHosting i det hele tatt lagt til mod_rewrite på Apache'n sin? (Dette finner du forøvrig fort ut med phpinfo(). Forøvrig finner du plenty med tutorials og info hvis du søker på "apache mod_rewrite" på Google. Og forresten, kunne du ikke bare flyttet alt innholdet i /ezpublish med i rot-mappa? Eller hadde det blitt for mye rot kanskje, hvis du hoster andre websider på den samme kontoen? Endret 15. januar 2007 av Oracel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå