fondus Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg har bygget en trekasse til å sette hele maskina i, en AMD Athlon XP 1900, som jeg har tatt av kabinettdørene på. Kassa er isolert med skomgummi. Bakerst har jeg tenkt å ha kjøling, to kabinettvifter (link) http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp nederst og en øverst til å suge den varme luften ut. Det er da tre ting jeg lurer på: 1. Vil det bli nok kjøling, og vil sirkulasjonen bil bra nok? 2. Trenger jeg da når jeg har tatt av sidedørene en kabinettvifte bak på selve datamaskinen? 3. Viftene i kassa trenger strøm, finnes det noen ekstern strømmulighet f.eks adaper eller noe, eller må jeg koble dem til strøminntaket på PC-en? I såfall hvordan? Alle svar mottas med stor takknemmelighet :smile: Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Hepp! Jeg vil tippe at du vil ha stor nytte av å bygge lydkanaler rundt viftene. Om det blir bra nok kjøling, kommer an på hvor kraftige viftene er . Jeg tipper du får kabinettemperatur på over 30 grader. Du kan jo da vurdere å montere ei vifte til å få lufta til å sirkulere mellom harddiskene hvis de skulle bli for varme. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
complex4517 Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 hei du kan bruke 12 V adapter på kab.vifter Lenke til kommentar
fondus Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Quote: On 2002-03-08 20:34, arehb skrev:Hepp!Jeg vil tippe at du vil ha stor nytte av å bygge lydkanaler rundt viftene.mvhAre-Harald. Hva mener du med lydkanaler, og hva er det for noe? Noe jeg kan lage selv? Takk for svar! Lenke til kommentar
fondus Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Quote: On 2002-03-08 20:53, complex4517 skrev:hei du kan bruke 12 V adapter på kab.vifter Vet du hvor jeg kan skaffe det, er det noe som er spesielt dyrt? Eller noe jeg kan mekke sammen hjemme? Takker deg også for svar! Lenke til kommentar
HeavyD Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Clas Olson eller Bilteama har helt sikkert en adapter som passer fint til kab. vifter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå