Eriksendrul Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Jeg fikk nettopp en SMS fra et politisk parti som tydelig var et grep de har valgt og gjøre i sin valgkamp. Jeg har aldri hatt kontakt eller noe forhold til dette politiske partiet før, så jeg har ikke samtykket til noe reklame eller markedsføring fra det politiske partiet før. Har de lov til og sende meg en SMS som del av sin valgkamp? 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 https://www.tv2.no/a/9353049 AP har gjort dette før samme har MDG og andre partiere. er ikke ulovlig, men du kan jo kontakte dem og spørre om deres GDPR rutiner. samt kreve sletting. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Jeg fikk denne nå, ett minutt etter at jeg leste denne tråden... Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 (endret) 2 minutes ago, Kajac said: Jeg fikk denne nå, ett minutt etter at jeg leste denne tråden... MDG er også de eneste som ikke har respekt for "nei takk til reklame" så hang opp egen lapp for MDG. "Nei takk til all politisk reklame spesielt fra grønnne kommunister ifra MDG" Kan vell også si det er "-krise" ikke krisa. Ja jeg veit at politiske partier han unntatt seg elv ifra reklame forbudet, noe som strengt tatt burde være innført. Endret 24. august 2021 av -Night- Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Ja, det er lovlig. Politisk reklame er ikke markedsføring i lovens forstand, og det innebærer at politiske partier kan gjøre mer eller mindre som de vil. 4 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Jeg valgte nå å svare dem, både på Messenger (fikk ikke lov å sende til de nasjonalt, så ble bergen) og på epost 😊 3 1 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 12 minutes ago, Herr Brun said: Ja, det er lovlig. Politisk reklame er ikke markedsføring i lovens forstand, og det innebærer at politiske partier kan gjøre mer eller mindre som de vil. Alt uønsker er spam og reklame at de har laget egen paragraf partier selv kan misbruke er feil Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Just now, -Night- said: Alt uønsker er spam og reklame at de har laget egen paragraf partier selv kan misbruke er feil @Kajac Du kan utforde dem på GDPR, nummerte er privat. Mitt nummer er ikke oppført i telefonkatalogen og jeg har aldri delt det ut til noen partier. Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 -Night- skrev (1 minutt siden): @Kajac Du kan utforde dem på GDPR, nummerte er privat. Mitt nummer er ikke oppført i telefonkatalogen og jeg har aldri delt det ut til noen partier. Visstnok fant MDG et smutthull i fjor. Var omtalt i avisen Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 -Night- skrev (1 minutt siden): @Kajac Du kan utforde dem på GDPR, nummerte er privat. Mitt nummer er ikke oppført i telefonkatalogen og jeg har aldri delt det ut til noen partier. Fikk dette som svar fra dem nå nettopp (på epost) Ikke fått svar på Messenger enda. Sitat Hei, og takk for din henvendelse! Vi forstår at du reagerer, men SMS har vært benyttet av politiske partier ved flere valg, og er helt lovlig. Du kan lese mer om politisk reklame her. I Aftenposten og Dagsavisen kan du lese om tidligere kampanjer rettet mot unge velgere. Det er Eurobate som koordinerer denne kampanjen på vegne av MDG, og ønsker du å få stoppet slike SMS-er fra oss i fremtiden, må du sende en epost* til [email protected]. Eurobate vil da registrere og behandle forespørselen din, slik at du ikke kontaktes av MDG ved en annen anledning. Hvis du ønsker at vi gjør dette for deg, kan du sende oss mobilnummeret ditt, så videresender vi henvendelsen til Eurobate. Vi vil også opplyse om at vi har leid disse opplysningene for en gangs bruk innen 30 dager og at vi som parti lagrer ikke disse dataene. *OBS! Eposten til Iper må inneholde opplysninger som identifiserer klager entydig slik at du blir slettet i fremtiden. Med vennlig hilsen Axel Klanderud, valgkamprådgiver Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Men hvorfor i helvete har egentlig Eurobate og Iper lov til å sitte med detaljert personlig informasjon om hver enkelt person. Trodde det var brudd på GDPR. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Sendt epost til Iper nå. Sjekket, og har allerede reservert meg for alt jeg kan reservere meg for. Så dette skulle de aldri ha gjort i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Jeg klarer ikke å se hvor Eurobate og Iper oppfyller noen av de følgende: Personopplysningsloven: 1. Behandlingen er bare lovlig dersom og i den grad minst ett av følgende vilkår er oppfylt: a) den registrerte har samtykket til behandling av sine personopplysninger for ett eller flere spesifikke formål, b) behandlingen er nødvendig for å oppfylle en avtale som den registrerte er part i, eller for å gjennomføre tiltak på den registrertes anmodning før en avtaleinngåelse, c) behandlingen er nødvendig for å oppfylle en rettslig forpliktelse som påhviler den behandlingsansvarlige, d) behandlingen er nødvendig for å verne den registrertes eller en annen fysisk persons vitale interesser, e) behandlingen er nødvendig for å utføre en oppgave i allmennhetens interesse eller utøve offentlig myndighet som den behandlingsansvarlige er pålagt, f) behandlingen er nødvendig for formål knyttet til de berettigede interessene som forfølges av den behandlingsansvarlige eller en tredjepart, med mindre den registrertes interesser eller grunnleggende rettigheter og friheter går foran og krever vern av personopplysninger, særlig dersom den registrerte er et barn. 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 7 minutes ago, Dudeliduu said: Men hvorfor i helvete har egentlig Eurobate og Iper lov til å sitte med detaljert personlig informasjon om hver enkelt person. Trodde det var brudd på GDPR. er latterlig, det burde de ikke hatt, jeg har vært reservert i flere år helt siden det var muligheter for det. og jeg fikk også denne SMSen. fra et grønt melon parti (grønt på utsiden knallrøde inni) 1 minute ago, Kajac said: Sendt epost til Iper nå. Sjekket, og har allerede reservert meg for alt jeg kan reservere meg for. Så dette skulle de aldri ha gjort i utgangspunktet. Gjerne hold oss oppdatert. 2 Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 -Night- skrev (34 minutter siden): MDG er også de eneste som ikke har respekt for "nei takk til reklame" så hang opp egen lapp for MDG. "Nei takk til all politisk reklame spesielt fra grønnne kommunister ifra MDG" Kan vell også si det er "-krise" ikke krisa. Ja jeg veit at politiske partier han unntatt seg elv ifra reklame forbudet, noe som strengt tatt burde være innført. Det stemmer ikke, her i Bærum har både FRP, Venstre og KRF putta dritten sin oppi postkassa mi, i tillegg til MDG. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Sportsidiot skrev (Akkurat nå): Det stemmer ikke, her i Bærum har både FRP, Venstre og KRF putta dritten sin oppi postkassa mi, i tillegg til MDG. Ja, har fått i postkassen fra alle partier. Til og med to ganger fra MDG. Men det har de visst lov til, selv med "Nei til reklame"-klistremerke. Men vi påstå det er en mye større inngripen i privatlivet å få tilsendt SMS 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Just now, Kajac said: Ja, har fått i postkassen fra alle partier. Til og med to ganger fra MDG. Men det har de visst lov til, selv med "Nei til reklame"-klistremerke. Men vi påstå det er en mye større inngripen i privatlivet å få tilsendt SMS Var en tulling i sivilt som gikk rundt her i området som hadde "lånt" sone nøkkel fra posten mente han og leverte ut dirtt fra MDG. Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Kajac skrev (1 minutt siden): Ja, har fått i postkassen fra alle partier. Til og med to ganger fra MDG. Men det har de visst lov til, selv med "Nei til reklame"-klistremerke. Men vi påstå det er en mye større inngripen i privatlivet å få tilsendt SMS Jeg har ikke gjort det, men vurderte seriøst og sende reklamematriellet tilbake i en UFRANKERT konvolutt. Med klar beskjed om at jeg ikke ønsker dritten deres i postkassa mi. 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Just now, Sportsidiot said: Jeg har ikke gjort det, men vurderte seriøst og sende reklamematriellet tilbake i en UFRANKERT konvolutt. Med klar beskjed om at jeg ikke ønsker dritten deres i postkassa mi. legg med en murstein kan de få litt ekstra regning også 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Ikke fått noe SMS ennå, men har fått i postkassa, men det er kjekt at jeg går forbi papirdunken på vei inn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå