Kajac Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/mdg-har-sendt-ut-et-sekssifret-antall-sms-er-tirsdag.TAjLUe4Na?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row9_pos1 Jaggu kom det ikke i avisen også. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 1 hour ago, Kajac said: https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/mdg-har-sendt-ut-et-sekssifret-antall-sms-er-tirsdag.TAjLUe4Na?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row9_pos1 Jaggu kom det ikke i avisen også. På tided med lovendring som gjør politisk reklame ulovlig dersom man ikke aktivt søker det eller har aktivt sagt ja til det. folk fleist veit hva de skal stemme og dersom de trenger en SMS for å vinne dem over burde de ikke ha stemmerett. 1 Lenke til kommentar
Gjest 24f66...400 Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Dubious skrev (17 timer siden): Ikke fått noe SMS ennå, men har fått i postkassa, men det er kjekt at jeg går forbi papirdunken på vei inn... De politiske reklamene hvor de skriver om klima og miljø så gidder jeg ikke gå de ekstra 10 meterene til papirdunken, de går i vanlig avfall og blir miljøforurensning i stedet. Alt annet papir går riktig sted. Anonymous poster hash: 24f66...400 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Fikk nå svar fra MDG på messenger. Omtrent ordrett samme svaret som jeg fikk på epost. Så de var nok forberedt på backlash og hadde et "svar" klart når de sendte ut SMSene. Jeg ser for øvrig i nyhetene at SMSen ikke har blitt spesielt godt mottatt. Og for et såpass uspiselig parti som MDG burde det jo være viktig å ikke dytte folk enda lenger vekk 😅 1 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 (endret) Ikke fått noe reklame fra politisk parti på SMS, men fått en fra MIFF (Med Israel For Fred). Har fått flyere fra De Kristne, SP, SV, Frp, Rødt og Høyre tre ganger (!) på dørmatta så langt. Har ikke noe mot noen av delene egentlig. Hva er egentlig problemet? EDIT: Også henger det et svært bilde av Vedum utenfor synlig fra det ene vinduet mitt, heheh. Endret 25. august 2021 av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 MDG-smsen tror jeg far forbeholdt folk 30 og under. Vet ikke hvor gammel du er @Snikpellik, men det kan jo være forklaringen? Har ikke fått noen SMSer fra noen andre partier, men har vel fått i postkassen av MDG (x2), Rødt, Venstre og sikkert noen andre. Å få det i postkassen har jeg ikke noe problem med egentlig. Men synes SMS/telefon blir litt for personlig. Telefonen er liksom forbeholdt kommunikasjon jeg selv har valgt og ønsker. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Skjønner! Jeg er 30. Får til stadighet reklame fra diverse hjelpeorganisasjoner, ting som MIFF, reklame fra ting jeg er kunde av som Telenor, Telia, TV2 Play osv, så om jeg får et par reklame-SMSer fra politiske partier i valgmåneden ser jeg ikke som noe mer inngripende enn dette i hvert fall. Vil egentlig mye heller ha det enn vanlig reklame. Kan det kanskje være at reaksjonene her blir sterkere fordi det er nettopp MDG det gjelder? Siden de er et parti som vekker sterke følelser hos noen, som man ser blant annet i denne tråden. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 1 hour ago, Kajac said: Fikk nå svar fra MDG på messenger. Omtrent ordrett samme svaret som jeg fikk på epost. Så de var nok forberedt på backlash og hadde et "svar" klart når de sendte ut SMSene. Jeg ser for øvrig i nyhetene at SMSen ikke har blitt spesielt godt mottatt. Og for et såpass uspiselig parti som MDG burde det jo være viktig å ikke dytte folk enda lenger vekk 😅 De som blir "dytta vekk" har nok allerede fått nok av MDG, så tviler på at de taper noe. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 sedsberg skrev (15 minutter siden): De som blir "dytta vekk" har nok allerede fått nok av MDG, så tviler på at de taper noe. De taper kanskje noen som sitter på gjerde. Men så vinner de sikkert noen også. Egentlig så har det vel kanskje svært liten effekt totalt sett. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 19 hours ago, -Night- said: På tided med lovendring som gjør politisk reklame ulovlig dersom man ikke aktivt søker det eller har aktivt sagt ja til det. folk fleist veit hva de skal stemme og dersom de trenger en SMS for å vinne dem over burde de ikke ha stemmerett. Det er problematisk om vi forbyr politiske budskap vi ikke har bedt om, ettersom det snevrer inn styrken i demokratiet. Dersom du kun hører fra det partiet du stemmer på, så blir det bare et stort og farlig ekkokammer. Det er viktig at alle partier, uansett om du er enige med de eller ikke, har mulighet til å nå ut til velgere. Det er viktig for deg som velger å høre fra partier du er sterkt uenig i. Det er lite i politikken der et parti har 100% rett, derfor bør du definitivt lese mest/høre mest på de du er uenige med for å se om det er noen problemstillinger du har gått glipp av. 2 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Snikpellik skrev (2 timer siden): Skjønner! Jeg er 30. Får til stadighet reklame fra diverse hjelpeorganisasjoner, ting som MIFF, reklame fra ting jeg er kunde av som Telenor, Telia, TV2 Play osv, så om jeg får et par reklame-SMSer fra politiske partier i valgmåneden ser jeg ikke som noe mer inngripende enn dette i hvert fall. Vil egentlig mye heller ha det enn vanlig reklame. Kan det kanskje være at reaksjonene her blir sterkere fordi det er nettopp MDG det gjelder? Siden de er et parti som vekker sterke følelser hos noen, som man ser blant annet i denne tråden. Jeg ble 30 for noen uker siden. Antar uttrekket av data ble gjort før jeg ble 30(?) Det stemmer nok at reaksjonene har blitt sterkere siden det er MDG. De er jo muligens Norges mest splittende parti. Det er kun to norske partier jeg ikke tolererer, og det er MDG og Alliansen. Men Alliansen hører man så sjelden om, at det går greit. MDG derimot.... Jeg hadde garantert sendt en tilsvarende melding til Alliansen dersom det var de som sendte ut SMS, men hadde nok ikke brydd meg om det var noen av de andre. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Hvis SMS-en var forbeholdt folk 30 og under, så har MDG bomma skikkelig da de spammet meg. Jeg er altfor gammel, men kan kanskje ta det som et kompliment at de tror jeg er så ung... Jeg hater reklame (spam) på SMS uansett hva det gjelder og har reservert meg for det meste. Utrolig at man ikke kan reservere seg mot politisk reklame på samme måte som annen reklame. Da har jeg ennå en grunn til å ikke stemme på Miljøpartiet De Grusomme. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå