Arve Synden Skrevet 5. februar 2022 Del Skrevet 5. februar 2022 4 hours ago, hotjo said: Det var en dårlig deal gitt av Multicom, all den tid du hadde krav på full refundering av kjøpsbeløpet. Vel... Quote Klarer ikke selgeren å reparere eller å gi deg en ny vare, kan du få et prisavslag eller pengene tilbake. Du kan da be om forsinkelsesrente, men selgeren kan også redusere beløpet for den tiden du har kunne bruke varen. Kilde: https://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/ 1 Lenke til kommentar
hotjo Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 Arve Synden skrev (På 5.2.2022 den 19.16): Vel... Kilde: https://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/ Reklamerte på en 4 år gammel mob.tlf hos Elkjøp, de kunne ikke reparere, fikk tilbake hele kjøpesummen. Samme har jeg fått hos komplett, deal.no og ps.no på diverse datautstyr. "Klarer ikke selgeren å reparere eller å gi deg en ny vare, kan du få et prisavslag eller pengene tilbake." Dette forstår jeg dithen at om du fremdeles kan bruke varen med feilen, så kan du få deler av kjøpsbeløpet (prisavslag) tilbake, om det ikke er mulig, så er det kjøpsbeløpet tilbake. Det her med at selgeren kan redusere beløpet for den tiden du har kunne bruke varen, har aldri jeg vært borti eller hørt om. Da slår jo den regelen/loven ihjel den forrige.! På hovedkort er det stort sett aldri mulig å få samme HK tilbake når det har gått over 1,5 år, det er kommet nyere version. Da har jeg alltid blitt fortalt, samme eller bedre vare tilbake, og det har medført at jeg har fått en nyere version av samme HK, noen ganger har jeg fått muligheten til å betale litt ekstra for å oppgradere til noe enda bedre. Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 1 hour ago, hotjo said: Det her med at selgeren kan redusere beløpet for den tiden du har kunne bruke varen, har aldri jeg vært borti eller hørt om. Da slår jo den regelen/loven ihjel den forrige.! Vi har svært gode og sterke rettigheter som forbrukere her i Norge, og det skal vi være takknemlige for. Vi som forbrukere skal stille krav til selgere, men vi trenger ikke være rasshøl av den grunn. Hvordan man kommer fram til regeltolkningene overlater jeg til de profesjonelle, altså forbrukerjuristene. Jeg forholder meg til hva de sier 🙂 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 Vanlig praksis er at forsinkelsesrenter for kjøpesummen mer eller mindre matcher bruksfradraget i samme periode, og at man dermed ser bort fra begge deler i det endelige oppgjøret. Men av og til slår en av partene seg vrang, eller innser ikke at det ikke bare er de som har et mulig krav, men også kunden, slik som i min sak mot CDON. Lenke til kommentar
Helm Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 Jeg har liten erfaring med NetOnNet, dette var lærerikt. Tror ikke jeg handler der med det første! Jeg kjøpte en SCSI harddisk fra en butikk som jeg nå ikke husker navnet på, det var på 90-tallet. Den tok kvelden etter ca to år, men da nektet butikken å gi meg en ny. Deres begrunnelse? Det gikk ikke å få tak i en harddisk med like lav kapasitet. Jeg ville fått en urettferdig fordel og det ville de ikke gi meg. Den butikken tok visst også kvelden etter hvert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå